Forfatter |
|
Kent77 Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter
Jeg skal have en ny DVDafspiller ( - prisleje fra 3000 - 5000 kroner).
Den skal tilsluttes min projekter som er en Sony HS50'er.
Nogen, der har et forslag til, hvad jeg skal kigge efter? og hvad skal jeg vælge af tilslutnings-muligheder på DVD'en .... Component eller HDMI .... Angående ledning, drejer det sig om 10 meter.
Jeg har selv kigget lidt "meget lidt" på følgene:
- Philips DVP 9000 SA
- Marantz DV 6600
- Sony DVPNS 955
- Yamaha DVDS 2500
- THULE Spirit DVA100
Nb! Jeg kan ikke rigtig blive klog på det med HDMI og Component .. Jeg har læst her på boardet at hvis man kører med HDMI fra sin HTPC til sin HS50 (projektor) så bliver der skåret ca. 3% af billedet. Men det står tilgengæl skarpere end med Component. Og hvis man kører med Component fra HTPC til sin HS50 (projektor) så bliver der ikke skåret i billedet, men det står mindre skarpt.
Her kommer så mit spørgsmål: ER DET så også gældende for DVDafspillere? ... At hvis man kører med HDMI fra DVD til sin HS50'er så bliver der også skåret i billedet?
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt det er da ikke svært og vælge en DVD i det prisleje. En X-BOX må da være vælget. Prøv lige se den glæde den ville bringe på alle fronten. Den er faktisk slet ikke så ringe end da hverken som det ene eller andet.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo også Denon 2910.
Ellers tag ud og kig. Philipsen og Yamahaen har næsten samme indmad, så det er bare et spørgsmål om hvilken en du bedst kan lide 
Thule har vidst ikke det bedste billede set i forhold til de andre..
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Kent77 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Der er jo også Denon 2910. Ellers tag ud og kig. Philipsen og Yamahaen har næsten samme indmad, så det er bare et spørgsmål om hvilken en du bedst kan lide Thule har vidst ikke det bedste billede set i forhold til de andre..
|
|
|
Jep det var et også et interessant bud ... jeg har læst lidt rundt omkring at der skulle være nogle små fejl, men dog stadig irriterende fejl med den
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved intet om forskellene component vs. HDMI
- men min Pioneer DV668 har en lyddel, som Denons tilsvarende modeller i prisklassen overhovedet ikke kan hamle op med, og netop lyd-delen var udslagsgivende for mig, da jeg investerede i Pioneer´en.
Billedet er absolut også i top via RGB scart, som jeg bruger.
Men til projektorbrug har jeg ingen erfaringer med maskinen. Dog mener jeg at vide, at mange brugere herinde mener, 668 også er rigtig god her.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver nødt til at nævne Pioneer... Da de vel - please correct me if I'm wrong - stort set opfandt teknologien, og faktisk leverer nogle af de bedste maskiner til menigmand i dag. Selv har jeg købt en DV 668'er med HDMI og Burr Brown konvertere (mener jeg ) - som naturligvis spiller alt som man gider at ´lytte til og se på. Den er nok lidt over dit leje fra ny af - evt. kan du jo kigge på en af de mindre modeller.
Denon's har også en god ydelse, men mange oplever at laseren ryger sig en tur efter et par år. Det er træls at opleve dette efter at garantien er udløbet. __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
- men min Pioneer DV668 har en lyddel, som Denons tilsvarende modeller i prisklassen overhovedet ikke kan hamle op med, og netop lyd-delen var udslagsgivende for mig, da jeg investerede i Pioneer´en.
Men til projektorbrug har jeg ingen erfaringer med maskinen. Dog mener jeg at vide, at mange brugere herinde mener, 668 også er rigtig god her.
MVH
|
|
|
Hov Dejen - der kom du mig vist lige i forkøbet... __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
MVH
|
|
|
Af alle dem jeg har haft var det lige 668 der var den bedste .
Og har hørt en fulg om at denon og MAZ er stort set det samme også .
Jeg vil selv have en 868 eller ders nye topmodel
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
Bliver nødt til at nævne Pioneer... Da de vel - please correct me if I'm wrong - stort set opfandt teknologien, og faktisk leverer nogle af de bedste maskiner til menigmand i dag. Selv har jeg købt en DV 668'er med HDMI og Burr Brown konvertere (mener jeg ) - som naturligvis spiller alt som man gider at ´lytte til og se på. Den er nok lidt over dit leje fra ny af - evt. kan du jo kigge på en af de mindre modeller. Den kan faktisk fås for omkring 5-6K - se www.dvdpriser.dk 
Denon's har også en god ydelse, men mange oplever at laseren ryger sig en tur efter et par år. Det er træls at opleve dette efter at garantien er udløbet. |
|
|
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Rizzo skrev:
Bliver nødt til at nævne Pioneer... Da de vel - please correct me if I'm wrong - stort set opfandt teknologien, og faktisk leverer nogle af de bedste maskiner til menigmand i dag. Selv har jeg købt en DV 668'er med HDMI og Burr Brown konvertere (mener jeg ) - som naturligvis spiller alt som man gider at ´lytte til og se på. Den er nok lidt over dit leje fra ny af - evt. kan du jo kigge på en af de mindre modeller. Den kan faktisk fås for omkring 5-6K - se www.dvdpriser.dk 
Denon's har også en god ydelse, men mange oplever at laseren ryger sig en tur efter et par år. Det er træls at opleve dette efter at garantien er udløbet.
|
|
|
|
|
|
Ja en maskine som 370 den er bedre en den denon DV2900 og MAZ jeg havde .
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=88890
Den lamer ikke og er hurtigt til at loade
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet Yamaha 2500 på min sony HS-50, det gav et super billed, men den loader bare sååå læansomt, jeg vil prøve den nye sony DVP 92 http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=1446
__________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Kent77 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Rizzo skrev:
Denon's har også en god ydelse, men mange oplever at laseren ryger sig en tur efter et par år. Det er træls at opleve dette efter at garantien er udløbet.
|
|
|
|
|
|
Ja det er sgu en ret fed afspiller, Pioneer DV 668. Har læst en anmeldelse af den her:
http://www.dvdtown.dk/editorread.asp?id=913&listing=0
Men jeg kan desværre ikke få den leveret regionsfri ... hos Danskdatasalg.dk som I har henvist til, plus at den desværre kun fås i sølv, af hvad jeg ved af ( Alt mit HiFi er sort )
Kan man selv lave den regionsfri via fjernbetjening, eller skal der bruges en chip?
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste nye afpsiller skal bare have det læst ind i deres firmware via. en cd rom.
Mon ikke det er det samme her?
Jeg tror ikke nogle bruger chip mere.
|
Til top |
|
|
Kent77 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
De fleste nye afpsiller skal bare have det læst ind i deres firmware via. en cd rom. Mon ikke det er det samme her? Jeg tror ikke nogle bruger chip mere.
|
|
|
Okay :-)
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den kan du tit finde på nette  Selvom det selvfølgelig så er på eget ansvar.
Eller vil TC nok gøre det for dig for ca. 300Kr.
|
Til top |
|
|
Kent77 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Og den kan du tit finde på nette Selvom det selvfølgelig så er på eget ansvar. Eller vil TC nok gøre det for dig for ca. 300Kr.
|
|
|
Okay ... Jeg har været inde og kigge på denne side med crack til DV668, men jeg forstår den ikke helt. Skal jeg ligge det ned på en cd/dvd eller hvordan? måske du kan svare på dette?
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=668&hits =200&Search=Search
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skal brænde det som ISO fil på en CD Rom og så finalize den.
Ellers så søg avsforum.com
|
Til top |
|
|