| Sendt: 13 August 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg er lige blevet den stolte ejer af et splinternyt Panasonic TH-42PA50E og har netop fået det sluttet til og smækket op på væggen. Som bekendt er den ikke HDTV-klar men har stadig hørt at den kan frembringe et rigtig rigtig godt billede.
Efter lidt roden rundt med div. indstillinger synes jeg at jeg har fået et udmærket billede ved TV og et udmærket billede ved DVD-afspilning. Jeg tror bare at DVD billedet kan blive en hel del bedre. Det er ikke super skarpt og er lidt utydeligt ved bevægelse!
Jeg kører mit scartkabel igennem RGB indgangen i TVet og jeg tror ikke der er en fejl i min konfiguration, hverken TV eller afspiller (billedet er jo heller ikke dårligt - langt fra - men det er set bedre og skarpere i butikker og andre skærme)
Min DVD-afspiller er en Sony sag (DVP-NS330 eller DVP-NS333 ved ikke hvilken det er) som jeg købte for ca. tre år siden, for dengang 1200 kr. Jeg tror bestemt ikke at den har progressivt scan og jeg er i tvivl om den kan levere et godt nok billede til Plasmaskærme (i et normalt fjernsyn var det nærmest perfekt) Afspilleren har heller ikke component indgang.
Mit spørgsmål er altså: Kan jeg få noget ud af at investere i en ny, bedre DVD-afspiller til mit Plasma TV og hvis det kan betale sig hvilken afspiller vil i så anbefale til mit system? Prisen må ikke være over 2000 kr.
På forhånd mange tak!
|