Forfatter |
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige erhevrvet mig en DVA250B fra Thule. Nu ser jeg så til min ærgelse at når jeg sender billede op på lærredet gennem min projektor. Så mangler der ca. 5 cm billede i højre side. Det passede med min "gamle" Sony DVP-NS930. Andre derude som har en DVA250B eller andre af Thule´s afspillere som har samme problem. Om den er født med det, eller om det er en fejl
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at billedets horisontale placering ændre sig en smule alt efter om den kører progressiv eller interlaced.
Hvad kører du nu? Tror du køre progressiv. Mener den gjorde det samme på min SP5700. Prøv at skifte til interlaced. Det gør du ved at holde "disp" knappen inde i mere end 2 sekunder.
Alt andet lige, så er DCDi'en fra Faroudja også bedre til at de-interlace signalet end kredsen i Thulen.
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Jeg mener at billedets horisontale placering ændre sig en smule alt efter om den kører progressiv eller interlaced.
Hvad kører du nu? Tror du køre progressiv. Mener den gjorde det samme på min SP5700. Prøv at skifte til interlace. Det gør du ved at holde "disp" knappen inde i mere end 2 sekunder.
Alt andet lige, så er DCDi'en fra Faroudja også bedre til at de-interlace signalet end kredsen i Thulen.
Mvh Kim
|
|
|
Jeg tror nok at det er progressiv som du selv skriver, men er ikke helt sikkert. Det vil jeg lige prøve senere idag så. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nobody...
Jeg kan se vi har samme fronthøjttaler Helicon 400... - den fedeste højttaler jeg nogensinde har ejet... Jeg var også ved at ende med Thule foran, men fik et billigere tilbud på en Holfi løsning og har så en surround tilbygning med en Denon AVR-3803 / Denon DVD-A11... Du skriver i din underskrift at du har Thule IA255B / AV120S..? er det ikke begge intg.forstærkere..? hvordan er det sat op...? - og hvordan kører Helicon / Thule sammen...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Nobody...
Jeg kan se vi har samme fronthøjttaler Helicon 400... - den fedeste højttaler jeg nogensinde har ejet... Jeg var også ved at ende med Thule foran, men fik et billigere tilbud på en Holfi løsning og har så en surround tilbygning med en Denon AVR-3803 / Denon DVD-A11... Du skriver i din underskrift at du har Thule IA255B / AV120S..? er det ikke begge intg.forstærkere..? hvordan er det sat op...? - og hvordan kører Helicon / Thule sammen...?
mvh. Jan
|
|
|
Hej Jan
Jo det er begge int forstærkere. Jeg fik et rigtigt godt tilbud på den, og DVA250B som jeg ikke rigtigt kunne sige nej til. Det har kun spillet en weekend på en messe. Jeg havde regnet med at AV120S skulle drive c, sl, og sr, og IA255B skulle drive l/r. Jeg var til Thule demo aften hos HFK, og forstod på Anders Thule at AV120S via et Thule datakabel ville overtage styringen af IA255B, men jeg kan ikke få den til at styre volumen. Jeg har sendt dem en mail ang. det. Ellers må jeg jo bare bruge den som processor, og IA255B som effektblok. Det er jo så bare lidt spild af god forstærker
Det lyder rigtigt godt med Thulen, men har heller ikke hørt dem med andet. Overvejede også Holfi dengang jeg købte Thule. Jeg kunne da godt tænke mig at høre dem med andet hardware spændt for. Før brugte jeg en Sony dvd til at spille film/cd med. Der kunne jeg ikke holde ud til at høre Live og Muse, som ellers er nogle af mine favorit bands. (man burde nok have hørt på det inden) Men havde allerede der planer om en udskiftning af Sony´en. Men nu... Lyder det bare rigtigt godt. Ingen skinger diskant mere. Glæder mig til at få fat på nogle balancerede kabler. Så bliver det jo endnu bedre. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hvad kører du nu? Tror du køre progressiv. Mener den gjorde det samme på min SP5700. Prøv at skifte til interlaced. Det gør du ved at holde "disp" knappen inde i mere end 2 sekunder.
Mvh Kim
|
|
|
Hej Kim
Det hjalp på det. Tusind tak for rådet. Så kan man jo se film uden at ærge sig nu  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Nobody...
mvh. Jan
|
|
|
Så fik jeg svar fra Thule. De har noget i støbeskeen så AV120S kan gå ind og kontrollere volumen på IA255B (sikkert også andre IA´er uden at vide det) Men det var vist lidt vanskeligt at få til at fungere ordentligt. Indtil da fik jeg en opskrift på hvordan jeg kan lade IA255B spille L/R og AV120S C/SL/SR i et surround setup __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har llige fået et sæt XLR kabler til at køre balanceret med. Til min store forundring kom der mest lyd ud af den højre ht´er. Så gik jeg igang med den store undersøgelse. Prøvede med RCA. Det var det samme. Byttede om på div. kabler for at fejlsøge, og gik forbindelserne igennem. Jeg måler så ca det halve på min left udgang, end på right. Det er en periodisk fejl, men jeg kan ikke helt findeud af om det er min forstærker eller om det er min afspiller. Nu vil jeg så gerne spørge, om jeg ville kunne måle en forskel på XLR udgangene hvis jeg spiller en konstant tone. Hvis det var den det var galt med. Nu ved jeg ikke om det hedder "tomgang", men der måler jeg henholdvis 10 mv på right, og 8 mv på left,over pin 2 og 3, men ved en konstant tone måler jeg det samme. Eks. 2400 mv tror jeg det var. Nogle der kan hjæpe mig lidt inden jeg sender det hele til rep. Det ville jo være rart at kunne beholde lidt af det herhjemme. Nogle ting jeg skal prøve evt. ? Og gør jeg det rigtigt i det hele taget.
|
Til top |
|
|
R2D2 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nobody
Har du prøvet at måle på forbindelserne i kablerne? Pin 1 er GND (stel) pin 2 er + og pin 3 er -. Det kan jo være der er byttet om på nogle ledere i kablerne eller de ikke er loddet ordenligt? De skal være forbundet 1 til 1, 2 til 2 og 3 til 3...
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ohmet kablerne igennem. Det var noget af det første jeg gjorde, men regnede nu ikke med at det var det der var galt. Så de er udelukkede, jeg har også prøvet at bytte om på dem. For om problemet fulgte med
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret overbevist om at det er afspilleren. For jeg kører også optisk til en Thule AV120S, og derfra preout tilbage til min IA255B, som driver L/R når jeg ser film. Jeg kan også spille musik den vej igennem, og der er problemet ikke. Så der vil jeg jo mene at min IA255B er udelukket, sammen med AV120S. Jeg ved heller ikke om det er noget man ville kunne måle sig til, men mon ikke man kan det når nu det er strøm vi arbejder med.
Nu er det kun den balancerede del det drejer sig om. Ja det kan vel egentligt også være indgangene på forstærkeren. Er det muligt at kunne måle det ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|