Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hifiklubben lyver? - kan ikke finde info (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 November 2003 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben reklamerer med Cambridge Audio DV57 som ifølge hifiklubben http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=42&product =CAMDV57SI&PHPSESSID=49aa59a0783d1222aa89ca591542e77d  har fået rigtig gode anmeldelser. Ikke desto mindre er det ikke muligt at finde ET ENESTE hit på modellen, som ikke er fra hifiklubbens egen hjemmeside. Der er derfor 3 mulige forklaringer på dette.

1. Modellen lanceres kun i skandinavien med navnet DV57, i resten af verden har den et andet model navn. (På Cambridge Audio's hjemmeside figurerer modellen overhovedet ikke).

2. Hifiklubben har en aftale om at prøvelancere modeller for Cambridge som ikke er officielt udgivet globalt.

3. Hifiklubben lyver  - men hvorfor i alverden skulle de kalde en model noget andet end den i virkeligheden hedder?

Alt denne polymik skyldes at jeg er interesseret i at læse nogle reviews, eller i det mindste bare vide hvilken progressive scan chip der sidder i dyret.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2003 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en usædvanlig politik fra deres side af! De påstod jo også at Gale-højttalerne aldrig havde været forhandlet i Danmark før, og hævder at SK Sound er samme slags butik som Audiosound.dk, nemlig en butik beskæftiget med parallel-import og internethandel, og det ved de fleste vist er en lodret løgn!

De skrev jo også at Cambridge var først ude med en Løbeværk og D/A-kombination, men for dem der ved hvor relativt kort tid Cambridge Audio har eksisteret som hifi-producent er dette naturligvis også en lodret løgn!

Du må nok væbne dig med tålmodighed indtil der dukker mere op på afspilleren, for selvfølgelig sælges den da andre steder end i dk!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 November 2003 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej Thue K.

Prøv at skriv en mail til hifiklubben, så skal de nok meddele dig hvor de har deres tests fra.

Deres mailadr. står på deres hjemmeside www.hifiklubben.dk

MVH WRONG 

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Ronin, wrong-> Tak for input.

Doctor watts vender tilbage med nye oplysninger imorgen...

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

hej thue

du må ikke skrive at nogen lyverConfused

mit indlæg om sk-sound er blevet slettet, selv om det jeg skrev var sandt

mvh jul

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 November 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg er klog på emnet, men under produktbeskrivelse står der hvilke anmeldelser der er tale om!

Måske du lige skulle tjecke de magaziner først, før end du kommer med en så kraftig udmelding?

(har lige tjecket www.avforums.com og der er et par tråde om denne afspiller)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jdg-> Jeg har søgt på de respektive magaziner, men der er ingen reviews af den afspiller i de måneder som hifiklubben skriver.

brorlille-> Heldigvis har jeg sat et spørgsmålstegn.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Update-> Takket være jdg1 har jeg fundet lidt information om Cambridge Audio DV57. (Første gang jeg ser et 2 år gammel indlæg som det ikke er lykkedes google at finde). Den er minimum 2½ år gammel DV57, hvilket gør udsagne som hifiklubben har på deres hjemmeside en smule utroværdige. Udover dette, lader det til at folk synes den er noget hø eller sh*t pool som en skrev. Imorgen ringer jeg til hifiklubben og får afklaret hvor gammel den er.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 November 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hvad er problemet? Der står jo præcis på Hifi Klubbens hjemmeside hvor den er testet og hvilken måned den er testet. Hvad angår forskellige modelbetegnelser på forskellelige markeder ret almindelige. De fleste denon produkter har også andre numre på det amerikanske marked i forhold til resten af verden. Jeg ved, at Onkyo førhen også havde forskellige produktnumre, men ved ikke det er det samme idag

Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Mr. TGS-> Problemet er at når jeg går hen på de respektive magaziners hjemmeside og ser over review oversigten for den måned som hifiklubben skriver at det er taget fra eller bruger søgemaskinen og søger på cambridge, så er der ikke noget hit. Jeg har læst på lektien før jeg poster et sådan indlæg.

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 November 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej Thue,

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorfor de respektive blades søgemaskine ikke kan finde de tests du mangler men jeg er sikker på at du kan få en kopi af testene hvis du henvender dig til en af Hi-Fi Klubbens butikker eller kontaker Jakob på online@hifiklubben.dk

Jeg har læst alle 3 tests i papirversioner så jeg er ret sikker på at de eksisterer! Sidder faktisk lige nu med testen fra Hi-Fi Choice som er fra Juli nummeret 2003 (side 23) 5 stjerner ud af 5 mulige.

Med hensyn til hvor gammel maskinen er er jeg helt sikker på at Cambridge gerne vil have haft en DVD med progressive scan og DVD-audio til under 2000 kr. for 2 år siden, men det havde de desværre ikke

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

jeps...langt de færreste blade lægger (alle) deres reviews og artikler online.

Ville også virker vildt, hvis hifiklubben havde løjet i så udpræget grad!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2003 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Tonka-> Det lyder godt! Takker.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2003 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Har også lige set en anmeldelse i (papir udgaven) What Hifi Juli 2003, hvor den fik 4 stjerner ud af 5.

Jeg tror derfor næppe, at hifiklubben lyver.......

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2003 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

jdg1 -> Super. Det tror jeg heller ikke de gør.

Henrik TN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 26 November 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Til alle interesserede

Så ligger der intet mindre end 3 dugfriske tests klar på Hi-Fi Klubben Cybertainment: http://www.cybertainment.dk/nyheder/show_news.asp?pageID=173 &newsID=864&catID=4 

(Håber hermed de værste kritikere bløder lidt op).

I fremtiden er der flere muligheder for, at få svar direkte fra Hi-Fi Klubben:

1.  Skriv direkte til online@hifiklubben.dk eller news@hifiklubben.dk og få svar. 

2. Benyt Hi-Fi Klubben Cybertainment Forum, hvor vi flere gange dagligt overvåger debbatterne - og svarer åbent på ethvert spørgsmål der henvendes direkte til Hi-Fi Klubben (www.cybertainment.dk).

Vi svarer på ethvert spørgsmål (rettet til Hi-Fi Klubben) - også kritiske spørgmål der f.eks. sætter spørgsmåltegn ved måden Hi-Fi Klubben drives på. Det kan vi nemlig lære en MASSE af - derfor vil vi gerne høre din mening.

Hvad kan du så forvente af Hi-Fi Klubben: Et seriøst svar!

Benyt dig af det! Få klarhed over ethvert spørgsmål du måtte have til Hi-Fi Klubben uanset om det handler om produkter, forretningsgange, ris/ros, kritik - eller hvad du måtte have på hjertet.

På den måde kan vi være med til at "aflive" faktuelt forkerte konklusioner, rygtedannelser eller på den anden side komme med konstruktive indspil til en ellers god debat.

Ser frem til at høre nærmere fra dig!!

Hilsen
Hi-Fi Klubben

Henrik Thue Nielsen

Til top Vis Henrik TN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik TN

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Henrik TN-> Mange tak, mange tak.

Det er imidlertid selv lykkedes mig at finde ud af hvorfor der ikke findes nogen Cambridge Audio DV57 (som produkt og model navnet hedder på hifiklubbens hjemmeside). Det skyldes simpelthen bare en tyrkfejl fra hifiklubbens side, da modellen hedder DVD57 istedet for DV57. Jeg går ud fra du Henrik Thue Nielsen retter fejlen snarest mulig, så jeg (og alle os andre seriøse hifi-researchere) skal bruge timevis på at søge og søge efter noget som ikke findes.

- men hvis jeg havde ringet til Hifi-klubben, så havde de måske kunne fortælle mig at den ikke hedder DV57. Undskylder for alt balladen.  

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2003 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Mr TGS skrev:

Hvad er problemet? Der står jo præcis på Hifi Klubbens hjemmeside hvor den er testet og hvilken måned den er testet. Hvad angår forskellige modelbetegnelser på forskellelige markeder ret almindelige.

Nemlig. H&K 8500 hedder så vidt jeg ved 8000 i USA...

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan figurerer den ikke som DV57 i nogen af anmeldelserne eller på google, så jeg tror ikke der er tale om at den lanceres under forskellige modelnumre.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes