Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 05:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvad sker der for Sony (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 August 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der for Sony, nu komme de med en ny og billige Blu-ray afspille "Sony BDP-S300", som kun har HDMI 1.1 og ikke understytte Dolby
TrueHD og DTS HD Master Audio, hvis dette ikke er et stor tilbage skrit for Blu-ray formate.

Et minums krav til nye Blu-ray afspille, burte værre at det undstytter alle de ny HD lyd formater inc. Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio, har
ægte HDMI 1.3 og kan sende HD lydformater over HDMI til decodning i en surrund forærker.

Så en pris på omkring de 5000,- kr. er da alt for dyrt, men få ikke rigtig noget for penge.

Der er hele ikke nogle nye Blu-ray afspille modeller på vej fra Sony, er Sony ved at gå væk fra Blu-ray ?

Sjove nok er der ingen af Sonys Blu-ray afspille der kan afspille SACD.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

BDP-S300 understøtter skam x.v.Color, og da den er bygget på samme platform som Pioneers BDP-94HD, må det være et spørgsmål om en
firmware opdatering for at kunne få den til at håndtere TrueHD.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 August 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Der er hele ikke nogle nye Blu-ray afspille modeller på vej fra Sony, er Sony ved at gå væk fra Blu-ray ?

Det er da fuldstændig vanvittigt så meget l**t du lukker ud herinde, sidder du og skriver det for sjov? Det er da ikke ret lang tid siden, at de har introduceret BD-P300. SONY er da helt sikkert igang med en ny afspiller, men der behøver jo ikke være annonceret en ny HELE tiden. Der gik da fx over 1 år mellem bare annonceringen af Toshiba's første maskiner og efterfølgerne til dem.

Hvorfor fanden skulle SONY være på vej væk fra Blu-ray, når de både har udviklet formatet siden starten af 1990'erne, investeret masser af penge, smækket drevet i deres PS3, har et filmselskab som udgiver eksklusivt på formatet, deruder sælger Blu-ray klart mest software både i og undenfor USA osv... Det ville være en fuldstændig sindsyg beslutning rent forretningsmæssigt? Hvor får du dine ideer fra?

________

Tilbage til resten af indholdet, afspilleren kan godt smide x.v.Color 1080/24fps ud.

startrek skrev:
Et mininums krav til nye Blu-ray afspille, burte være at det undstytter alle de ny HD lyd formater inc. Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio

Ja, det burde være minium på alle afspillere, det kan vi godt være enige om, den skal kunne sende det ud enten som PCM eller som Bit-stream. Men hvorfor gå sådan efter SONY, det kan de heller ikke på mange andre og formentlig heller ikke på Samsung's nye modeller til efteråret.

Det er alle sammen nye maskiner både fra HD-DVD og SONY og der vil sikkert være noget som halter lidt på maskinerne det næste stykke tid endnu. Toshiba kommer med 3 nye HD-DVD her til efteråret, hvor den mindste stadig ikke engang kan smide billede ud i 1080"p" men kun i "i". Det er da også uacceptabelt, er det mon et tegn på, at Toshiba er på vej væk fra HD-DVD.

startrek skrev:
Et mininums krav til nye Blu-ray afspille, burte være at det undstytter alle de ny HD lyd formater inc. Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio

Det mener forbrugerne jo så heldigvis ikke, fordi SONY kan desværre ikke følge med efterspørgslen i USA.

Men problemet er jo heldigvis ikke større end, at du bare kan købe en anden afspiller

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

StarTrek skrev:

Det er da fuldstændig vanvittigt så meget l**t du lukker ud herinde, sidder du og skriver det for sjov? Det er da ikke ret lang tid siden, at de har introduceret BD-P300. SONY er da helt sikkert igang med en ny afspiller, men der behøver jo ikke være annonceret en ny HELE tiden. Der gik da fx over 1 år mellem bare annonceringen af Toshiba's første maskiner og efterfølgerne til dem.

Hvorfor fanden skulle SONY være på vej væk fra Blu-ray, når de både har udviklet formatet siden starten af 1990'erne, investeret masser af penge, smækket drevet i deres PS3, har et filmselskab som udgiver eksklusivt på formatet, deruder sælger Blu-ray klart mest software både i og undenfor USA osv... Det ville være en fuldstændig sindsyg beslutning rent forretningsmæssigt? Hvor får du dine ideer fra?

Haha, ja, StarTrek har virkelig noget alvorligt imod Blu-ray hvilket resulterer i den ene latterlige, useriøse og usande kommentar efter den anden fra ham om formatet. Det som om at hvis han ikke kan finde noget der er negativt om Blu-ray så finder han selv på noget.  

StarTrek, hvad er egentligt dit problem med Blu-ray siden du gør alt for at stille formatet i et negativt lys?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Iron Man skrev:

StarTrek skrev:

Haha, ja, StarTrek har virkelig noget alvorligt imod Blu-ray hvilket resulterer i den ene latterlige, useriøse og usande kommentar efter den anden fra ham om formatet. Det som om at hvis han ikke kan finde noget der er negativt om Blu-ray så finder han selv på noget.  

StarTrek, hvad er egentligt dit problem med Blu-ray siden du gør alt for at stille formatet i et negativt lys?

Han har vel aktier i HD dvd... eller i vhs industrien

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 August 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

har hørt VHS er fremtiden... eller?

Og vil sige selvom den måske ikke understøtter True HD lyd og gejl så er det stadig en pris stærk maskine til ca 5k vejl udsalg. Skal regne med at de fleste som lige har fået fat i en surround reciever et par højtalere og en ny samsung fladskærm til 9000, nok IKKe har invisteret i surrsound reciever der kan klare de nye formater alligevel. Derfor vil jeg mene Sony har valgt at skrotte disse lyd formater, for så at kunne ligge en pris stærk maskine på markedet så flere kan få fat i dem. Men self bare mine 2kroners vudering :)(tager ikke dankort).

Ret mig hvis min vudering kan være helt hen i vejret ^^

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Sendt: 18 August 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af det ser ud til at Sony er ved at aflive SACD'en, jeg drømmer om en BD maskine der afspille både SACD og DVD-A, men det ser nok lidt sort ud
Til top Vis Kenneth Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Hansen

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 August 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Sony smider bare 100 millioner dollars i en reklame kampagne til jul og siger bare "f**k it" til det ;)

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:
har hørt VHS er fremtiden... eller?

Og vil sige selvom den måske ikke understøtter True HD lyd og gejl så er det stadig en pris stærk maskine til ca 5k vejl udsalg. Skal regne med at de fleste som lige har fået fat i en surround reciever et par højtalere og en ny samsung fladskærm til 9000, nok IKKe har invisteret i surrsound reciever der kan klare de nye formater alligevel. Derfor vil jeg mene Sony har valgt at skrotte disse lyd formater, for så at kunne ligge en pris stærk maskine på markedet så flere kan få fat i dem. Men self bare mine 2kroners vudering :)(tager ikke dankort).

Ret mig hvis min vudering kan være helt hen i vejret ^^

Jeg ved egentlig ikke hvor prisen på 5.000kr. kommer fra? Det lyder som et meget godt bud på en pris i DK, men så vidt jeg ved er den ikke annonceret? I USA er prisen i hvert fald kr. 2.500,- 

Gatnuk: For de fleste mennesker vedkommende har du nok helt ret, at den ikke kan dekode TrueHD / DTS-MA fuldt ud, betyder nok ikke vildt meget. Sporerne vil bare blive afspillet som fuld bit-rate Dolby Digital (640kbps) og DTS (1,5mbit), og det er sikkert nok i de fleste mainstream anlæg. Dermed ikke sagt, at ville være bedre, hvis den kunne. I øvrigt ligger mange Blu-ray film lagret med PCM lyd som i princippet er det bedste, og det kan afspilleren sagtens håndtere.

Det kan være, at de er blevet skrottet for, at spare penge. Bevæggrundende kommer vi nok ikke til, at kende. Jeg ved at der generelt har været nogle tekniske problemer med DTS MA, men jeg vil tro at den kan få dekodning af TrueHD via en firmware update.

I forlængelse til mit til Star Trek, så offentliggjore SONY torsdag i denne uge, at de laver en 100 mio. dollar reklame kampagne som skal lære folk om HD og Blu-ray. Så tror næppe de hopper fra  

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 18 August 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hvor har jeg fået mit info fra, her:

Så kan i selv læse.

http://www.hjemmekino.no/database/playerinfo.aspx?id=159

http://reviews.cnet.com/video-players-and-recorders/sony-bdp -s300-blu/4505-6463_7-32331243.html

Ok det understytter x.v.Color, noget der ikke skulle værre mulig med HDMI 1.1

At jeg har noget imod Blu-ray formate, selfølige det er et formate der gå ind for reg. koden på film (at der så er menge film hvor det ikke er reg.
kodning på, er da kun godt), Sony har droppe mulighed for at kunne afspille SACD på deres Blu-ray afspille, Film er i Europa dyre en HD-DVD
film, så der er mange ting der tale imod Blu-Ray formate, selfølig er der mange gode ting med Blu-ray men de opvejer ikke HD-DVD indlysne
fordele.

Sony kan da også laver gode ting.

http://www.hjemmekino.no/database/projektorinfo.aspx?katalog nr=117

Men det er en anden historie.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvor har jeg fået mit info fra, her:

Så kan i selv læse.

http://www.hjemmekino.no/database/playerinfo.aspx?id=159

http://reviews.cnet.com/video-players-and-recorders/sony-bdp -s300-blu/4505-6463_7-32331243.html

Ok det understytter x.v.Color, noget der ikke skulle værre mulig med HDMI 1.1

Sony kan da også laver gode ting.

http://www.hjemmekino.no/database/projektorinfo.aspx?katalog nr=117

Men det er en anden historie.

Det er ikke fordi du har skrevet noget forkert angående specifikationerne på sonys afspiller at vi er efter dig, slet ikke.

Det er simpelthen fordi at du på det grundlag konkluderer at Sony er på væk til at droppe Blu-ray, hvilket er noget frygteligt sludder og noget der kun kan kaldes fri fantasi. Hvis det så bare var første gang du gjorde sådan noget så kunne folk nok se igennem fingre med det, men uheldigvis for dig så har du gjort det utallige gange før og folk er nok ved at blive lidt træt af det, jeg er ihvertfald.  Du skulle tage og droppe de helt hen i vejret konklusioner som du kommer med nogen gange eller de lidt for livlige teorier du har om den her HD format krig, det ville hjælpe lidt på folks respekt og forståelse for dine synspunkter.

Men i sidste ende bestemmer du selv om du vil tages bare lidt alvorligt eller ej. Dit valg.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 18 August 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Film er i Europa dyre en HD-DVD film

Så vidt jeg kan se koster HD DVD og Blu-ray film det samme hos de fleste forhandlere.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 18 August 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

300,- kr. for Blu-ray film og 230,- kr. for HD-DVD film

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

De Blu-ray film som kommer fra Warner koster det samme som deres HD-DVD counterpart, så de koster også 230,- eller 250 alt efter hvor man handler.

Desværre koster filmene fra Disney og SONY 300,- i de fysiske butikker. Hvilket forhåbentlig snart falder, det er mærkeligt at DK skal p***es af med så høj en pris.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 August 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

laver lige dine tal om.

249,95 for hd-dvd 279,95 for blu-ray

Warner har samme pris for begge

Nogen steder kan du finde billigere priser for begge formater men vejledende udsalgspris = 249,95 hos warner og 279,95 fra alle andre. At du kigger på axelmusic.dk er kun din fejl da de tager vanvittige priser

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Ja, det burde være minium på alle afspillere, det kan vi godt være enige om, den skal kunne sende det ud enten som PCM eller som Bit-stream.

For the record: Jeg mener at det bør være minimum at det kan sendes ud som PCM. Det er ikke godt nok at kunne sende DTS-HD MA og DD TrueHD ud som bitstream, heller ikke selv om receiveren kan modtage og dekode det - dekodningen _skal_ kunne ske i afspilleren, hvis man vil være sikker på at kunne udnytte de nye lydformater optimalt. Jeg vil anbefale at læse følgende link om HDMI 1.3:

http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/High-Def _FAQ/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853

På grund af dén måde skiverne er mastered på, er det i praksis ofte slet ikke muligt at overføre lyden som bitstream alligevel, derfor er PCM output fra disse lydformater ikke bare en "politisk" beslutning om hvorvidt man vil have konverteringen foretaget i receiveren eller afspilleren (hvor jeg mener den ret beset hører hjemme), det er en direkte nødvendighed at lave konverteringen i afspilleren.

Endnu engang et eksempel på hvor kompliceret HD-gengivelse er, både hvad billede og lyd angår: Du kan have en afspiller med DTS-HD MA bitstream output, en receiver med DTS-HD MA dekoder, og en skive med DTS-HD MA lyd - og stadig ikke være i stand til at høre DTS-HD MA!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 18 August 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hvad skal vi så med surrund fortærker der kan decode de ny HD lydformater, når man master skiven sådan at det er umulig at sende HD bitstream
og det måske slet ikke bliver mulig og der er ingen grund til at gørre det ????

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 19 August 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvad skal vi så med surrund fortærker der kan decode de ny HD lydformater, når man master skiven sådan at det er umulig at sende HD bitstream

nja, det er et godt spørgsmål, men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor mange producenter af forstærkere der føler sig snydt, for så vidt jeg ved er algoritmer til at lave en dekoder til et flerkanals lydspor ikke helt billige, måske er det netop også derfor at afspillerne ikke kan dekode dts hd ma

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Iron Man skrev:

Ja, det burde være minium på alle afspillere, det kan vi godt være enige om, den skal kunne sende det ud enten som PCM eller som Bit-stream.

For the record: Jeg mener at det bør være minimum at det kan sendes ud som PCM. Det er ikke godt nok at kunne sende DTS-HD MA og DD TrueHD ud som bitstream, heller ikke selv om receiveren kan modtage og dekode det - dekodningen _skal_ kunne ske i afspilleren, hvis man vil være sikker på at kunne udnytte de nye lydformater optimalt. Jeg vil anbefale at læse følgende link om HDMI 1.3:

http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/High-Def _FAQ/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853

På grund af dén måde skiverne er mastered på, er det i praksis ofte slet ikke muligt at overføre lyden som bitstream alligevel, derfor er PCM output fra disse lydformater ikke bare en "politisk" beslutning om hvorvidt man vil have konverteringen foretaget i receiveren eller afspilleren (hvor jeg mener den ret beset hører hjemme), det er en direkte nødvendighed at lave konverteringen i afspilleren.

Endnu engang et eksempel på hvor kompliceret HD-gengivelse er, både hvad billede og lyd angår: Du kan have en afspiller med DTS-HD MA bitstream output, en receiver med DTS-HD MA dekoder, og en skive med DTS-HD MA lyd - og stadig ikke være i stand til at høre DTS-HD MA!

Hej Otto!

Jeg har godt læst artiklen tidligere, og jeg kender godt de tekniske problemer som de nye formater kommer med. Det er også derfor, at jeg skrev til Gatnuk længere oppe, at grunden til, at specielt DTS-MA ikke er med er, kan bunde i tekniske problemer.

Jeg var i sidste uge i kontakt med en producent af A/V udstyr. De har netop været i syv sind med de nye formater og hvad de skal gøre. Produkterne er i forvejen blevet udskudt pga. det. Fx ved man ikke helt med de nye formater, hvad man skal gøre. Min anbefaling var, at de blot skal kunne modtage multi PCM, og så bare glemme de nye formater indtil videre.

Grunden til, at jeg alligevel nævner bit-stream som en mulighed længere oppe er, at Blu-ray's interaktive system angiveligt skulle blive mere avanceret end HD-DVD's system, fx med opdelingen af bit strømme. Hvordan det hele præcist kører ved jeg dog ikke. Men Denon's "billigste"  Blu-ray maskine som kommer til, at hedde DVD-2500BTCI den er fuld ud kombatibel med Blu-ray's interaktive system og har profile 1.1. Samtidigt er den ikke i stand til at dekode et eneste af de nye lydformater, men kan kunne sende dem videre som bit-stream og er afhængig af en receiver som kan dekode formaterne. Hvilket ifølge artiklen ikke skulle være muligt med "advanced audio" som de skriver på digest, da det skal videre som PCM, hvis det er en interaktiv skive.

Hvis det forholder sig sådan, så vil Denon maskinen altså ikke kunne bruges til de nye formater på kommende interaktive Blu-ray skiver da den ikke kan sende det videre som PCM og det lyder meget mærkeligt, hvis Denon har lavet sådan en maskine. Så derfor formoder jeg, at der kommer en anden løsning i Blu-ray systemet.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Hvis du ikke har læst artiklen som Otto linkede til mig, så giver jeg lige et kort referat.

Med HDMI 1.3 kan man sende lydsporerne videre som Bit-stream, men kun hvis lyden er lavet i basic mode (unden interaktivitet). Indtil nu er alle HD-DVD'ere lavet i Advanced mode, hvilket betyder, at du ikke kan overføre som bit-stream.

Folk har fx prøvet med Onkyo 805 og så indstilltet deres HD-DVD til bit-stream, men det bliver altså PCM der kommer over og ikke bit-stream. Man skal dog huske på, at det ikke har nogen negativ effekt på lyden, så det er i princippet ligegyldigt.

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes