| Sendt: 07 September 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at opgradere hjemmebiffen med Philips 9000SA afspilleren, men har lige nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde svar på i de tidligere tråde.
Mit nuværende setup består af et Philips LCD, 9986-modellen, og et Sony hjemmebio komplet sæt med tre år på bagen, nemlig DAV-S888. Egentlig syntes jeg at systemet leverer et flot billede (gennem scart) og en nogenlunde lyd gennem hvad der må være de tyndeste ledninger nogensinde fabrikeret, når man lige tager i betragtning, at det er et alt-i-et sæt. Dog er afspilleren ved at være en smule "langsom" og fintfølende overfor små ridser og skidt. Samtidig er jeg lidt generet af, at jeg skal bakse rundt med to fjernbetjeninger og vil også gerne have lidt flere muligheder i afspilleren, derfor overvejer jeg som sagt at opgradere til 9000SA.
Men er det en reel opgradering, altså er afspilleren bedre som sådan i billede og lyd?
Vil jeg kunne nøjes med at udskifte afspilleren, og tilslutte de gamle højttalere i den ny afspiller?
Er der vægtige grunde til at holde sig fra Philips modellen, udover den til tider lange loadetid? Og vil Sony højttalerne kunne fungere sammen med Philips afspilleren og levere et ligesågodt eller naturligvis helst bedre lydbillede?
Jeg håber, at der er nogen der kan bidrage med bare en eller anden information om afspilleren, ikke nødvendigvis relateret til mine spørgsmål. Jeg har kigget de tidligere tråde om 9000SA igennem, men håber på at få mere på bordet. Jeg må indrømme, at jeg er ret "grøn" på dette område!
|