| Forfatter |
|
jacobm Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej !
Jeg har en philips dvd 729 og tænkte på om man lige som man gør den kode fri, på nogen måde kan få den til at vise DivX film.
Er DivX noget der skal ændres fysisk, eller skal der "bare" andet software i ?
Jacob M |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at den kan vise DivX skal der ændres "noget fysisk". Du kan ikke bare "låse den op" så den kan afspille det. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke opdatere din Philips DVD729 du skulle istedet have købt Philips DVD737 den har DivX og koster ca. 2.000,-
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 12 December 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD er MPG-2 baseret, Divx minder om MPG-4. MPG-4 er udviklet til LAVE bitrater og dermed ikke egnet til store billedeflader. At se Divx på et tv er selvmord Men Divx er nok kun populært pga det store udbud af ulovlige film på nettet. Rigtige mænd køber og ser org. DVD'er og helst Superbit udgaverne.
|
| Til top |
|
| |
psycrow Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| og helst Superbit udgaverne. |
|
|
Aaahh, ska' vi nu ik' liiii' 
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
At se Divx på et tv er selvmord
|
|
|
Sikke noget pjat. Du kan sagtens få et flot billede med DivX på TV.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
ctacta skrev:
|
At se Divx på et tv er selvmord
|
|
|
Sikke noget pjat. Du kan sagtens få et flot billede med DivX på TV.
|
|
|
En af mine kammerater købte for nyligt en Kiss DVD-afspiller der kan afspille DivX samt et Samsung 28" 100Hz widescreen TV. Jeg havde forventet en temmelig elendig kvalitet da jeg for første gang skulle se en DivX film på dette setup, men jeg blev faktisk meget overrasket. Det kunne sagtens fungere tilfredsstillende. Dog kunne jeg forestille mig lyden lidder en del på mange DivX komprimeringer, men det er bare en formodning da min kammerat ikke har andre højtalere end dem der sidder i fjernsynet 
Derudover syntes jeg det er forkasteligt med alle de film der bliver ulovligt downloaded idag, og som os der køber vores film så er med til at betale. Hvis ikke man vil downloade ulovlige film, har jeg svært ved at se hvad det brugbare ved en DVD afspiller med DivX er. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
DivX er et godt format til folk der redigere deres egne film fra ferier og familiefester og den slags. Så fylder det kun en brøkdel.
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
DVD er MPG-2 baseret, Divx minder om MPG-4. MPG-4 er udviklet til LAVE bitrater og dermed ikke egnet til store billedeflader. At se Divx på et tv er selvmord Men Divx er nok kun populært pga det store udbud af ulovlige film på nettet. Rigtige mænd køber og ser org. DVD'er og helst Superbit udgaverne.
|
|
|
Hmm tror nu nok du tager lidt fejl her
Så vidt jeg har forstået så vil man begynde at lave DVD i mpg4 og sende tv i mpg4 i værtfaldt på back bone linjerne
Men ved ikke hvor langt man er i den udvikling men ved at det var planen inden for barco-net at man skulle kunne bruge deres sende anlæg i mp4
Men forskellen på mp4 og mpg2 er vel bare at man for bedre kvalitet med laver bitrate i mp4 og divx og det er vel bare et spørgsmål om at sætte bitraten op for at få lige så god kvalitet
Eller os skal man bare have støre processor kraft
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DivX har en max. gennemsnitlig bitrate på 7-800 Kbit/s og det er ikke mange informationer til et fuldt PAL billede. Derfor går man også under PAL standarden. Bevægelser er DivX ikke god til hvis man undersøger tingene nærmere. Dem der påstår at DivX er godt på fjernsyn, må have et elendigt billede på billederøret eller dårlige øjne.
DVD har bitrater op til 9,5 Mbit/s. MPG4 komprimere hårdere og er ganske avanceret, man snakker om objekt teknologi, det vil sige at man opdeler frames i personer, baggrunde, objekter m.m. og behandler dem individuelt. Men det fungere ikke optimalt, hvilket også er årsagen til at det anvendes ved meget lave bitrater.
Windows Media Video Pro 9.0 er langt bedre og mere avanceret. Men desværre et "lukket" format. Det er det bedste format til lave bitrater. MPG-7 og MPG-21 som jeg har læst spec. på er nok næste bud på kompression.
http://www.chiariglione.org/mpeg/index.htm
Det nye DVDformat der tillader skiver på 28,5GB anvender netop MPG-2. Jeg ved ikke hvor du har det andet fra, men det er jo en fri verden og alle producenter har da log til at anvende de teknologier der er til rådighed. Men for at afslutte, MPG-2 vil leve meget meget længe endnu.
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 13 December 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med dvd det kan jeg ikke huske hvor jeg har det fra men det med at sende tv mpg4 var noget de snakkede om den gang jeg var lærling i barco-net men det er nogle år tilbage nu så der kan jo være sket meget i mellem tiden men det kan godt være at man bare ville implanterer det sådan at man fra eks. TDC side kunne vælge at køre nogle kanaler i mp4 også give en kanal hvor der visse en film støre båndbrede
Sådan at man for rimelig god kvalitet på bække kanaler
men jeg har sku ikke rigtigt fulgt med de sener år og kan sku ikke huske så meget om kodning lærte ellers lidt om det dengang
så vidt jeg husker er det vist noget med at man gætter sig lidt frem osv. Men har ikke skide meget styr på det
og jeg var heller ikke lærling der i så lang tid det var mest abe arbejde man lavede og det var knap så fedt
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
DivX har en max. gennemsnitlig bitrate på 7-800 Kbit/s |
|
|
Hmm.. Hvordan vil du så forklare at den film jeg lige har encodet har 2.201 kbps?

rune-nielsen skrev:
|
Dog kunne jeg forestille mig lyden lider en del på mange DivX komprimeringer, men det er bare en formodning da min kammerat ikke har andre højtalere end dem der sidder i fjernsynet 
DivX står kun for billedet. Lyden er en anden sag. Tit er de ulovlige film's lyd encodet i 128 kbit/sek mp3, som giver en nogenlunde stereo lyd. Hvis piraterne har været generøse har de puttet et AC3 spor på. Så fylder en film dog også 2 CD'ere.
Derudover syntes jeg det er forkasteligt med alle de film der bliver ulovligt downloaded idag, og som os der køber vores film så er med til at betale. Hvis ikke man vil downloade ulovlige film, har jeg svært ved at se hvad det brugbare ved en DVD afspiller med DivX er.
Hørt!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 26 December 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Divx max bitrate = 4mbit, så vidt jeg ved.
ctacta har ret i at Divx er bedst egnet til lave bitrater, når vi kommer højere op er MPG-2 bedre.
|
| Til top |
|
| |