Sendt: 20 April 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg har nu fulgt med på forummet i et års tid og har endelig taget mig sammen til at bestille en Sanyo PLV Z3 fra Tyskland (Alternate.de). Krævede selvfølgelig at jeg lige flyttede ud, har fået et værelse i Kbh. Så det her setup bliver bare midlertidigt ind til jeg får mit eget sted med en ordentlig stue. Endvidere har jeg besluttet at bestille et Projecta 86'' Mathvidt rullelærred.
Som fattig studerende har jeg ikke haft råd til det store lyd setup. Men klarer mig indtil videre med et Genius Home Theater 5.1 system (Dog er front højttalerne skiftet ud med et par JVC) (5x15 W RMS og 45 W på Subben) . Er godt klar over at det ikke er hifi (har lyttet til bl.a. B&W og Dali systemer) Men jeg er voldsomt glad for min subwoofer, som leverer et solidt lydtryk og når de laveste frekvenser. (Opgivet ned til 10 Hz, men i hvert fald godt dernedaf)
PC'en der skal sluttes til projektoren består af følgende komponenter. (Skal forhåbentlig fungere a la HTPC): Intel Pentium 4 Northwood C, 2,6 gHz, FSB 800 Asus P4P800D bundkort og 1 GB RAM Creative Audigy 2 ZS Asus P7131 Dual TV-Tuner (Koblet til Kabel TV) EVGA GeForce 6600GT
Hvad jeg nu i første omgang skal have hjælp til, er at vælge en DVD afspiller. Jeg havde egentlig besluttet mig for en Samsung HD950, da den har HDMI-udgang og opfylder det krav at have 5.1 lydudgang via 6xPhono stik. Jeg har dog hørt at den ikke understøtter opscalering via HDMI, hvilket jeg ser som problematisk da jeg så ikke kan køre 720p eller højere. Eller har jeg misforstået noget her?
Til sidst ville jeg gerne høre omkring kabler, da jeg ikke ved hvor meget jeg skal betale for disse. Skal bruge et 10 m HDMI kabel fra Projektor til DVD-afspiller og et 10 m VGA kabel fra Projektor til PC.
Håber at der er nogen der kan overskue at læse igennem dette og så oven i købet svare. 
På forhånd tak....
|