Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon 1930-> LE40m86 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DapperGoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har netop investeret i et ny Samsung tv (LE40m86) som kan vise billeder i full hd. Jeg har desuden en denon avr-2307 samt en denon 1930 dvd afspiller.

Nu vil jeg så have et råd med på vejen angående hvilke forbindelser jeg skal anvende mellem udstyret.

Lyden overfører jeg i øjeblikket med at koaxialt(?) kabel og billedet via component .  er dette det optimale?

Alle 3 komponenter har jo hdmi, skal jeg købe hdmi kabler og benytte dem i stedet?

Desuden vil jeg li høre om der er nogen der har erfaringer med upscaleren i dvd afspilleren (og der er vist også en i forstærkeren?) om det er noget man skal holde sig fra? og kan man evt. anvende upscaleren med component kabel, eller skal der investeres i hdmi.

*tillægsspørgsmål: hvis jeg skifter til hdmi fra forstærker til tv, vil forstærkeren så kunne sende signalet fra min xbox 360 (som kører component) gennem forstærkeren og til tv'et?

Håber i har lidt hjælp at komme med  :D

på forhånd tak

Til top Vis DapperGoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DapperGoat

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg ville kører et HDMI kabel fra DVD, til reciver til TV (hvis du har andre billed kilder der også skal forbindes til TVET og dermed behøver du kun 1 kabel fra reciver til TVB da AVR2307 kan kører component over HDMI) ellers HDMI fra DVD til TV og coax til reciver, men lade DVDen scalere billedet for den har en god scaler.

Om du skal kører 720p eller 1080p skal du prøve dig frem for resultatet er ikke altid entydigt.
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

DapperGoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

jeg har investeret i hdmi kabler nu.

Hvis jeg sætter scaleren til 1080 p, 1080 eller 720p, så hopper billedet på skærmen, ved 720p er det meget slemt, men det er der også ved 1080 p... og ret tydeligt.!

hva dælen kan det være?

Jeg var i hifiklubben hvor jeg fik fortalt at den bedste forbindelse er hdmi, altå også til lyden, og ikke bare billedet.

Men skal jeg beholde min coax forbindelse til lyden?

Jeg har jo en xbox som er sat til component til forstærkeren.. skal jeg lade forstærkeren sende component signalet over i hdmi, så jeg slipper for en component kabel til fjernsynet fra forstærkeren?

Til top Vis DapperGoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DapperGoat

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes