Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NAD S570 driller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg er ved at være træt af at min NAD S570 sender mit tv hen på den AV-kanal som den er tilsluttet når jeg tænder mit tv, og det er uanset om den er tændt eller ej... Altså hvis den er HELT slukket så gør den det ikke, men når den er slukket på fjernbetjeningen (standby) så gør den det, og det er møg irriterende.

Nogen der har samme problem eller en løsning?

PS: Det er IKKE mit tv der skal pilles ved, da problemet ikke forekom ved min gamle dvd (Denon DVD-2900). Jeg har kigget i menuen på min dvd-afspiller uden held...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Det kan nok ikke lige slås fra .. hvis du kan leve helt uden funktionen kan du cutte et ben i dit scartkabel så gør den det ikke mere. Da dvd afspilleren sender 9,5 - 12 v ud på pin 8.

Dog kan det være dvd afspilleren også bruger dette ben til at skifte fra 4:3 til 16:9 så hvis du bruger det skal du nok ikke pille benet fra .. men hvis du kan leve med at skulle gøre disse ting manuelt så er bare med at få klippet benet af

Læs mere her: http://www.electronics2000.co.uk/data/pinout/scart.htm

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, dog vidste jeg godt tricket med ben 8. Jeg er imidlertid ikke meget for at klippe i mit dyre scartkabel, og håbede også mest der var en anden løsning... Måske en firmware opdatering af dvd-afspilleren eller lignende...

Ellers tak for hjælpen

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Nej jeg tror NAD mener det skal være sådan 

Du kan evt spørge i NAD support center om det er en fejl eller hvad det er ...

http://www.nadelectronics.com/help/

Personligt ville jeg hellere klippe i et scartkabel frem for at lave en firmware opgradering

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne jeg jo prøve...

Hvis der er en firmware opgradering til min dvd opdaterer HiFi Klubben også den gratis... Men mit scartkabel kostede 1249,- så det har jeg ikke lyst til at klippe i...

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

hehe oki .. 

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hey så skal du bare give det ben en gang lak evt neglelak så der ikke er kontakt, dette kan så skrabes af igen hvis du får brug for det en anden gang

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:
Hey så skal du bare give det ben en gang lak evt neglelak så der ikke er kontakt, dette kan så skrabes af igen hvis du får brug for det en anden gang

Tja men det løser ikke rigtigt mit problem når jeg gerne vil have at tv'et skifter over på den rigtige av kanal når dvd'en er tændt...

Desuden vil der også blive skrabt lak-rester af stikket når jeg kobler det til, og disse rester havner hermed i tv'ets ellers dvd'ens scartstik, hvilket IKKE er særlig smart, så det vil jeg bestemt ikke prøve...

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

lau16 skrev:

Tja men det løser ikke rigtigt mit problem når jeg gerne vil have at tv'et skifter over på den rigtige av kanal når dvd'en er tændt...

Desuden vil der også blive skrabt lak-rester af stikket når jeg kobler det til, og disse rester havner hermed i tv'ets ellers dvd'ens scartstik, hvilket IKKE er særlig smart, så det vil jeg bestemt ikke prøve...

Ja men så må du jo leve med problemet  der ryger dog ikke noget lak af hos mig, men jeg trækker det heller ikke ud og i hver dag

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

hehe, man kunne også bruge sådan noget husholdningsfilm hvis man er fiks på fingrene

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Ingen andre der har nogle idéer?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes