Sendt: 19 April 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en 4 år gammel DVD afspiller kaldet United DVD 3151 som egentlig dækker mit behov, selv om det ville være lækkert med prog. scan. og alt det andet nye...
Men jeg kan ikke få den til at lave RGB output, og det irriterer mig...
Jeg har prøvet stort set alt, jeg kan se at de 2 scart indgange i mit TV har support for hhv. Y/C (S-video) og RGB input. Scart kablet er fuldt monteret...
Jeg har pillet låget af maskinen og konstateret at der går 3 ledninger hen til SCART stikket, kaldet R G og B. Jeg har endda målt på den ende af scart kablet som jeg stikker i TVet og der er forbindelse til R G B punkterne på printet i maskinen. Der er sågar gennemgang helt frem til den video DAC der sidder i maskinen, hvor jeg kan konstatere at de 3 ben i SCART stikket er forbundet til 3 ben på DACen.
Men uanset hvad jeg gør, skriver mit TV bare EXT1: CVBS, selv om den kan modtage RGB signal...
I SETUP menuen på DVDen er der ikke nogen valgmuligheder med hensyn til output signalet...
Hvad gør jeg?
EDIT: Jeg har lige prøvet at låne naboens Denver DVD til 200 kr i Netto, og når jeg vælger RGB out på den, viser TVet tydeligt EXT1: RGB, så nu er jeg 100% sikker på det er DVD afspilleren der er problemet...
|