Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 07:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Bedste køb af hd optager? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jagten er nu gået ind på en harddisk optager, men jeg ved hvad jeg skal vælge. Har 5K at gøre godt med, kom med nogle bud og hjælp mig.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Er slet ikke i tvivl.

PIONEER.

Har selv prøvet nogle stykker efterhånden og set forskellige hos familie og venner.

Pioneer slår simpelthen alt, både når det drejer sig om kvalitet og brugervenlighed.

Hvilken model (hvor stor en harddisk) er jo så op til dig selv

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 August 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Hej rattanhuset

Køb en af de nye Sony modeller. Der får du mest for pengene. De er også bygget af Pioneer nu.

Hvis du har brug for digital tuner, hedder modellerne RDR-HXD870 (160GB Harddisk) og RDR-HXD970 (250 GB harddisk).

På 160 GB kan du optage 68 timer i standard kvalitet, og på 250 GB er det 103 timer.

Prisen på den mindste model omtalt her ligger og svinger omkring 33-3400 kr for tiden, og det er en god pris for sådan en DVD-optager med harddisk, digital+analog tuner, HDMI udgang med opskalering til 1080P, USB port osv. Eksempel

/Lars

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Hej rattanhuset

Køb en af de nye Sony modeller. Der får du mest for pengene. De er også bygget af Pioneer nu.

Hvis du har brug for digital tuner, hedder modellerne RDR-HXD870 (160GB Harddisk) og RDR-HXD970 (250 GB harddisk).

På 160 GB kan du optage 68 timer i standard kvalitet, og på 250 GB er det 103 timer.

Prisen på den mindste model omtalt her ligger og svinger omkring 33-3400 kr for tiden, og det er en god pris for sådan en DVD-optager med harddisk, digital+analog tuner, HDMI udgang med opskalering til 1080P, USB port osv. Eksempel

/Lars

mange tak for dit svar, den ser spændende ud synes jeg. men sidder nu og tænker på om det ville være smartest at invisterere i et mediecenter i stedet for, hvad er forskellen egenlig udover prisen?

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 August 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
mange tak for dit svar, den ser spændende ud synes jeg. men sidder nu og tænker på om det ville være smartest at invisterere i et mediecenter i stedet for, hvad er forskellen egenlig udover prisen?

Jeg kan fornemme at du er meget usikker. Så gør dig selv den tjeneste, at starte med at define dine behov og ønsker. Altså hvad du har brug for af funktionalitet, og hvad der kunne være rart at få derudover.

Hvis muligt, så medtag gerne kvalitets-krav i det omfang at du kender dem. Altså hvor kvaliteten skal være i top, og hvor du gerne går på kompromis. Billede, lyd, betjening og vedligeholdelse.

/Lars

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2007 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vil også anbefale Sony - har selv en 1020 (uden digital tuner) og den er jeg meget tilfreds med.

Mht. forskel på harddisk recorder og mediacenter, så er de media centre jeg har prøvet stadig meget bøvlede, ustabile og efter min mening ikke modne til dagligstuen endnu - men hvis man er nørd og synes det er sjovt at bruge lige så meget tid på at installere og tune sit anlæg, som på rent faktisk at bruge det, så er de sikkert okay.

En (Sony) harddisk recorder derimod, virker bare hvergang og er supernem at betjene i det daglige.

/Erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Mht. forskel på harddisk recorder og mediacenter, så er de media centre jeg har prøvet stadig meget bøvlede, ustabile og efter min mening ikke modne til dagligstuen endnu - men hvis man er nørd og synes det er sjovt at bruge lige så meget tid på at installere og tune sit anlæg, som på rent faktisk at bruge det, så er de sikkert okay.

Enig med Erla - jeg hører til dem der nok sætter pille/rode/rage-faktoren over brugervenligheden, så jeg ville foretrække en MC PC, men du skal være klar over at sådan en fætter i en fornuftig kvalitet ikke alene er væsentligt dyrere end en HDD recorder, men også stiller store krav til dit nørde-gen, og ofte også til din tålmodigehed.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Oki tak for de sidste svare, så er sagen afgjort. Mit "nørdegén" kan ligge på et meget lille sted, så det bliver en optager

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes