Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 15:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: ny dvd, men er den værdig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jaaaa. Sidder nu og vil skille mig af med min ældre(i mine øjne ) Sony dvd maskine(DVP-LS500, som jeg ikke kan finde speccene på mere ). Skal hurtigt sige jeg ikke helt kan være med alle de fine ting i normalt linker til med afspillere til flere tusind kroner og sådan og har stadig mit ældre Philips 32PW9308/12 som billed maskine(ja den gør det godt nok endnu siger min penge pung).

MEN, min dvd maskine er begyndt at drille noget så gevaldigt så nu skal der snart ske noget. Så ville jeg lige høre jer ad, i er nok lidt mere kloge og ved hvad DAC'erne og sån er i de forskellige maskiner. Har haft kigget på en Pioneer DV-400. Den har lidt af det jeg er på udkig efter: HDMI(så jeg klar), USB host, MP3 og WMA klar og kan vise JPEG cd'er + har set den nævnt op til flere gange i andre indlæg. Nu ved jeg som sagt ikke så meget om min nuværende DVD maskine, andet end den har gjort et fortræffeligt arbejde, men om Pioneer'n kan leve op til det eller måske endda er endnu bedre?.

Skal siges jeg ikke vil give meget mere for en DVD maskine, da jeg ikke regner med der går mere end et års tid til der står Fladskærm og en af de nye HD format maskiner på indkøbs sedlen, men hører de ikke helt kan klare nogen af de andre ting jeg gerne vil, derfor DVD-maskinen 
Til top Vis Gatnuk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gatnuk

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej Gatnuk

Vedr. Fladskærm kan jeg klart anbefale Pioneer PDP-428XD, hvis Otto lige kommer forbi og kalibrere den (kr. 2500, og det er det værd)

Vedr. DVD, er jeg selv lidt i tvivl, har selv i aften startet en tråd vedr. DVD, Yamaha DVD-S1700 og venter spændt på svar på denne tråd

H. Elmfelt

Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hey elmfelt

Har haft kigget efter 428'eren. Så deres nye KURO serie under et show-off i koldning. Dog var jeg ikke synderlig imponeret over detajle graderne i og med de forsvandt i alt det sorte som de gjorde meget ud af :S. Så en vil sige en Kalibrering er påkrævet i at anskaffe sig sådan et TV og få det jeg mener man fra starten skulle have haft ud af det. Men lækkert TV bortset fra den fadæse . Men vil ny lige have bygget resten af bioen færdig med 2x SA 1750'er(eller 1280'ere) og 720'er. Og så ender det nok med et komplet Pioneer udstyr, undtagen HD-maskine(da jeg endnu ikke ved om det skal være HD eller BR). Har nemlig et godt øje til deres ny Recievers(LX-60/70).

Men som sagt, venter lige på at de lidt klogere hoveder kan hjælpe mig med mit DVD problem ^^

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:

Hey elmfelt

Har haft kigget efter 428'eren. Så deres nye KURO serie under et show-off i koldning. Dog var jeg ikke synderlig imponeret over detajle graderne i og med de forsvandt i alt det sorte som de gjorde meget ud af :S. Så en vil sige en Kalibrering er påkrævet i at anskaffe sig sådan et TV og få det jeg mener man fra starten skulle have haft ud af det. Men lækkert TV bortset fra den fadæse . Men vil ny lige have bygget resten af bioen færdig med 2x SA 1750'er(eller 1280'ere) og 720'er. Og så ender det nok med et komplet Pioneer udstyr, undtagen HD-maskine(da jeg endnu ikke ved om det skal være HD eller BR). Har nemlig et godt øje til deres ny Recievers(LX-60/70).

Men som sagt, venter lige på at de lidt klogere hoveder kan hjælpe mig med mit DVD problem ^^

den pioneer du har kig på er sammen med denons 1930 nok de bedste afspillere til prisen lige nu. Nu er det mest hdmi udgangene der har været fokus på, så jeg skal ikke sige hvordan det ser ud på f.eks. en scartudgang, men hvis et køb er fladskærm ikke er så langt væk, så vil jeg klart anbefale en af de to afspillere. Hvis det derimod kun er ønsketænkning, så ville jeg prøve at se om din nuværende ikke kunne overleve lidt længere, da markedet udvikler sig fantastisk hurtigt. Jeg blev overrasket over at se min denon 2910 få klask af meget billige afspillere på billedsiden og det er bare på et års tid

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jo, kan godt ske. Men det er ikke ønske tænking med ny skærm :) skam ramme alvor. Mit system er generelt plat så det skal opgraderes totalt på et tidspunkt, i sær skærmen ^^.

Men jeg takker for svaret i det mindste og vil rode lidt videre med ideer og info på nettet :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes