Emne: HD-DVD 1080P/24f Pioneer skærm. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Et hurtigt spørgsmål til de kloge hoveder.
Jeg har besluttet for at købe Toshiba´s hd-dvd player.
Men skal det være model HD-E1 eller HD-XE1???
Jeg har Pioneer 427XA (1024x768), som kan upscalere til 1080/24P.
Så vidt jeg ved, så kører;
HD-E1: 720P, 1080i. (Hdmi v1.2) HD-XE1: 720P, 1080i, 1080P. (Hdmi v1.3)
Kan jeg se større forskel på min pioneer skærm, når HD-XE1 kører 1080P???
Kan ikke se jeg burde købe HD-E1 når den ikke har 1080P!
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
Så vidt jeg ved, så kører;
HD-E1: 720P, 1080i. (Hdmi v1.2) HD-XE1: 720P, 1080i, 1080P. (Hdmi v1.3)
Kan jeg se større forskel på min pioneer skærm, når HD-XE1 kører 1080P??? |
|
|
Du skal ikke fokusere på 1080P - lige nu. Som du selv skriver, så kan du ikke bruge det til noget.
Du skal istedet se på om du vil have standard-modellen, eller deluxe modellen. For der er en del forskel på de to modeller.
HD E1 er af plastic, HD XE1 af sort børstet aluminium. Fjernbetjeningen til HD XE1 er pænere - passer til designet.
HD XE1 har bedre billedekredsløb. Til afspilning af almindelig DVD svarer den til en Denon DVD-3930 (kr. 11.000) i kvalitet.
Til HD DVD afspilning vil du næppe se forskel på de to. Måske på en 100" projektor, men næppe på et 42" plasma.
Så hvis du går op i den slags forskelle, og syntes det er de ca. 2500 kr ekstra værd, så er det HD XE1 du skal gå efter.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vigtigst af alt den dyre toshiba har indbygget decoder til de nye lydformater
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den nye HD-DVD afspiller DTS-HD eller det ægte DTS-HD Master?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
| Har den nye HD-DVD afspiller DTS-HD eller det ægte DTS-HD Master? |
|
|
Ikke rigtigt. HD XE1 kan ikke dekode de nye formater fuldt ud endnu. Output er enten stereo eller 5.1
Manualen nævner de forskellige begrænsninger.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, tak for svaret... Men nu løber jeg ind i andre spørgsmål omkring audio decoding! satans!  1. Har hørt at HD-E1 kan opdateres så den snart kan køre i 1080P.! passer det? 2. Når jeg afspiller hd-dvd på HD-E1 så går jeg udfra jeg kan vælge lydformaterne Dolby digital plus, dolby true HD, samt DTS-HD (Core only? hvad betyder det?). Eller kræver det en surround reciever der er forberedt til de HD-lydformater? Håber ikke det var for meget at spørge om...
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
1. Har hørt at HD-E1 kan opdateres så den snart kan køre i 1080P.! passer det? |
|
|
Hvis det kommer, vil det stadig være væsentligt ringere end HD-XE1, upscaleren i den lille model er ikke ret god. Men en væsentlig oplysning i forhold til 1080P i denne forbindelse: Dét Pioneer'en kan modtage er 1080P i 24 Hz. Dét HD-XE1, og i tilfælde af en opdatering formentligt også HD-E1, kan levere er 1080P i 50 eller 60 Hz. Du kan derfor IKKE tilslutte en HD-XE1 til et Pioneer tv med 1080P. Selv HVIS Pioneer'en kunne modtage 1080P, så vil 1080i i denne kombination rent faktisk være _bedre_! Det skyldes at Pioneer kan fjerne 2-3 pulldown fra interlace kilder. Når du giver et Pioneer tv (fra 7. generation i hvert fald) et 1080i/60 signal, så regner tv'et "baglæns" til 24 Hz, og afspiller det ved 72 Hz. Det kan tv'et ikke med f.eks. 480P eller 720P input, kun 480i og 1080i. Den bedste tilslutning ved afspilning af HD-DVD (eller Blu-Ray for den sags skyld) på et Pioneer tv er derfor 1080i. Ved afspilning af DVD er det derimod en noget længere historie.
