Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: ps3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Overvejer at anskaffe mig sådan en fætter.

Ville lige høre om nogen ved om ps3 kan afspille det nye format 1080/24p?

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 23 April 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Anybody..?

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke, at den kan spøtte et 1080 24 frames billede ud. Men det er jo heller ikke et format som sådan, men en måde at spøtte det ud på. Hvor det normalt ryger ud som 50 mener jeg, det skulle give et roligere billede, da det er sådan det ligger på skiven.

Men vent til Otto fra A/V precision læser dette, han har max styr på alt det der

Jeg har DVD filmen Crank, den er optaget med 1080P/24fps digital kameraer, og den ser mega godt ud med SD-DVD, opkonveret slår den flere af de Blu-ray film jeg har set.... Gad godt se den, spøttet ud som ægte 1080P/24fps.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

For det første er dette et forum, og ikke et chatrum, så måske burde du vænne dig til, at der kan gå betragteligt længere tid end et kvarter før folk svarer.
For det andet: hvis du nu brugte ca. fem minutter på at lede efter oplysningerne selv, ville du hurtigt finde ud af, at det ikke er et svært spørgsmål at besvare. Sjovt nok har Sonys egen hjemmeside svaret (klik her).
Jeg ved, jeg lyder som en mavesur stodder, og at der ikke findes dumme spørgsmål, men jeg synes at dette tangerer til at være netop dette.
Men nu har du i hvert fald fået besvaret dit spørgsmål!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

1080/24p er den format i HD filmen ligger indspillet som. HD/BD afspillere i dag laver denne indspilning om til 50 eller 60Hz som den påglædene skærm arbejde under lige som PAL og NTSC.

Altså 24 billeder i sek. fra kilden og det laves om til enten 25 ved at hæve hastigheden og derefter fordobble dem til 50Hz eller de 24 billeder bliver lavet om til 60 via 2,3,2,3 altså en ujævn overgang og dette giver lidt hakken i filmen. Biografen viser 24 billeder da dette køre via analog filmfremviser. Nogle projektoren laver dem de 24 billeder om til 48 som giver en rigtig biograf effekt. Pioneer plasmaer laver dem om til 72 eller 48? billeder, altså gange 3/2 og ikke splitte som alle andre skærme, tumps up Pioneer  så bliver fedt med nogle flere skærmen som understøtter 1080/24 rigtigt og ikke bare om konventere det.

Det handler jo i sidste enden om det mest bio ægte billede og det er at holde 1:1 standarten indenfor billede fra kilde til fremvisning.

Ret mig hvis der er andre skærmen som kan vise 1080/24 rigtigt.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 23 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Ja okay. Nu har jeg så netop anskaffet mig en vw50, så ville det jo være konge hvis jeg fik mig en kilde som kunne understøtte det.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Ellers skal du have den nye Sony Blu-ray. Tillykke med projektoren :)

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1543&zoneid=1

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 23 April 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ja absolut en mulighed engang. Det er min første projektor og det er bare SÅ fedt. Har haft mange i kikkerten, men da TC sænkede prisen var der ingen slinger i valsen..  Kunne bare godt bruge en hdmi indgang mere, men bortset fra det så dækker den mine behov.

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

jo PS3 kan godt understøtte 1080p
Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

putte skrev:
jo PS3 kan godt understøtte 1080p

ja 1080p men han spørger jo om 1080p/24

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 04:59 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
For det første er dette et forum, og ikke et chatrum, så måske burde du vænne dig til, at der kan gå betragteligt længere tid end et kvarter før folk svarer.
For det andet: hvis du nu brugte ca. fem minutter på at lede efter oplysningerne selv, ville du hurtigt finde ud af, at det ikke er et svært spørgsmål at besvare. Sjovt nok har Sonys egen hjemmeside svaret (klik her).
Jeg ved, jeg lyder som en mavesur stodder, og at der ikke findes dumme spørgsmål, men jeg synes at dette tangerer til at være netop dette.
Men nu har du i hvert fald fået besvaret dit spørgsmål!

nu ved jeg godt det er mig der ender med at være den mavesure stodder....men jeg er simpelthen SÅ træt af kommentarer som din (selv om den trods alt hører til i den mildere ende af mavesure opstød). sure gamle forumrotter der partout skal p***e deres territorium af, når folk stiller spørgsmål. "hvis du gad læse resten af tråden er svaret faktisk nævnt" (ofte tråde på mellem 10 og 80 sider), eller som dig: svaret finde faktisk på sony's hjemmeside. og hva så...er vi ikke til for at hjælpe hinanden? hvad fanden er der galt med jer. hvis i finder et spørgsmål dumt, så lad dog være med at svare på det, og find en anden tråd at interessere jer for. Andre KUNNE faktisk få glæde af tråde som denne...jeg finder den f.x interessant. hvis alle spørgsmål der kunne findes svar på andet steds ikke måtte stilles, så ville dette forum hurtigt blive enddog MEGET tyndt. Og denne tråd beviser jo allerede, at selv "dumme" spørgsmål" afstedkommer interessante informationer undervejs, der måske kun indirekte relaterer til spørgsmålet...tag f.x mr.andersons indlæg. dejlig informativ og positiv læsning! Så please...lad nu være med den der nedladende, småfornærmede attitude, den skræmmer kun nye og friske brugere væk fra forum - og det KAN faktisk være trættende kun at læse svar og spørgsmål fra de samme ti gamle rotter hele tiden, der ofte tror at netop DE har patent på den rigtige måde at bruge forum.

well, skulle bare have det ud af systemet...i håb om lidt mindre censur fra de garvede i fremtiden, og en lidt mere imødekommende tone.

edit: jeg VED godt at dit indlæg ikke er så slemt ment...det giver du faktisk også udtryk for med din smiley. jeg reagerer blot på tendensen....

Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

blackfrancis skrev:

edit: jeg VED godt at dit indlæg ikke er så slemt ment...det giver du faktisk også udtryk for med din smiley. jeg reagerer blot på tendensen....

Pyha, sikke en svada. I stedet for at reagere så kraftigt på et lidt halvtamt eksempel, hvad så med at oprette en tråd med formålet? Jeg er enig i det du siger, og vil ikke betegne mig selv som en gammel forumrotte (men min unge alder er måske ingen hindring). Jeg synes ikke, din kritik er helt fair, for selv om jeg fik brokket mig lidt (jeg synes stadig, det er enormt nemt og indlysende at finde svaret på dette spørgsmål selv), svarede jeg sådan set også på spørgsmålet - hvilket jeg sjældent synes, jeg ser de typiske brokhoveder gøre. Og selvom du så siger, du reagerer på fænomenet, er det stadig et angreb på mig - og så må jeg da gribe til våben.

Og husk så lige til sidst: At skændes på internettet er som at deltage i handicap-OL: Selvom man vinder, er man stadig retarderet.

Guide til billedupload

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
blackfrancis skrev:

Pyha, sikke en svada. I stedet for at reagere så kraftigt på et lidt halvtamt eksempel, hvad så med at oprette en tråd med formålet? Jeg er enig i det du siger, og vil ikke betegne mig selv som en gammel forumrotte (men min unge alder er måske ingen hindring). Jeg synes ikke, din kritik er helt fair, for selv om jeg fik brokket mig lidt (jeg synes stadig, det er enormt nemt og indlysende at finde svaret på dette spørgsmål selv), svarede jeg sådan set også på spørgsmålet - hvilket jeg sjældent synes, jeg ser de typiske brokhoveder gøre. Og selvom du så siger, du reagerer på fænomenet, er det stadig et angreb på mig - og så må jeg da gribe til våben.

