Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Er min dvdmaskines MHz og bit ligegyldig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en samtale med en bekendt om hvorvidt min dvds (Denon DVD-A11) 12-bit/216 MHz video D/A-konverter havde nogen betydning på billedet når jeg kørte signalet ud via dens dvi udgang op til mit kommende tv (Panasonic TH-42PX70 Bestilt). Han sagde der ikke skete nogen konvertering i dvd afspilleren da den kører digitalt ud via dvien til tvet, jeg synes på en måde det lyder rigtigt nok , men alligevel mener jeg at den der er forskel fra min denon når den sættes til at køre 1080p end når en billig dvd sættes til at køre 1080p. Jeg mener nemlig stadigvæk at opbyning af drevet og hele dvdafspilleren med den skærmede opbygning har betydning. Håber nogle kan hjælpe mig med mine spørgsmål imens jeg venter på PX70eren  .
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at video Dac'en er sat ud af spillet når du overfører digitalt, men det betyder ikke at der ingen processering af billedet foregår. Hvis du sender billedet ud i 1080p, skal maskinens scaler arbejde. Og det er ikke nogen enkel process, derfor kan du opleve stor forskel. Desuden skal billedet også deinterlaces, hvilket heller ikke altid foregår heldigt i billige maskiner. Nej det er såmænd ikke blevet enklere for DVD-maskinerne efter vi er begyndt at overføre digitalt, da vi nu har har fået nogle andre problemer at slåsse med. Vi er gået over til progressive skærme, som viser en anden opløsning end den der findes på DVD skiverne.
Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:
Det er rigtigt at video Dac'en er sat ud af spillet når du overfører digitalt, men det betyder ikke at der ingen processering af billedet foregår. Hvis du sender billedet ud i 1080p, skal maskinens scaler arbejde. Og det er ikke nogen enkel process, derfor kan du opleve stor forskel. Desuden skal billedet også deinterlaces, hvilket heller ikke altid foregår heldigt i billige maskiner. Nej det er såmænd ikke blevet enklere for DVD-maskinerne efter vi er begyndt at overføre digitalt, da vi nu har har fået nogle andre problemer at slåsse med. Vi er gået over til progressive skærme, som viser en anden opløsning end den der findes på DVD skiverne.

kaldte du lige a11 for en billig maskine?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 07 April 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

sådan som jeg forstod det siger han intet om a11. blot at der kan være stor forskel fra billige til dyre maskiner
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 April 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
sådan som jeg forstod det siger han intet om a11. blot at der kan være stor forskel fra billige til dyre maskiner

samme her efter lige at have læst det igennem igen, men gik ud fra at kommentaren gik ud fra det udstyr der var nævnt

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 April 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:

Nemlig. Der er ikke noget i vejen med A11'eren

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes