Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-ray vs. HD-DVD, Hvem med hvem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået et par e-mails angående hvilke studioer som er med til hvilket format! Jeg fandt denne gode illustration som viser det ganske glimrende!

(Jeg undskylder hvis størrelsen er for stor, men teksten blev ulæselig hvis den var mindre!)

Billede skaleret af Administrator, jf. regler for upload af billeder i forum, hvor max bredde er 800 pixel.

Jeg håber dette giver folk bedre indsigt i hvilke studioer som støtter hvilket format! - Så kan i også selv gå ind og se om jeres favorit film kommer på det ene eller det andet format!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 April 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Det går jo nok som med VHS og beta max - En af dem udgår.

Har hele tiden 'sat mine penge' på blue-ray pga. den større kapacitet. Dette ser ud til at blive bakket op af film studierne.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

Jeg håber dette giver folk bedre indsigt i hvilke studioer som støtter hvilket format! - Så kan i også selv gå ind og se om
jeres favorit film kommer på det ene eller det andet format!

"Problemet" er bare at en film ikke nødvendigvis distribueres af samme selskab i f.eks. Europa kontra USA.

Derudover ser det ud til at være et skema over aktuelle rettigheder, da Dreamworks blev distribueret af Universal indtil for få år siden, og det er
heller ikke alle MGM film, som Sony har rettigheder til.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
steffenman skrev:

Jeg håber dette giver folk bedre indsigt i hvilke studioer som støtter hvilket format! - Så kan i også selv gå ind og se om
jeres favorit film kommer på det ene eller det andet format!

"Problemet" er bare at en film ikke nødvendigvis distribueres af samme selskab i f.eks. Europa kontra USA.

Derudover ser det ud til at være et skema over aktuelle rettigheder, da Dreamworks blev distribueret af Universal indtil for få år siden, og det er
heller ikke alle MGM film, som Sony har rettigheder til.

Nemlig. Flere BR eksklusive film i USA, findes på HD-DVD i EU. Derudover er der kun tale om amerikanske film på den oversigt. Ingen japanske animé selskaber eller EU selskaber. I EU er det op mod 30-40% i visse lande, der er film fra det pågældende land. Da HD-DVD er billigere at producere og startomkostningerne er mindre, er der nok større mulighed, for at de selskaber fravælger BR.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 April 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Udgivelser på Blu-ray er dog pt. større i Scandinavian skal det nævnes =) Men ja i har ret i at nogle distributører som ejer rettighederne i europa også udgiver på de andre formater! Men de vælger ikke det andet format istedet, men derimod begge istedet for eksklusiv!

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 April 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:

Har hele tiden 'sat mine penge' på blue-ray pga. den større kapacitet. Dette ser ud til at blive bakket op af film studierne.

Nu har jeg fuldt med i udviklingen næsten side langseringen og er efter hånden ret sikker på at både HDDVD og Blu Ray begge vil være på markede i adskilige år endnu.

Grunden til at jeg mener Blu Ray biler på markedet er at de har playstation 3 som nok bliver meget sværet at vældte. + at de har sat sig tungt på det Japanske markede og føre pt. i USA. samt at Disney og Fox pt. kun støtter Blu Ray.

Grunden til at jeg mener at HDDVD bliver på markedet er at de får flere og flere Hardwaer frabrikanter med sig som feks. Samsung, Denon, Hitachi og Kenwood. samt at Kina har meddelt at de udlukkende støtter HDDVD og at der bliver solgt nogen flere stand alone HDDVD afspiller end der gør med standalone Blu Ray afspiller og i den sidste ende er det dem der vil afgøre udfaldet og ikke spille konsoler. som det sidste har hddvd sat sig tungt på det Europæriske markede og føre pt.

http://www.axelmusic.com/index_fab.php?fid=39&cid=&p id=fmt

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 April 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
hifi-fjols skrev:

Nu har jeg fuldt med i udviklingen næsten side langseringen og er efter hånden ret sikker på at både HDDVD og Blu Ray begge vil være på markede i adskilige år endnu.

Grunden til at jeg mener Blu Ray biler på markedet er at de har playstation 3 som nok bliver meget sværet at vældte. + at de har sat sig tungt på det Japanske markede og føre pt. i USA. samt at Disney og Fox pt. kun støtter Blu Ray.

Grunden til at jeg mener at HDDVD bliver på markedet er at de får flere og flere Hardwaer frabrikanter med sig som feks. Samsung, Denon, Hitachi og Kenwood. samt at Kina har meddelt at de udlukkende støtter HDDVD og at der bliver solgt nogen flere stand alone HDDVD afspiller end der gør med standalone Blu Ray afspiller og i den sidste ende er det dem der vil afgøre udfaldet og ikke spille konsoler. som det sidste har hddvd sat sig tungt på det Europæriske markede og føre pt.

Der gik jo også 10 år før betamax gik ned med flaget, så ja, begge formater findes sikkert stadig om en 5 års tid, uanset om 1 af dem på sigt bliver det foretrukne format.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 20 April 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
hifi-fjols skrev:

Hvordan kan du sige HD-DVD fører ud fra et salg hos en MEGET overpriced forhandler?

"
  BLU-RAY HD-DVD
Weekly 36.2% 63.8%
Monthly 35.0% 65.0%
Yearly 32.7% 67.3%
Releases 301 256

* Based on AxelMusic.com sales

Axelmusic tager over 300 for en blu-ray i Danmark, tror næppe nogen køber den herfra! Dette er en helt ukorrekt måling som man ikke kan regne med! Pt. er salget af Blu-ray kontra HD-DVD ved at være meget lige, men Blu-ray har dog en del flere releases sat på vej!

Lige en sidste nota: www.axelmusic.com = amerikansk www.axelmusic.dk = dansk

Så statestikken du viser er amerikansk efter deres salg! Hvilket bare gør det hele meget mere forkert!

Desuden er Playstation 3 en lige så velfungrende afspiller som alle andre så JO de har en stor effekt på udfaldet! Pt. er der solgt LANGT flere Blu-ray afspillere end HD-DVD for Playstation 3 ER en afspiller! Den er endda en af de bedre på markedet pt.

Hvad jeg tror er den eneste grund til folk holder med er ret så simpelt! Den var billigere for dem at købe eller de havde en xbox 360 som gjorde det endnu billigere for dem at anskaffe. For der er helt klart bedre teknologi på Blu-ray på alle punkter! Se det hele handler om at folk er fedtet!

Blade69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Sendt: 20 April 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Meget interessant at du skriver at Denon har valgt HD-DVD? De info jeg har hørt, er at de ikke vil vælge side før "format-krigen" er overstået eller også vil de komme men en dual-format afspiller hvis det kan gøres til en konkurrencedygtig pris.

Så har du noget der kan dokumentere oplysningen om Denon og HD-DVD?

Mvh

Jacob

meyer skrev:
hifi-fjols skrev:

Til top Vis Blade69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blade69

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 20 April 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Han ser en combi maskine som at være sprunget med på HD-DVD siden!

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Efter hvad jeg ved er Axelmusik.com engelsk og ikke amerikans. Ja jeg ved godt det er amerikanske film de sælger men det siger vel også lidt om hvordan format krigen går når der er ca. 30% der impotere Blu Ray og 70% der impotere HDDVD.

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender et pålidelig sted hvor man kan købe Underworld Everlution og Island på HDDVD til en rimelig pris syntes ikke rigtig jeg kan finde en Dansk eller Engelsk side der impoter dem.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Importering af HD-DVD skyldes ingen regions koder. Har ingen betydning for salgstal overhovedet! Pt. er der fører ingen over andre.

SpeedyJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 April 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Kopiering har også en stor del at sige. Og HD DVD har ingen brændere. De har kun announced nogle Single Layer 15GB pr.skive brændere til release i Februar. De kom bare aldrig.
Dvs. at hvis der kommer en del 20-25GB HD DVD'er, skal du have en Blu-Ray brænder til at lave backup'en.

Skal lige siges at jeg ikke rører HD DVD :D. Men ville bare nævne det.

Husk at HD DVD er dyere at producere end Blu-Ray. Selv om deres salgsteknik prøver at sige noget andet. For alle HD DVD'er skal produceres max ud DL :D

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Efter hvad jeg ved er Axelmusik.com engelsk og ikke amerikans.

Axel Music started out in 1992 with just one store in Downtown Copenhagen and has slowly grown to include 14 stores in total along with a nice
online music and entertainment shop dedicated to bringing our clients the best in movies, videos, computer games and entertainment.

Our web shop currently works out of Holland, Germany, United Kingdom, Denmark, Canada and USA. www.axelmusic.com is entirely owned and
operated by L.S. Distribution, P.O. Box 1500-1367, Ontario, Canada, M8W 1B8.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 22 April 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
meyer skrev:
Efter hvad jeg ved er Axelmusik.com engelsk og ikke amerikans.

Axel Music started out in 1992 with just one store in Downtown Copenhagen and has slowly grown to include 14 stores in total along with a nice
online music and entertainment shop dedicated to bringing our clients the best in movies, videos, computer games and entertainment.

Our web shop currently works out of Holland, Germany, United Kingdom, Denmark, Canada and USA. www.axelmusic.com is entirely owned and
operated by L.S. Distribution, P.O. Box 1500-1367, Ontario, Canada, M8W 1B8.

Tak fordi du fandt stedet det stod ;) Men var selv helt klar over det var derfra! Men beviser er jo gode til andre :D

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 23 April 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Efter hvad jeg ved er Axelmusik.com engelsk og ikke amerikans. Ja jeg ved godt det er amerikanske film de sælger men det siger vel også lidt om hvordan format krigen går når der er ca. 30% der impotere Blu Ray og 70% der impotere HDDVD.

Tallene er for alle salg! Den side sælger ikke kun som import ;)

slejpner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. opførsel på chatten

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 April 2007 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Først lige til dig meyer:

Grunden til at du ikke finder Underworld Evolution på HD DVD er
at den findes på Blue Ray..kan købes her: http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=39254

Ja jeg undrer mig godt nok osse over at Blue Ray maskiner 
er billigere end HD DVD maskiner...efter alt hvad de har skrevet om at
HD DVD'en var dyrere at fremstille.
Man kan finde en BR maskine til ca 4600,- (Samsung BD-P1000)
herhjemme....mens den over grænsen i det sydlige fås til bare 4000,-

Samtidig koster Toshibas HDXE1...HD DVD som kan fuld HD ca 6400,-

Og ca 5000,- i det sydlige:

HI Fi Klubben er bare for dyr. Blot en konstatering. 
BlueRay filmene er nede på 280,- ude på DVDoo

Mvh: Slejpner 
Til top Vis slejpner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slejpner

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

SpeedyJDK skrev:
Kopiering har også en stor del at sige. Og HD DVD har ingen brændere. De har kun announced nogle Single Layer 15GB pr.skive brændere til release i Februar. De kom bare aldrig.
Dvs. at hvis der kommer en del 20-25GB HD DVD'er, skal du have en Blu-Ray brænder til at lave backup'en.

Skal lige siges at jeg ikke rører HD DVD :D. Men ville bare nævne det.

Husk at HD DVD er dyere at producere end Blu-Ray. Selv om deres salgsteknik prøver at sige noget andet. For alle HD DVD'er skal produceres max ud DL :D

Sikke dog en gang vrøvl. Hvem vil dog nogensinde betale flere hundrede kroner for én BD skive til backup? Og husk lige BD brænderen til adskillelige tusinde kroner først. Firmaer bruger andre billige metoder til backup (oftest bånd).

HD-DVD er den billigste HD standard hvad medier angår. DL i HD-DVD er billigere eller koster omtrent det samme som en SL BD, så det passer ikke. De fleste film passer uden problemer på SL HD-DVD.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Grunden til at jeg mener at HDDVD bliver på markedet er at de får flere og flere Hardwaer frabrikanter med sig som feks. Samsung, Denon, Hitachi og Kenwood. samt at Kina har meddelt at de udlukkende støtter HDDVD

Samsung har ikke lavet en eneste HD-DVD afspiller, Samsung sidder i bestyrelsen hos BD-A (The Blu-ray disk association). De har meldt ud, at de måske kommer med en HD-DVD engang, men pt. har de kun lavet Blu-ray maskiner. Men de er ikke officielt en del af HD-DVD.

Denon??? De har ikke officielt meldt ud, hvad de vil endnu ellers vis mig et link? Det er ret interessant  Hictachi sidder også i bestyrelsen hos BD-A, og er kun generel medlem hos HD-DVD gruppen. Kenwood støtter også Blu-ray såvel som HD-DVD. Så vidt jeg ved, har de disse medlemmer hele tiden været en del af blu-ray og HD-DVD lejren.

Men som du selv siger, så tror jeg også, at krigen den trækker ud... Medmindre Universal bliver neutral.

Blu-ray har følgende store producenter af afspillere:

• Hitachi
  • Kenwood
  • LG
  • Mitsubishi
  • Onkyo corparation
  • Panasonic
  • Pioneer
  • Philips
  • Samsung
  • Sharp
  • Sony