Og husk så lige til sidst: At skændes på internettet er som at deltage i handicap-OL: Selvom man vinder, er man stadig retarderet.

haha...næh, du er sikkert yngre end mig...jeg tænker mere på antal indlæg end på alder. ja, jeg ved at mit indlæg var en anelse voldsomt...og sikkert også lidt malplaceret...undskyld i så fald...det var ikke noget personandgreb! jeg har bare set tendensen så mange gange, og jeg synes det er destruktivt i forhold til en fri debat. jeg ønsker bestemt ikke at skændes...og som jeg også afslutningvist skrev....du hører bestemt ikke til de værste. godt ord igen...og tak for kampen

Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

eigner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Tak for de konstruktive svar på dette spørgsmål. Jeg overvejer selv at købe en ps3, så det spørgsmål #0 stillede var noget jeg selv gerne ville have svar på.
Til top Vis eigner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eigner

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

eigner skrev:
Tak for de konstruktive svar på dette spørgsmål. Jeg overvejer selv at købe en ps3, så det spørgsmål #0 stillede var noget jeg selv gerne ville have svar på.

Der var nok mere diskussion over opførsel herinde istedet for hjælp til decideret emne! Men såfremt folk har decideret spørgsmål de gerne vil have direkte svar på er de altid velkommen til at ligge en privat besked til mig! Så besvarer jeg gerne alle spørgsmål!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

eigner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

eigner skrev:

Der var nok mere diskussion over opførsel herinde istedet for hjælp til decideret emne! Men såfremt folk har decideret spørgsmål de gerne vil have direkte svar på er de altid velkommen til at ligge en privat besked til mig! Så besvarer jeg gerne alle spørgsmål!

tja, og jeg synes dette var det forkerte spørgsmål at få "sure opstød" over - jeg vidste ikke engang der var forskel på 1080p og 1080/24 så det var et spørgsmål som jeg ikke vidste jeg gerne ville vide svaret på :P (hvis det gav nogen mening) altså et et godt spørgsmål som måske kunne besvares hvis man søger på nettet - det kan det meste jo nu om stunder.

... altså og så stod det mig heller ikke klart, hvordan et medlem med "kun" 61 indlæg kunne skrive en så lang smøre om gode og dumme spørgsmål - trends og tendenser. Ikke at antal indlæg på nogen måde er et direkte billede af brugerens aktivitet her på siden, men jeg kunne dog bedre forstå motivationen, hvis det nu var "en gammel forum-rotte"  som havde skrevet det. Jeg vil ikke angribe nogen her - jeg vil nærmere "beskytte" det stillede spørgsmål - for det var af relevans for mig, og det ville da være trist, hvis folk bliver bange for at stille spørgsmål som kunne være relevans for andre

btw. ved nogen om Guitar heros 2 udkommer til PS3? eller om det er forbeholdt xbox360? (på forhånd tak  (jah, her er der nok en eller anden hjemmeside som skriver om kommende titler eller sådan - men jeg er ikke så meget inde i spil verdenen og måske er der en der har et svar i baghånden)

Til top Vis eigner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eigner

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 03:58 | IP-adresse registreret  

eigner, selv om man kun har postet 61 indlæg, så kan man jo godt være jævnlig læser af forum, hvilket jeg vel har været et par år nu. og jeg har FOR mange gange set folk udstillet som idioter hvis ikke de har brugt halvanden time på at surfe nettet først, eller støvsuget gigantiske tråde for at finde svar på deres spørgsmål. og det synes jeg er dårlig stil. men måske var denne tråd ikke velvalgt at reagere så kraftigt på...noget tyder på det.

i øvrig overvejer jeg selv at købe ps3...og har et pioneer tv. så tråden her har da været af fin relavans for mig selv

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Så, skal vi ikke lægge låg på den snak? Jeg får det helt dårligt med mig selv

Guide til billedupload

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

haha sveske, det er jeg sgu da ked af. men enig, ikke mere om den sag. så ender jeg også med at få samvittighedskvaler over at lede tråden her på vildspor.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes