Sendt: 05 Januar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zeb^
Har selv ved tilfældighedernes spil købt en sådan (billigt, 300.-). Den synes OK, men måske lidt dyr til den normale pris jeg har set (lige under 1000.-). På trods af hvad der er overstreget på æsken og i brugsanvisningen, kører den fint med DTS (kun digitalt ud). Billedet er rigeligt godt til TV via RGB, den hurtig til menuerne, lyden er absolut hæderlig via den inbyggede AC3 decoder (DolbyDigital 5.1, men jeg bruger min receiver til dekodning), men der er kun meget simpelt speaker management indbygget (dvs. justering af højttalerstørrelse, delay og følsomhed (man kan IKKE justere følsomhed)). Der er seperat component ud (YPbCb) hvis du bruger projektor. Den er temmelig lydløs, man kan kun høre søgninger. Sidst men ikke mindst er fjernbetjeningen letbetjent og man behøver ikke at være skarpskytte for at få den til at virke. Interessant faktum er at der er nævnt DVD Audio som normalt kun findes på MEGET dyrere maskiner, men jeg tror ikke at det er korrekt; Den kan næppe gengive ægte 5.1 DVD Audio. Du behøver ikke at bekymre dig om "PCM digital Output" Det har de fleste DVD maskiner.
Mit eksemplar har dog et par besyndelige skavanker:
1) På min ene SCART indgang (1) på mit Philips TV (9527, pixelplus) kan den ikke stå standby idet man så ikke kan se alm. TV, men dog video via en anden SCART indgang. Der er ikke noget problem via SCART 3 (i hvertfald ikke når der er en anden DVD tilsluttet indgang 1). Er maskinen tændt og aktiv eller slukket helt med power off knappen er der ikke noget problem.
2) Hvis man lægger en DVD i maskinen og derpå beslutter ikke at se den aligevel og slukker ved at sætte den i standby uden først at lukke skuffen, lukker skuffen, men der går kun et kort stkke tid hvorefter maskinen - som vel at mærke ser slukket ud - begynder at spinde lystigt med pladen. Hvor længe den bliver ved med det ved jeg ikke, men den stoppede i løbet af en nat hvor jeg lod den stå.
Enjoy
|