| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men nu er min Harald Skrald-ting af en DVD til 289,- sgu godt nok ved at gå mig på nerverne (kan ikke engang huske hvad den hedder ) med dens panoreringsfejl og lydudfald . Jeg kan se at priserne i Tyskland er ved at falde på de store DVD-maskiner, og har set mig lidt lun på en Pioneer DV-989, herre lækker maskine til 7k, men skal man vente til de hersens Blue Ray-fætre og HD-DVD maskinerne kommer ? Jeg har ikke projektor eller plasma, men venter lidt på at mit gamle CRT-TV skal stå af - det holder nok et par år endnu - og så skal der nok et 50'' plasma op på væggen . Er der nogen der ved hvilket prisleje de nye maskiner kommer til at ligge i ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gætter på 5K og opefter... Blu-Ray et par tusinde dyrere ca. til at starte med...
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshibas HD-DVD afspillere kommer til at koste henholdvis 4999,- og 7999,- Så er der alternativet som er: Xbox 360 (2200) + Xbox HD-DVD Add on (1400) = 3600,- så får du både en spillemaskine og en HD-DVD afspiller.
På Blu-Ray siden koster afspilleren i HFK 11.999,- Også er der alternativet som er PS3'eren til 4500,-
Ellers kan man selvfølgelig altid impoterer noget eller købe noget brugt.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg valgte at smide en del skillinger efter en ordentlig DVD afspiller og en scaler, jeg har nemlig også "et par"film på DVD. Skulle jeg skifte til HD er afspillerens pris absolut det mindste!
I øvrigt, så hellere sublim DVD kvalitet end slatten HD!
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slatten HD slår bare DVD med flere længder. Den billigste HD afspiller slår ikke DVD afspiller i forhold til at afspille DVD, men de er eftersignende godt med. Men når man først smider en HD skive på, så er det svært at gå tilbage til DVD, der er en verden til forskel  Slatten HD er meget bedre en rigtig rigtig god DVD som igen er bedre end den bedste indspilling nogensinde set på VHS og D-VHS.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Slatten HD slår bare DVD med flere længder.Den billigste HD afspiller slår ikke DVD afspiller i forhold til at afspille DVD, men de er eftersignende godt med.Men når man først smider en HD skive på, så er det svært at gå tilbage til DVD, der er en verden til forskel Slatten HD er meget bedre en rigtig rigtig god DVD som igen er bedre end den bedste indspilling nogensinde set på VHS og D-VHS.
|
|
|
Faktisk er de mere end godt med - Toshiba HD-A1 og AX1 i USA går for, at være pengene værd bare som DVD afspillere __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle egentlig os have stået af den billigste HD-DVD afspiller slår ikke den dyreste DVD-afspiller i at afspille DVD, men som du selv siger de er der opad.
Og til 5000,- så kan man simpelthen ikke gå galt i byen med den Toshiba, eller Xbox combo'en for den sags skyld.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
mich1352 skrev:
Slatten HD slår bare DVD med flere længder.Den billigste HD afspiller slår ikke DVD afspiller i forhold til at afspille DVD, men de er eftersignende godt med.Men når man først smider en HD skive på, så er det svært at gå tilbage til DVD, der er en verden til forskel Slatten HD er meget bedre en rigtig rigtig god DVD som igen er bedre end den bedste indspilling nogensinde set på VHS og D-VHS.
|
|
|
Faktisk er de mere end godt med - Toshiba HD-A1 og AX1 i USA går for, at være pengene værd bare som DVD afspillere  |
|
|
Ja, Toshiba'en gør det ganske udemærket ved afspilning af DVD'er - især prisen taget i betragtning! 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Slatten HD slår bare DVD med flere længder.
Den billigste HD afspiller slår ikke DVD afspiller i forhold til at afspille DVD, men de er eftersignende godt med. Men når man først smider en HD skive på, så er det svært at gå tilbage til DVD, der er en verden til forskel 
Slatten HD er meget bedre en rigtig rigtig god DVD som igen er bedre end den bedste indspilling nogensinde set på VHS og D-VHS.
|
|
|
der tager du fejl, jeg har sammenlignet og hos mig er der ingen tvivl. HD er fed når det er godt, men det er lige så krævende, hvis ikke mere, som DVD osv. er. hellere et "perfekt" opscaleret billed end perfekt opløsning med gamma og kontrast fejl.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
mich1352 skrev:
Den billigste HD afspiller slår ikke DVD afspiller i forhold til at afspille DVD, men de er eftersignende godt med. Men når man først smider en HD skive på, så er det svært at gå tilbage til DVD, der er en verden til forskel 
Slatten HD er meget bedre en rigtig rigtig god DVD som igen er bedre end den bedste indspilling nogensinde set på VHS og D-VHS.
|
|
|
der tager du fejl, jeg har sammenlignet og hos mig er der ingen tvivl. HD er fed når det er godt, men det er lige så krævende, hvis ikke mere, som DVD osv. er. hellere et "perfekt" opscaleret billed end perfekt opløsning med gamma og kontrast fejl. |
|
|
Gamma og kontrast skal da kalibreres?
Et perfekt opsclareret billed kommer aldrig i nærheden af et HD billede. HD billedet indeholder så meget mere information end SD gør, så jeg har svært ved at tro at du vitterlig synes at SD er bedre.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
mich1352 skrev:
|
|
|
der tager du fejl, jeg har sammenlignet og hos mig er der ingen tvivl. HD er fed når det er godt, men det er lige så krævende, hvis ikke mere, som DVD osv. er. hellere et "perfekt" opscaleret billed end perfekt opløsning med gamma og kontrast fejl. |
|
|
Taler du om HD-DVD her?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan kalibrere meget, men ikke rette op på fejl i hverken afspiller eller fremviser.
HD lider i mine øjne under samme fatale fejl som fladskærme, folk tror er det fladt er det godt og er det HD så bliver det bare ikke bedre...
Ingen tvivl om at perfekt gengivet HD er langt bedre end perfekt gengivet SD. Men skal man give afkald på noget, så hellere lidt opløsning end så meget andet.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad giver du afkald på i forhold til HD?
At sammenligne HD med fladskærme er da galamatias?
HD er bedre på alle punkter end SD er jo.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
| Hvad giver du afkald på i forhold til HD? |
|
|
Ikke nødvendigvis noget, du misforstår min pointe, Jeg mener at der er kvalitetmæssigforskel på HD afspillere og at vi endnu ikke har set de bedste! Toshiba´en havde bedre billede end en standard DVD og vil helt sikkert have endnu bedre billede via en VP50. Men det jeg taler om et ikke "os" nørder, men dem der mener at bare der står HD på kassen, så bliver det ikke bedre.
mich1352 skrev:
| At sammenligne HD med fladskærme er da galamatias? |
|
|
Igen, det jeg taler om et ikke "os" nørder, men dem der mener at bare der står HD på kassen, så bliver det ikke bedre. Bare TVet er fladt og der står HD allevegne så er billednirvarna opnået?
mich1352 skrev:
| HD er bedre på alle punkter end SD er jo. |
|
|
Ja 100% enig, men hvis ikke afspiller yder basismaterialet retfærdighed så hopper min kæde af! Min DVD via SDI til scaler giver et billed som i mine øjne har mindre graverende fejl end HD afspilleren havde.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke graverende fejl synes du HD afspilleren havde i forhold til SD afspilleren?
Og hvad testede du med?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men nu har jeg købt en brugt Pioneer DV-717 som bør være indtil 10 klasser bedre end den Fyborg-ting  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshiba HD direkte til Sony HS-50 720P, jeg tror jeg har fundet forklaringen, se ottos kommentar fra en anden tråd
Otto, TC skrev:
| Eksempelvis Toshiba's amerikanske 1.generations HD-DVD afspiller. Sætter du den til 720P output, så konverterer den skivens 1080P til 480P, og opskalerer derfra til 720P. I kombination med dén afspiller bør man _altid_, uanset display, benytte 1080i frem for 720P. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig et display der håndterer 1080i>720P værre end afspilleren. |
|
|
men det understreger jo også netop min pointe at bare fordi det er HD er det ikke nødvendigvis bedre!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men så kom 717'eren i hus og for hulan da et skarp billede den har - manner . Lydsiden er blevet noget strammet op (læs ikke mere Fyborg-bas) og lydbilledet er ligesom faldet på plads med et godt solidt og kontrolleret punch . Maskinen var iøvrigt, som sælger skrev i annoncen, som ny så det er bare topnice til 700 spir . Nu skal der i juledagene leges med lyd- og billedindstillinger....nice
Edit: Og slut med pixellerings fejl __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |