Emne: PS3 ikke bagudkompatibel med PS2..? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det har været nævnt i dette forum før (hvis det er tilfældet beklager jeg...), men nu hvor Playstation 3 langt om længe er lanceret ser det ud til at der er en del problemer med bagudkompatibiliteten - dvs. at PS3 ikke er i stand til at afvikle alle spil fra PS2.
Inden nogen siger "Dette er altså ikke et gamer forum " - så vil jeg lige sige at min pointe med at nævne det her er, at Sony efter min mening bør tage sig ALVORLIGT sammen og få rettet op på dette hurtigst muligt, for ellers vil PS3 formentlig ikke blive det lokomotiv for Blu-ray som de regner med.
Hvis ikke folk kan spille deres nuværende Playstation spil på den nye maskine, mon så ikke mange vil vente et år eller to med at købe den..?
Læs mere her: http://ps3.ign.com/articles/745/745439p1.html
Og Sonys kommentar her: http://ps3.ign.com/articles/745/745506p1.html
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle det da blive lettere for os andre at få fat i en PS3
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet skulle nu være løst med softwareopdatering
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
problemet skulle nu være løst med softwareopdatering |
|
|
Ville være rart - har du en kilde/link..?
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter nada af det her.
Hvis folk gerne vil spille sine PS2-spil på sin PS3, så må det betyde
at de er i besiddelse af disse PS2 spil. For at spille disse PS2 spil
idag, så må de da allerede have en PS2, og hvad pokker er så problemet.
Jeg ser da meget hellere at man laver en maskine der er state of the
art, hvor de nyeste muligheder udnyttes maksimalt, fremfor at være
bagudkompatibel med 10 år gamle spil (PS1).
Jeg skal uanset kompatibiliteten have en PS3. Hvem gider egentlig
spille Gran Turismo 4 når du kan spille Gran Turismo 5 i 1080p eller
720p. Skal vi alle være helt ærlige, så må vi nok konstatere at vi ikke
finder de gamle spil frem for at spille dem igen. Det er fuldstændig
det samme på PC'en. Jeg kunne da ikke drømme om at spille civilization
1 når jeg nu kan spille den nyeste med fornyede egenskaber og meget,
meget bedre grafik og gameplay.
Selvfølgelig har Sony et troværdighedsproblem, men det kommer ikke til
at betyde en noget som helst for mig. Vil man have den bedste
spillekonsol, så må man leve med denne ulempe.
Hvor mange fejl har der ikke været hos microsoftprodukter, spil og
lignende der rettes med en softwareupdate. Vi lever i en verden hvor
elektronikken er så kompleks, at fejl efterhånden må forventes (hvor
beklageligt det end er). Kompatibilitet er altså ikke den vigtiste
parameter.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bird skrev:
Hvis folk gerne vil spille sine PS2-spil på sin PS3, så må det betyde at de er i besiddelse af disse PS2 spil. For at spille disse PS2 spil idag, så må de da allerede have en PS2, og hvad pokker er så problemet. |
|
|
At de måske havde håbet at PS3 kunne ERSTATTE deres PS2, så de ikke behøvede at have flere apparater stående end højst nødvendigt..? Nogen ville måske være nødt til at sælge deres ps2 for at få råd til en ps3 - nogen ville måske rykke ps2'en ind på børneværelset eller i sommerhuset eller hvad ved jeg. Jeg tror ihvertfald ikke der er ret mange der vil have både en ps2 og en ps3 stående side om side.
Den dag jeg køber en HD afspiller, hvadenten det bliver en HD-DVD eller Blu-ray eller en kombi hvis en sådan lanceres, så vil jeg da f.eks. stærkt håbe at den kan spille både DVD og CD, så jeg ikke skal have 2-3 andre apparater under mit TV.
bird skrev:
Jeg ser da meget hellere at man laver en maskine der er state of the art, hvor de nyeste muligheder udnyttes maksimalt, fremfor at være bagudkompatibel med 10 år gamle spil (PS1). |
|
|
Det har du forsåvidt ret i - men Sony har hele tiden slået på at PS3 ville være bagudkompatibel.
bird skrev:
Jeg skal uanset kompatibiliteten have en PS3. Hvem gider egentlig spille Gran Turismo 4 når du kan spille Gran Turismo 5 i 1080p eller 720p. Skal vi alle være helt ærlige, så må vi nok konstatere at vi ikke finder de gamle spil frem for at spille dem igen. Det er fuldstændig det samme på PC'en. Jeg kunne da ikke drømme om at spille civilization 1 når jeg nu kan spille den nyeste med fornyede egenskaber og meget, meget bedre grafik og gameplay. |
|
|
Og der er uden tvivl mange der har det sådan - men der er altså også rigtig mange "casual" gamers, som i starten primært vil spille deres PS2 spil, enten fordi de synes at de gamle spil er "gode nok", måske fordi de ikke har økonomien til at købe nye spil fra starten, men nok også fordi udbuddet af PS3 spil fra starten er forholdsvis begrænset.
bird skrev:
Selvfølgelig har Sony et troværdighedsproblem, men det kommer ikke til at betyde en noget som helst for mig. Vil man have den bedste spillekonsol, så må man leve med denne ulempe.
Hvor mange fejl har der ikke været hos microsoftprodukter, spil og lignende der rettes med en softwareupdate. Vi lever i en verden hvor elektronikken er så kompleks, at fejl efterhånden må forventes (hvor beklageligt det end er). Kompatibilitet er altså ikke den vigtiste parameter.
|
|
|
Du har igen delvist ret. Min pointe er bare at Sonys strategi omkring PS3 tydeligvis har været at "liste" en blu-ray afspiller ind i så mange hjem som muligt, og dermed få stor hardwarepenetration til at understøtte formatet. Og som jeg nævnte i mit første indlæg så tænker jeg i denne sammenhæng primært på HD-DVD vs. Blu-ray debatten. Og min tanke er så at dette potentielt kunne være et alvorligt tilbageslag for Blu-ray, da dette for NOGEN (selvfølgelig ikke alle..!) kunne være en deal-breaker.
Udover hardcore gamere, som vil have det nyeste, så tror jeg at mange ps2 brugere vil klappe hesten lidt til der er nogen flere spil - også på brugtmarkedet - hvis de alligevel ikke kan komme til at bruge dem de har, uden OGSÅ at skulle beholde PS2'en som fast inventar.
|
Til top |
|
|
Zorn Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahh..men hvis det for det første kun gælder en mindre del spil, og hvis det evt. kan løses med software, så er det vel næppe så vigtigt igen.
Det står på alle nyhedssider som en stor bombe, men der står til gengæld også mange løse bomber i avisernes elektronikspalter (Ekstra Bladet har nærmest et ugentligt indlæg om, at DAB-radio ikke er fremtiden...)
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|