Det er situationer som dette der gør at der ikke bare kan opsættes nogle faste retningslinier for hvordan signalerne skal overføres - den bedste overførsel er forskellig alt efter hvilken kombination af udstyr man har.
jesperducati skrev:
2. Når jeg afspiller hd-dvd på HD-E1 så går jeg udfra jeg kan vælge lydformaterne Dolby digital plus, dolby true HD, samt DTS-HD (Core only? hvad betyder det?). Eller kræver det en surround reciever der er forberedt til de HD-lydformater?
|
|
|
´
Disse lydformater vil på HD-E1 blive nedkonverteret til DTS. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto, tak for svaret... Det var lige sådan et svar jeg ville høre...  I mit tilfælde, vil jeg så vælge HD-E1 da den opfylder det meste af mit behov. Et spørgsmål mere... Når disse blæret lydformater bliver nedkonveteret til DTS, mister man så al dens effekt, altså bliver lyden lidt anderledes eller bare alm. dts 5.1 lyd? __________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
|
| Til top |
|
| |
Benton Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
jesperducati skrev:
1. Har hørt at HD-E1 kan opdateres så den snart kan køre i 1080P.! passer det? |
|
|
Hvis det kommer, vil det stadig være væsentligt ringere end HD-XE1, upscaleren i den lille model er ikke ret god. Men en væsentlig oplysning i forhold til 1080P i denne forbindelse: Dét Pioneer'en kan modtage er 1080P i 24 Hz. Dét HD-XE1, og i tilfælde af en opdatering formentligt også HD-E1, kan levere er 1080P i 50 eller 60 Hz. Du kan derfor IKKE tilslutte en HD-XE1 til et Pioneer tv med 1080P. Selv HVIS Pioneer'en kunne modtage 1080P, så vil 1080i i denne kombination rent faktisk være _bedre_! Det skyldes at Pioneer kan fjerne 2-3 pulldown fra interlace kilder. Når du giver et Pioneer tv (fra 7. generation i hvert fald) et 1080i/60 signal, så regner tv'et "baglæns" til 24 Hz, og afspiller det ved 72 Hz. Det kan tv'et ikke med f.eks. 480P eller 720P input, kun 480i og 1080i. Den bedste tilslutning ved afspilning af HD-DVD (eller Blu-Ray for den sags skyld) på et Pioneer tv er derfor 1080i. Ved afspilning af DVD er det derimod en noget længere historie.
Det er situationer som dette der gør at der ikke bare kan opsættes nogle faste retningslinier for hvordan signalerne skal overføres - den bedste overførsel er forskellig alt efter hvilken kombination af udstyr man har.
jesperducati skrev:
2. Når jeg afspiller hd-dvd på HD-E1 så går jeg udfra jeg kan vælge lydformaterne Dolby digital plus, dolby true HD, samt DTS-HD (Core only? hvad betyder det?). Eller kræver det en surround reciever der er forberedt til de HD-lydformater?
|
|
|
´
Disse lydformater vil på HD-E1 blive nedkonverteret til DTS. |
|
|
Lige en kommentar til det. Har da hørt, at der skulle komme en opdatering til EX1´eren, så at den skulle kunne spytte 1080P/24 ud. Det må da så være en fordel at have et tv der kan håndtere det, i stedet for at køre 1080i.............eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
Når disse blæret lydformater bliver nedkonveteret til DTS, mister man så al dens effekt, altså bliver lyden lidt anderledes eller bare alm. dts 5.1 lyd?
|
|
|
Lyden vil i praksis ofte være bedre end alm. DTS, da bitraten på det nedkonverterede signal er højere end på de fleste film. Vi er dog nok nede i småtingsafdelingen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benton skrev:
Lige en kommentar til det. Har da hørt, at der skulle komme en opdatering til EX1´eren, så at den skulle kunne spytte 1080P/24 ud. Det må da så være en fordel at have et tv der kan håndtere det, i stedet for at køre 1080i.............eller hvad?
|
|
|
Absolut! Det vil altid være en fordel at hive signalet så direkte ud som muligt, frem for at skulle forlade sig på tv'ets evne til at håndtere 1080i signalet. I teorien bør det ikke gøre en forskel, i Pioneers tilfælde - men teori og praksis hænger ikke altid sammen... Så hvorfor tage chancen? Hvis det er rigtigt at der kommer en update til 1080P/24, så er det absolut et godt argument for at vælge XE1 i stedet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|