| Forfatter |
|
Tournesol Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kun skal bruge HDMI-udgangen til billede - dvs. ikke til 5-kanalslyd - og hvis man ikke har brug for den indbyggede DD dekoder, DVD-
audio/Super-audio CD eller 1080P opskalering. Er der så nogen grund til at vente på 1930 eller er det 1000.- sparet ved at købe DVD-1730 når nu
man ikke skal bruge alle de ekstra features DVD-1930 har? Det er jo fx fløjtende ligegyldigt om 1930 har bedre video D/A konvertere, hvis man kun
skal bruge HDMI-udgangen alligevel. Eller hvad? Er der også kvalitetsforskelle via HDMI på de to afspillere?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke udtale mig specifikt om de pågældende modeller (og hvis 1930 ikke er kommet endnu, hvem kan så?) Men der kan sagtens være forskel på billedkvaliteten på forskellige HDMI udgange. Der er en relativt udbredt opfattelse af at fordi det er digitalt, så er det ens - "det er jo bare 1'er og 0'er", men sådan hænger det ikke sammen. Udover de-interlacing, som ud fra specifikationerne formentligt er bedre i 1930, er sandsynligheden for at der er bedre styr på diverse tekniske detaljer i den større model absolut til stede. Det gælder ting som korrekt sort- og hvid-niveau, chroma upsampling og chroma delay osv. Disse ting gælder i lige så høj grad for HDMI udgangen som for de analoge udgange. Derfor kan man ikke bare købe en hvilken som helst tilfældig afspiller, bare fordi man bruger HDMI. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det har du ret i, men med kun 1000.- til forskel virker det mere til at 1930 er en universalplayer, og der må pengene da være gået til alle de
ting jeg remser op, som den kan og 1730'eren ikke kan. Nuvel, du har nok ret i at jeg må vente til 1930 kommer og der begynder at dukke test op.
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har 1730 fået hård medfart to steder (What Hifi og Hardware). Dens hdmi udgang er ikke noget at råbe hurra for
|
| Til top |
|
| |
Peter_N Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt heller ikke imponeret, jeg havde nok forventet et eller andet mirakkel da jeg skiftede fra component til HDMI, men det udeblev.
Jeg har en 1730 nu (til låns) men jeg får en 1930 måske allerede i næste uge så skal jeg nok vende tilbage  __________________ Panasonic TH42PV500E
Denon DVD 1730
Denon AVR 2807
Dali Ikon 6, Vokal 2, W2
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Nå, nu har 1730 fået hård medfart to steder (What Hifi og Hardware). Dens hdmi udgang er ikke noget at råbe hurra for  |
|
|
Må indrømme jeg ikke har set billede på den omtalte dvd, men HDMI er heller ikke af sig selv bedre end component. Man har nok fået skruet forventningerne op omkring det (det gjorde jeg ihvertfald) men var ikke en WOW oplevelse at gå fra det ene til det andet. Synes overgangene er lidt skarpere og mere markerede men ikke som da jeg gik fra S-vhs til component for der skete noget.... men mener ikke man skal købe en dvd fordi den har HDMI. det er ikke et kvalitetsstempel i sig selv.. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter_N skrev:
Jeg er bestemt heller ikke imponeret, jeg havde nok forventet et eller andet mirakkel da jeg skiftede fra component til HDMI,
men det udeblev.
Jeg har en 1730 nu (til låns) men jeg får en 1930 måske allerede i næste uge så skal jeg nok vende tilbage  |
|
|
Glæder mig til at høre dine erfaringer. Der kommer i øvrigt en test af dvd-1930 i What Hifi der udkommer ca. 20 oktober.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Peter_N skrev:
Jeg er bestemt heller ikke imponeret, jeg havde nok forventet et eller andet mirakkel da jeg skiftede fra component til HDMI,
men det udeblev.
Jeg har en 1730 nu (til låns) men jeg får en 1930 måske allerede i næste uge så skal jeg nok vende tilbage  |
|
|
Glæder mig til at høre dine erfaringer. Der kommer i øvrigt en test af dvd-1930 i What Hifi der udkommer ca. 20 oktober. |
|
|
Kan man få et abonnement på What Hifi herhjemme? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Hvis man kun skal bruge HDMI-udgangen til billede -
dvs. ikke til 5-kanalslyd - og hvis man ikke har brug for den
indbyggede DD dekoder, DVD-
audio/Super-audio CD eller 1080P opskalering. Er der så nogen grund til at vente på 1930 |
|
|
Absolut ja. Lige præcis billedebehandlingen er der til forskel på 1730
og 1930. 1930 har en Faroudja chip til billedebehandling mens 1730 har
noget "sekundacrap".
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Kan man få et abonnement på What Hifi herhjemme?
|
|
|
Du kan bestille et abonnement med levering fra UK til DK her. Mener det koster knap 60 pund for et år.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |