| Forfatter |
|
Tominta Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Venter nu spændt på at min PT-AE 300 ankommer i posten.
Jeg er rimelig tændt på at invistere i en dvd afspiller med dvi output, men kan dette pt. betale sig for en så "billig" projektor?
Har kigget lidt på Samsung DVD-Player DVD-HD931/DVD-HD935, nogen der har erfaring med denne, eller kender forskellen på de to?
Hvis det ikke skal være DVI, hvilke prisklasse alm. dvd-afspiller ville så matche projektoren?
Venlig hilsen
Tominta
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-HD931 er vist den amerikanske udgave (NTSC) og DVD-HD935 er den europæriske(understøtter PAL)
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det en idé at lave en PC med DVI udgang til og godt lydkort (Audigy 2), ville en sådanne system give et godt billede og lyd? Synes det er lidt syndt at skulle bruge analogt, nu når projektoren har digital indgang.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tominta skrev:
|
Var det en idé at lave en PC med DVI udgang til og godt lydkort (Audigy 2), ville en sådanne system give et godt billede og lyd? Synes det er lidt syndt at skulle bruge analogt, nu når projektoren har digital indgang.
|
|
|
Men på en eller anden måde konverteres det til analog inde i din panasonic?? Da det så vidt jeg ved er en LCD projektor! og LCD er analog. Hvis du vil køre DVI digitalt SKAL du have DLP eller D-ILA projektore.
Du vinder nok ikke noget ved at køre DVI ind. "men prøv at låne en først"
Peter
|
| Til top |
|
| |
OttoJ Lukket konto

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Tominta skrev:
|
|
|
|
Men på en eller anden måde konverteres det til analog inde i din panasonic?? Da det så vidt jeg ved er en LCD projektor! og LCD er analog. Hvis du vil køre DVI digitalt SKAL du have DLP eller D-ILA projektore.
Du vinder nok ikke noget ved at køre DVI ind. "men prøv at låne en først"
Peter
|
|
|
Den holder ikke helt i praksis. LCD er kort sagt en delvist analog teknik, der er digitalt styret. Dvs. den arbejder med digitale billedsignaler, ikke analoge. Sender du et analogt billedsignal ind i den bliver det digitaliseret. Ved at bruge DVI kan du derfor undgå en konvertering til analog og tilbage til digital, også selv om LCD-teknikken i sidste ende fungerer delvist analogt.
På samme måde kan DVI eller SDI også give fordele ved 3-rørs projektorer, selv om de er 100% analoge. De-interlacing foregår altid digitalt. Hvis du bruger enten en ekstern de-interlacer eller en de-interlacer i projektoren, så kan du undgå en konvertering frem og tilbage ved at overføre signalet digitalt mellem DVD og de-interlacer.
Når det er sagt, så skal man være opmærksom på at dét at overføre et billede fra en DVD til et display indebærer mere end at overføre data, blandt andet netop de-interlacing. Component med god de-interlacing kan være bedre end DVI med dårlig de-interlacing. Men "alt andet lige" vil DVI være bedst. DVI giver _mulighed_ for bedre billede, men ikke _garanti_ for det.
Mvh. Otto
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det udybende svar Otto J.
Tror jeg vil prøve at finde mig en god dvd-afspiller med DVI udgang.
Men lyder på nettet som om at det er noget besværligt når man går
digital, med opløsning osv. Har fået det indtryk at Panasonics
afspillerer med dvi-udgang bruger en beskyttet ver. som kan give
nogen ulember tilsluttet alm. dvi.
Vh.
Tominta
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo D1 med DVI output. Meget rost 199 usdollars.
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, Thue K. Dit link virkede nemlig ikke. Nogen der har et link til
hvor i Europa man kan købe denne maskine?
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt en Samsung DVD-HD935, den virker lidt lækre end Bravo'en, og så kunne jeg ikke ikke finde en shop som sendte Bravo'en til andet end USA og Canada.
Efter hvad jeg efterhånden har læst mig til, giver en billig samsung som jeg har købt, meget mere for pengene end en dyrer component dvd-maskine
Ifølge http://www.projectorcentral.com skulle Bravo D1 give et bedre billede med DVI end selveste Denon DVD-3800, og er helt sikker på at samsungen ikke er dårligere end bravo'en.
Oven i hatten er den super nemt at gøre kodefri. Det skal nævnes at HD935 åbenbart kun fås i Tyskland og Holland.
Hov, fandt søreme lige en butik i Sverige http://www2.itrab.com/butiker/braskens/varuinfo.tpl?id=20030 92700505224&external=t
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg tror ikke du får held med at få en samsung til at virke på dvi indgangen. Der er fejl på DVI indgangen på AE300 og derfor skal man kunne gå ind og styre refresh rates præcis (så vidt jeg har forstået). Det kan man på bravo og på brainwave hvis de er blevet opdateret med den nyeste firmware.
Du kan finde meget mere info på avsforum og dahf.dk.
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber virkelig jeg kan få samsungen til at spille sammen med projektoren, Bravo D1 sælges kun fra Vinc site og kun til USA og Canada, og da jeg ikke kender nogen der, så er den jo udelukket. Findes der nogen andre dvd-afspillere (i samme prisklasse) med dvi udgang?
Har bestilt samsungen her fra
www.hifi-regler.de/shop/samsung/samsung_dvd-hd935.php
De skriver at man kan bruge den med AE300.
Bliver spændende! 
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
På http://www.projectorcentral.com/panasonic_pt_l300u.htm står der følgende:
With regard to HDTV, this projector is not HDCP compatible. That means you can't use the DVI output on your HDTV receiver if the material being broadcast is HDCP protected. Not a big deal however. You can input HDTV through both the VGA and component ports for truly awesome results. We watched a Carol Burnett special the other day in 1080i. Carol would have been mortified to see how the L300U rendered every little wrinkle around her eyes in amazing detail. Yes, it would be nice to have HDCP compatibility, but given the price/performance ratio of the L300U and the quality of HDTV analog, we won't miss it a bit.
Nogen der ved hvor jeg får en passiv converter fra dvi->vga? Eller er det noget helt andet jeg skal havde fat i?
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tominta Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for det.
Fik ellers lige et dvi-d->dvi-d kabel hjem sidste uge.
Hvordan fungere et dvi->vga kabel egenlig? Er dvi ikke ren digitalt mens vga kabelet er ren analogt?
|
| Til top |
|
| |