Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: anmeldes af folk med divx afspillere søge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

jeg har kikket lige på divx afspillere. og læst et par anmeldeser, men jeg ville gerne have nogle af jer der har sådan en fortæller lidt om dem.

jeg ved at der er 3 dansk maskiner der har divx, og jeg vil jo helst købe en dansk en, men har du en udenlansk hører jeg også gerne lidt om dem.

det jeg gerne vil hører er om billede kvaliteten er god, samt lyden.

også ellers om den er hurtig eller langsom. også ellers hvad du har af erfaring med den, og hvad du ellers har haft før!

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Lige en fodnote - dit www-link virker ikke...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har en divxkompatibel DVD afspiller Lite-on LVD-2001 med progressive scan og component out. Jeg skal muligvis se min første divX film imorgen. Så vender jeg tilbage... Du kan evt. søge lidt på www.avsforum.com

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

safte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg købte en Philips Dvd 737 i December måned, som kan afspille Divx og Xvid.

Må sige jeg blev meget overrasket over hvor god billede kvaliten egentlig var på DivX film. Selvfølgelig kan du ikke sammenligne den med Dvd. Men står ligesom en film der bliver vist i tv.. Når den vel og mærke er lavet ordentlig.. I hvert fald langt bedre end at køre signalet ud igennem sin computer... Føj for en oplevelse

Lyden på Divx afhænger meget af den der har lavet konverteringen. Men de film som er lavet på to cdér med Ac3 Surround lyder RIGTIG GODT

Det eneste jeg kan sige negativt om denne maskine, er at den kræver kvalitets skiver at brænde sine film ud på.. Men kvalitet er vel ikke et minus alligevel..

Til top Vis safte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af safte

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv en sådan afspiller, men jeg kender et par stykker der har købt en dansk maskine der hedder Kiss. De fåes i forskellige udgaver, bla. en model med harddisk.

Alle dem jeg kender der har en maskine fra Kiss er yderst tilfredse både med den tekniske del og udseendet (ligner lidt B&O).

Så den vil jeg da anbefale ud fra hvad jeg har hørt - Jeg skal i hverfald selv have en når pengene rækker til det!

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådan en Medion (ntsc prog scan, divx, xvid, component out) bandit som de solgte et par stykker af i Aldi.. Den kan æde næsten alt hvad man smider i den af formater, men den virker ret kræsen med divx formater. Har ikke fundet ud af hvorfor, men nogle film kører bare ikke flydende.

På den positive side skal de siges at den er ret hurtig, har god lyd og fornuftigt billede (det skal så siges at jeg har et ringe fjernsyn).

Til top Vis Madzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madzen

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg har kiss DVP 500 (ca 2000;-kr), og blev meget overrasket over kvaliteten/pris, dog skal den opgraderes, men det kan/skal de fleste DivX maskiner, og ja, klart et + med hdd/DVD brænder, som så er lidt dyre (kiss 588/58)(trorjegnokdenhedder:-) til ca.6000;-kr)

Så ligesom nike siger "Just do IT"

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Synes måske det også er værd at nævne en xbox som et alternativ. Rigtig god divx afspiller, med mulighed for stor harddisk. Mange indstillings mulighed for optimering af kvalitet osv. Og så får du jo en god spillemaskine oveni
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

safte skrev:

Lyden på Divx afhænger meget af den der har lavet konverteringen. Men de film som er lavet på to cdér med Ac3 Surround lyder RIGTIG GODT

Yep, det skulle den også meget gerne være, da det er et direkte rip af Dolby Digital lydsporret fra DVD'en uden nogen for for konvertering/komprimering.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Guldberg skrev:
Synes måske det også er værd at nævne en xbox som et alternativ. Rigtig god divx afspiller, med mulighed for stor harddisk. Mange indstillings mulighed for optimering af kvalitet osv. Og så får du jo en god spillemaskine oveni

jeg er ikke helt med kan en Xbox afspille divx film?

jeg har nemlig slet ikke hørt om sådan noget før.

1stk Dali Icon 2 center

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Nightreaver skrev:
safte skrev:

Yep, det skulle den også meget gerne være, da det er et direkte rip af Dolby Digital lydsporret fra DVD'en uden nogen for for konvertering/komprimering.

Ac3 jeg kan ikke huske om det er 5.1
eller om det er DTS, eller hvad det,`?

1stk Dali Icon 2 center

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

En Xbox kan spille alt muligt.. hvis den er chippet

AC3 er det samme som dolby digital og det er 5.1, DTS er stort set det samme som AC3 bortset fra at det er mindre komprimeret og fra en anden producent (det er også 5.1)

Til top Vis Madzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madzen

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Der findes også AC3 2.0 format på nogle DivX film. Men langt de fleste med AC3 er med 5.1, hvilket som Madzen siger er det samme som Dolby Digital.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 04:23 | IP-adresse registreret  

safte skrev:

Må sige jeg blev meget overrasket over hvor god billede kvaliten egentlig var på DivX film. Selvfølgelig kan du ikke sammenligne den med Dvd. Men står ligesom en film der bliver vist i tv.. Når den vel og mærke er lavet ordentlig.. I hvert fald langt bedre end at køre signalet ud igennem sin computer... Føj for en oplevelse

Hmmm det forstår jeg ikke at du siger. Til trods for at jeg kører mit signal fra pc´en via et billigt SVH-kabel og direkte ind i mit B & O MX6000 TV synes jeg faktisk at billedet er hæderligt. Der er faktisk ikke den helt store forskel hvis jeg har brændt en SVCD og har smidt den i dvd-afspilleren (Sony DVPNS-930) kontra at afspille den direkte fra pc´en.

Måske dit grafikkort har en dårligt udgang, der er faktisk stor forskel på producenter.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også 100% købe xbox, shippe den og så smide en 120 GB HD deri....det har jeg selv gjort. Så har jeg købt 2 trådløse controllere dertil, så den bare kan stå og se neutral ud over under fjernsynet. Så ville du også have en rigtig lækker spillemaskine, og være klar til HALO 2 kommer

Hvis du er villige til at se på en brugt xbox kan det vel gøres til næsten det samme som et af de andre alternativer.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

AgentOrange
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har medio januar investeret i Jamo´s DVR 50. Den er perfekt. Den læser alt hvad du propper i den og der er jævnligt opdateringer, som kan downloades og brændes fra jamo´s hjemmeside. Den koster kr 4995, men den er efter min mening alle pengene værd
Til top Vis AgentOrange's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AgentOrange

safte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

DonJensen Skrev :
Hmmm det forstår jeg ikke at du siger. Til trods for at jeg kører mit signal fra pc´en via et billigt SVH-kabel og direkte ind i mit B & O MX6000 TV synes jeg faktisk at billedet er hæderligt. Der er faktisk ikke den helt store forskel hvis jeg har brændt en SVCD og har smidt den i dvd-afspilleren (Sony DVPNS-930) kontra at afspille den direkte fra pc´en.

Måske dit grafikkort har en dårligt udgang, der er faktisk stor forskel på producenter.

[/QUOTE]

Det kan du nok have ret i. Mit grafikkort har måske ikke verdens bedste udgang et GForce2...

Men har endnu ikke set nogen der kan kører så pænt et signal ud som fra en Dvd afspiller, og har trods alt set en del....også fra personer som har helt nye grafikkort.

Men der er jo altid undtagelser, og hvad man har punget ud for det

Til top Vis safte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af safte

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes