Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Erfaring med Primare el. Marantz cd/dvd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 November 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med Primare v20 eller Marantz Dv 17?

Jeg har fået at godt tilbudt om at købe en af de nævnte Dvd afspillere til under halv pris fra nye af. Jeg har lyttet til dem og finder lyden rimelig på samme niveau. Billededelen er også stort set den sammen, så valget er svært. Er der nogen som har hørt godt eller dårligt om dem? evt. fejl eller mangler?

Hvis der er nogen som har erfaring med en anden dvd afspiller, der banker disse af banen, primæt på evnen til at afspille cd med en max pris på 8500 kr, så er jeg meget lydhør.

med venlig hilsen

Claus
Til top Vis Begynder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Begynder

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 November 2003 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Primare V20 købt i September til 5995,-. Det er vel den pris du har fået tilbudt.

Den første uge var ret frustrerende fordi..

Da jeg kom hjem med den slugte den den første CD jeg puttede i den, og ville ikke spytte den ud igen. Tilbage hos forhandleren næste dag, kunne de heller ikke få skiven ud. Jeg fik herefter en ny V20 med hjem. Den virkede fint med en CD i, men billedet var kun sort/hvid. Tilbage til søsterbutikken, da jeg havde tømt den første butik. Her fik jeg så en frisk fra kælder lageret. Den viste sig så at spille CD'er perfekt, men billedet var igen defekt. Billedet var næsten uden kontrast, og der skulle skrues helt op for lyset, for at få billede. Nu aftalte jeg med forhanderen, at han ville teste en V20, og bagefter komme ud med den til mig, for at vi kunne se om det var mig der lavede noget galt.

Den sidstnævnte V20 har stået hos mig siden, og den har der ikke været nogen defekter ved. JEg synes faktisk så godt om den, at jeg næsten havde glemt problemerne. Det skyldes selvfølgelig også forhandleren, som gjorde det nemt for mig, idet han byttede hver gang jeg brokkede mig, uden på noget tidspunkt at stille ? ved mine evner som DVD bruger Hvids du vil kan du godt få at vide hvem forhandleren er.

Jeg løb åbenbart ind i en uheldig stime. Alle apparater kom fra samme sending. Forhandleren sagde at de 3 defekte jeg har haft fingrene i, var  nummer 2 -4 med defekter på af de 50 han har solgt. Så jeg tror/håber da at det var en engangsforeteelse fra Primare.

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun gode erfaringer med V20´eren... Ingen defekter eller ligende som sjorslev.

Billede-siden er ganske udemærket, men der hvor jeg mener den udmærker sig, er på lydsiden. Selv om primare har produceret nyere udgaver af dvdafspillere, så mener jeg, at hvis du kan købe V20´eren til ½ pris. altså omkring 6K, at du gør en god handel, sammenlignet med hvad du eller findes i den prisklasse.

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Den endte med at jeg købte v20'eren til prisen, som Sjorslev rigtig gættede. Kæmpede mig hjem med den super tunge afspiller, plukkede den ind og ventede i glædesfro spænding, uha den spillede jo cd'er ganske hæderligt og en glad mand blev jeg.

Ivrig efter også at se billedekvaliteten, gik jeg igang med at opsætte menuen, som sædvanen tro, altid inderholder noget nyt, som ikke er beskrevet i manualen. Jeg kunne simpelthen ikke få den til at afspille i farver over s-vhs kablet, så til sidst opgav jeg og satte den til over composite istedet og jeps så kom der farver på. I med den ny lejet dvd fra blockbuster og så over i sofa'en og nyde den nye afspiller.....det værede lige præcis 7 minutter og 52 sekunder, så låste afspilleren og der var intet, der kunne lokke den til at afspille igen, endsige smide dvd'en ud. Slåøret gik jeg iseng, imens jeg tænkte på, hvordan den lille teenage pige nede hos Blockbuster ville reagere, når jeg kom med hele afspilleren næste dag, når jeg skulle aflevere dvd'en.

Efter at have sovet hele natten, havde jeg dog genvundet min fornuft, og tog forbi forhandleren først. Her skal det lige tilføjes, at magen til service skal man lede længe efter. Han virkede oprigtig ked af at den ikke virkede og især over at han ikke havde flere tilbage. Han fandt dog hurtig ud af, at han havde en stående i hans anden forretning og tilbød mig at betale en taxa for at komme derover. Da han også tilbød en Marantz dv17 til næsten samme pris, udbad jeg mig dog et par dages betænknngstid.

Jeg har været meget i tvivl om hvad jeg skulle vælge, men nu har han tilbudt mig en primare v25 til en meget favorable pris og det har jeg jeg sagt ja til. Mens jeg venter på at den nye primare skal komme hjem, har jeg så lånt en af hans demo v20, som virker perfekt   

Så nu går jeg og venter på v25'eren, mens jeg hygge lytter til v20'eren

Claus

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 21 November 2003 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan jo ret nemt gennemskue at du har købt afpilleren samme sted som jeg har. Du har ret i at deres service kan man ikke sætte en finger på.

Nåe ja, vi kan vel lige så godt nævne butikkerne: HiFi-Forum og Top Sound

DEt var dog irriterende at du skulle opleve det samme som jeg har oplevet, men på den anden side, er det da på en eller anden måde lidt rart at se at andre kan have de samme problemer, så er det ikke mig der er noget galt med. Eller?? God fornøjelse med din nye spille, og se så at få en Primare forstærker til den.

Der kan Falken nok give mig ret.

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så kom V25 ind af døren, lækkert.  

Der er bare én ting som undre mig, måske nogen ved noget om det. Jeg har et 16/9 tv, men v25 omskifter ikke mellem formaterne automatisk selvom jeg har den tilsluttet via scart. Det undre mig lidt, for alle de andre afspillere jeg har haft, selv den billigste, formåede dette. Det er lidt irriterende at skulle gøre det manuelt, især når nu alt det andet fungerer så lækkert ved den.

Forresten Sjorslev, så blev Primare forstærkeren tilføjet i lørdags.  

Claus

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 24 November 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

OK godt valg af forstærker, og så ser det jo godt ud sammen 

Blev det en I20 forstærker??

Hvilke højttalere spiller du på?

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

He he jo tak.

Det blev en Spa20'er, da jeg også kører surround. Den spiller virkelig godt stereo, er utrolig imponeret, lækkert at det endelig er lykkedes at finde en integreret surround forstærker, der kan spille stereo til en rimelig pris. Jeg har B&W CM4 højtalere, som er rimelig detaljeret, lidt lyse i det, men lækker mellemtone og så er de jo pæne at se på  Men de er nok det næste, der står for tur til udskiftning  

Claus

GuessWho
Branchemedlem
Branchemedlem
Frits, System Audio

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 24 November 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hej Begynder!

En Primare DVD afspiller skal i menuen opsættes efter hvilken skærm du har. Så når du har fortalt den, at du har 16:9 passer billed hvergang. Thats it!

Og forrester tillykke med dit anlæg - jeg kender det temmelig godt, og hvis du tror det spiller godt nu, så bare vent til apperaterne er brændt godt til?

Til top Vis GuessWho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GuessWho

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej GuessWho

Har sat den op i menuen til 16:9 men den skifter ikke automatisk

Og jo tak, glæder mig hver dag.

Claus

Asusfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 November 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Re: Primare V20

Jeg må sige jeg har lidt "mixed feelings" omkring den. På DVD film og almindelig CD Audio har jeg intet at udsætte - Især CD audio er imponerende !!!!! Til gengæld vil jeg gerne have mulighed for at afspille MP3 CD'er på den (til fester o.l. er der sq genialt), MEN det har store problemer med. Den laver nærmest glitches (lyder fx, som om man har kodet en MP3 fil på sin PC samtidig med man har lavet 100.000 andre ting samtidig med på den, hvilket ofte resulterer i støj i kodningen) ved afspilning.  MP3 CD'erne er afprøvet på PC, 2 stk. billig "skaller baller DVD'er" og Blaupunkt Bil stereo - Ingen af disse steder er der problemer med afkodningen. Den har været indsendt til Primare, hvor de firmware opdaterede den, MEN uden held. Jeg prøvede derpå at kontakte Primare pr. mail for at gøre dem opmærksom på at problemet stadig var der (13/05-2003) og har sq intet hørt fra dem - Hmm ikke lige den slags service man forventer af nogle High-End fyre som dem (lidt skuffet, må jeg ærlig indrømme, grrr). Den er nu undervejs op til Primare igen, og jeg håber da, at når den kommer hjem denne gang - Ja så virker den :)
Et Andet lille minus er måske menuerne, som måske er lidt gammeldags, men OK, V20'ern er jo heller ikke helt ny mere :)

Til top Vis Asusfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asusfreak

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 28 November 2003 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke oplevet problemer med MP3, men jeg har også kun prøvet det 1 gang, bare for at prøve det. Til gengæld har jeg også forsøgt at henvende mig til Primare på deres hejmmeside www.primaresystems.com, og har endnu aldrig fået et svar.

Til gengæld svarer System Audio i danmark gerne på spørsmål, og der har jeg ikke oplevet  problemer med at får svar.

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Absolut ingen problemer med MP3 hos mig, eller for den sags skyld nogle af de andre formater den "spiser"...

Jeg har efterhånden skrevet flere gange til primare systems, og der har altid været respons inden for et par dage...

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 28 November 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Nå respons inden for et par dage?? Der er forskel på folk

Det er nok fordi du har brugt flere penge på Primare udstyr end mig.

Gad vide hvor grænsen går. Hvis jeg kan nøjes med at købe en C-31 fjernbetjening, for at komme over prisgrænsen for service ydelse, så køber jeg en.

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Lige off-subject

Sjorslev-> Der er en fugl, som her sunget i mine øre om, at der er en opgradering på trapperne til C-31 fjernbetjeningen. Hvad opgraderingen består af skal jeg ikke lige kunne sige. Måske det bare er nye koder men det kunne jo også være noget mere spændende. Den skulle komme i starten af det nye år, så måske det er værd at vente et par måneder, om ikke andet, kan man måske få de C-31'er butikkerne ligger inde med til en nedsat pris

Claus

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2003 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Nå respons inden for et par dage?? Der er forskel på folk

Det er nok fordi du har brugt flere penge på Primare udstyr end mig.

Gad vide hvor grænsen går. Hvis jeg kan nøjes med at købe en C-31 fjernbetjening, for at komme over prisgrænsen for service ydelse, så køber jeg en.

Hehe...

Men alt andet lige... Den fjernbetjening er alt for lækker

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2003 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Begynder skrev:

Lige off-subject

Sjorslev-> Der er en fugl, som her sunget i mine øre om, at der er en opgradering på trapperne til C-31 fjernbetjeningen. Hvad opgraderingen består af skal jeg ikke lige kunne sige. Måske det bare er nye koder men det kunne jo også være noget mere spændende. Den skulle komme i starten af det nye år, så måske det er værd at vente et par måneder, om ikke andet, kan man måske få de C-31'er butikkerne ligger inde med til en nedsat pris

Claus

Det er jo netop det fede ved C-31, den kan opdateres ! Men om det er gratis, eller det kommer til at koste noget for de trofaste brugere der allerede har en C-31, tjaaa... deeeet... Man kan jo bare håbe

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 29 November 2003 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har da været ude med snøren, og har fået den tilbudt til en Tusse. Det jeg har hørt , er at der er en helt ny system fjernbetjening på vej, men den er ikke færdigudviklet endnu.Men det kunne da være spændende at vide hvad opgraderingen består i.

Den nye fjernbetjening er sikkert bergnet til at understøtte de nye produkter. Den skulle ifølge System Audio, komme til at ligne fjernbetjeningen til V20, hvad udlægning af knapper angår, men forhåbentlig noget mere lækker??

Derudover skulle der komme lys i knapperne, og det bliver da svært, hvis knapperne skal ligne dem på C-31, så det gør de nok ikke.

detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Sendt: 03 December 2003 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Begynder skrev:

Så kom V25 ind af døren, lækkert.  

Der er bare én ting som undre mig, måske nogen ved noget om det. Jeg har et 16/9 tv, men v25 omskifter ikke mellem formaterne automatisk selvom jeg har den tilsluttet via scart. Det undre mig lidt, for alle de andre afspillere jeg har haft, selv den billigste, formåede dette. Det er lidt irriterende at skulle gøre det manuelt, især når nu alt det andet fungerer så lækkert ved den.

Forresten Sjorslev, så blev Primare forstærkeren tilføjet i lørdags.  

Claus

Hej Claus.

Sjovt nok har jeg også lige købt både en spa20 og en v25, og du har ret i, at v25' eren ikke helt kan finde ud af det med billedformaterne. Dog virker det af og til, når jeg går direkte til et kapitel fra skivens egen menu.

Hilsen detritus
Til top Vis detritus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detritus

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej Detritus

Jeg ligger i snak med systemaudio/primare onkring problemet. Du kunne vel ikke fortælle mig hvilket fjersyn du bruger, så jeg kan fortælle det videre. Og så må jeg hjem i aften og se om jeg kan få det til at virke, hvis jeg springer i kapitelerne.

Claus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes