Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 03:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: RGB Out på United DVD 3151 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 April 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 4 år gammel DVD afspiller kaldet United DVD 3151 som egentlig dækker mit behov, selv om det ville være lækkert med prog. scan. og alt det andet nye...

Men jeg kan ikke få den til at lave RGB output, og det irriterer mig...

Jeg har prøvet stort set alt, jeg kan se at de 2 scart indgange i mit TV har support for hhv. Y/C (S-video) og RGB input. Scart kablet er fuldt monteret...

Jeg har pillet låget af maskinen og konstateret at der går 3 ledninger hen til SCART stikket, kaldet R G og B. Jeg har endda målt på den ende af scart kablet som jeg stikker i TVet og der er forbindelse til R G B punkterne på printet i maskinen. Der er sågar gennemgang helt frem til den video DAC der sidder i maskinen, hvor jeg kan konstatere at de 3 ben i SCART stikket er forbundet til 3 ben på DACen.

Men uanset hvad jeg gør, skriver mit TV bare EXT1: CVBS, selv om den kan modtage RGB signal...

I SETUP menuen på DVDen er der ikke nogen valgmuligheder med hensyn til output signalet...

Hvad gør jeg?

EDIT: Jeg har lige prøvet at låne naboens Denver DVD til 200 kr i Netto, og når jeg vælger RGB out på den, viser TVet tydeligt EXT1: RGB, så nu er jeg 100% sikker på det er DVD afspilleren der er problemet...
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

den må lade livet... har vist også fået den tid den har kunnet klare... du kan jo få en fornuftig afspiller for ikke så mange penge... for under en tusse fåes flere gode og også mærke varer...
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ja det er også mit indtryk at den måske bare skal DØ...

Jeg har set på en pioneer DV-585A, til ca 1100 kr som spiller SACD, DVD-A osv.

Desværre har den hverken DVI eller HDMI, og hvis jeg en dag køber et stort fladskærms TV ville det være meget rart at have disse features... Men OK til den tid er afspilleren måske alligevel udtjent, og surroundforstærkere i dag er også rocker dyre med digital video-switching?

Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt en oppo

http://www.kingselektronik.dk/product_info.php?cPath=14& products_id

ca 1600kr. Som flere poster herinde antyder, så er det noget at det bedste i den prisklasse(hvis man vel og mærke bruger dvi-udgangen.

ellers kommer pioneer også med nogle nye og 593éren skulle gerne have hdmi udgang

vil blive prisfastsat til ca 1500kr

Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes