Forfatter |
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIfiklubben har deres Argon DVD afspiller med HDMI til 999, men den tager dog ikke divx..
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb den her
DV-490V-K/S

Hovedtræk:
- HDMI m. video scaler
- DivX / Media Player (certificeret)
- 108MHz / 12bit Video DAC
- 24-bit/96kHz audio DAC
- Slankt Design (49.5 mm høj)
- PAL / NTSC Progressive
- RW kompatibel
- JPEG Photo Viewer
- Zoom Function
- DVD-R / DVD-RW / +R / +RW afspilning
Lancering finder sted i maj måned 2006 Pris: 1.499,00 DKK
Mvh. Crede
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en Z3 og så længe du kun skal køre dvd film så ville jeg holde mig til component og gemme min hdmi indgang til en kommende hd afspiller (BD el. HDDVD). Du for så skarpt et billede fra dvd afspilleren at du kan se alle komprimeringsfejlene på dvd'erne. Samtidigt skal du ikke jagte en dvd afspiller der kan scale op til 720p for i dit prisleje er scaleren i z3'eren langt bedre. Jeg ville finde en god brugt dvd afspiller til en 1000 kr med component ud. Evt denne her hvis du kan trække budgettet med 200 kr http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=12161
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Mener i at component er at foretrække, frem for HDMI?
|
|
|
Det er forkert at gå ud fra at HDMI altid er at foretrække. Et godt component signal skal man ikke undervurdere. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt syntes jeg at component er pænest til alm dvd .. når vi begynder at køre HD så er det en helt anden sag.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste bud er stadig HFK's argon, selvom du ikke vil handle der..? efter hvad jeg kan se opfylder den da alle kravene..
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Mit bedste bud er stadig HFK's argon, selvom du ikke vil handle der..? efter hvad jeg kan se opfylder den da alle kravene..
|
|
|
Jah. Men lige meget hvad man køber der nede fra, så kan man vist kun regne med kanstensgaranti. Nu er jeg jo pludselig blevet i tvivl om man skulle gå efter componet eller HDMI __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Jah. Men lige meget hvad man køber der nede fra, så kan man vist kun regne med kanstensgaranti.
Nu er jeg jo pludselig blevet i tvivl om man skulle gå efter componet eller HDMI
|
|
|
Kanstensgaranti? Hvad er det?
Over længere afstande vil digital overførsel være at foretrække mod analog. Men hvad der er bedst kan man ikke klare med teori, du skal nok låne nogen kabler og selv prøve.
Angående DVD afspiller tror jeg du vil få mere ud af at lægge mere i en god afspiller, det vil din projekter med garanti nyde godt af. Selvom du ikke er meget for hfk, så er jeg stadig forbavset over kvaliteten i min Cambride Audio Azur dvd afspiller. Den kommer nu i en ny HDMI udgave med DVD audio, SACD og divx kompatibel. Jeg vil tro den kommer til at ligge omkring de 3.000. Overvej om du ikke vil lægge lidt ekstra og få meget mere 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Nu er jeg jo pludselig blevet i tvivl om man skulle gå efter componet eller HDMI
|
|
|
Jeg kan ikke sige hvad du selv syntes er bedst, det er bare mine synspunkter. Jeg troede også selv at HDMI var det ultimative, og derfor købte jeg mig en denon 1920 med HDMI og som kunne opskalere til 1080i og alt muligt andet smart. Men det gik ret hurtigt op for mig at denon havde brugt ret meget tid på at proppe HDMI og opscalere i dvd maskinen, og som jeg faktisk ikke havde brug for på nogen måder. Scaleren der sidder i min Z3 gør et glimrende stykke arbejde med opskalering af pal til 720p som er projektorens native lcd opløsning. Jeg valgte så at aflevere 1920'eren tilbage mod at få et tilgodebevis, og derefter gik jeg ud og fandt en DVD afspiller som kunne det jeg skulle bruge og ikke andet. Den er jeg super glad for. (NAD S570 - brugt: 3600 kr) En ting jeg mener er et must for en dvd afspiller idag er progressive scan, component og en god lyddel. Det er klart at man for et meget skarpere billede med et HDMI signal jeg syntes bare ikke DVD formatet kan klare det, det er simpelthen for ringe opløsning. Man skal nok se det for at tro det. Og så vil jeg hellere gemme min HDMI indgang til en kommende blueray-disc afspiller :) __________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt at HDMI ikke altid er fantastisk. For de billigste maskiner med HDMI de ser altså bedtydeligt dårligere ud end de dyrere. Så det er muligt at Component nogle gange er bedre. Men hvis man ser en del film på dvd og har ofret en masse penge på en skærm, så er det en halv løsning og købe den billigste dvd man kan finde, for der er forskel.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
En ting jeg mener er et must for en dvd afspiller idag er progressive scan, component og en god lyddel.
|
|
|
Mege enig  . HDMI er til tider et overrated buzzword. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at købe en DVD og trække både HDMI og Component. Så har man fx Terminator 2 Extreme Edition så kan man køre via HDMI og hvis man har andet matriale kan det køres via component. Ej, jeg ved det virkelig ikke. Det er ret træls der er så meget at overveje. Hvis det kan hjælpe, skal kablet trækkes små 15 meter.
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
StylaH skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Jah. Men lige meget hvad man køber der nede fra, så kan man vist kun regne med kanstensgaranti.
|
|
|
Kanstensgaranti? Hvad er det?
Over længere afstande vil digital overførsel være at foretrække mod analog. Men hvad der er bedst kan man ikke klare med teori, du skal nok låne nogen kabler og selv prøve.
Angående DVD afspiller tror jeg du vil få mere ud af at lægge mere i en god afspiller, det vil din projekter med garanti nyde godt af. Selvom du ikke er meget for hfk, så er jeg stadig forbavset over kvaliteten i min Cambride Audio Azur dvd afspiller. Den kommer nu i en ny HDMI udgave med DVD audio, SACD og divx kompatibel. Jeg vil tro den kommer til at ligge omkring de 3.000. Overvej om du ikke vil lægge lidt ekstra og få meget mere  |
|
|
Kanstensgaranti = Ligeså snart du er gået med varen, så er garantien væk. De ting der er gået i stykker ved mig, har de ikke vil tage, hverken under garantien, eller reklamtionsretten. HFK i sønderborg er mere end almindelig uduelige. __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder sgu kedeligt. Prøv en anden HFK... Sådan har jeg aldrig oplevet dem, og så vidt jeg ved yder de så ikke 2½ års garanti (reperationsret)??
Ellers ring da og hør om du ikke må låne den med hjem en weekend over, og se om det dur til noget..
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt før er HDMI ikke et kvalitetsstempel som sådan.. en god dvd afspiller med component vil som regel være bedre end at købe en billig med HDMI "bare" fordi den har HDMI..
Har ikke set billedet på den omtalte Argon dvd, men vil påstå at Denon DVD-1920 vil være milevidt foran i billed kvaliteten, så jeg ville spare lidt sammen og få en lidt bedre end en til en tusse... eller ihvertfald i det lag overveje at "nøjes" med component 
go jagt
|
Til top |
|
|