| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så komme den først HIGH-END HD-DVD afspille fra Integra (Integra er Onkyos exklusiva modellserie)
Mon ikke vi snart se HIGH-END HD-DVD/Blu-Ray afspille fra ML, Krell og Meridian
http://www.minhembio.com/nyheter/1277
Den se ud som en Toshiba HD-XE1, med Integra's navn på.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva er det nu li der gør den high end og bedre end andre jeg kan ikke få øje på hvad den kan?
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
| hva er det nu li der gør den high end og bedre end andre jeg kan ikke få øje på hvad den kan? |
|
|
Ikke noget.
Måske en tykker kasse. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig at den ikke se meget HIGH-END ud, se ud som en Toshiba HD-XE1, med Integra's navn på, men når man tænker på at Integra er
Onkyos exklusiva modellserie (og dyre), må der værre ændre noget i forhold til den normale Toshiba HD-XE1.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Den se ud som en Toshiba HD-XE1, med Integra's navn på.
|
|
|
Integra er ejet af Onkyo (mener jeg). Integra maskine er en forfinet udgave af den Onkyo som kommer, og den bygger på XE1. Så godt set, fordi du har ganske ret. Forskellen skulle blandt andet ligge i den analoge lyddel.
Nu har SONY, Pioneer, Denon og Marantz jo også fremvist deres bud på forholdsvis high-end Blu-ray's. Men for de kunder som bare skal se Blu-ray eller HD-DVD film og overfører lyd og billed digitalt, der tvivler jeg på, hvor meget en high-end maskine giver ekstra?
Jeg kan godt se, at man vinder noget, hvis man måske skal opskalere DVD, eller er anhængig af 5.1 analog ud, men ellers ikke det store???
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig at Sony og Denon komme med Blu-ray afspille i den dyre ende, men jeg mangel en udspil fra de stor HIGH-END mærker som ML,
Krell og Meridian.
Og hvor maget glæde man har af denne, er det god spørsmål hvis der kun er anden anloge del, den kunne type på at Integra ikke har planer om
at udsend en surrund forærker der understytte de ny lyd formater.
Det er rigtig at Integra er Onkyo HIGH-END serien, som man ikke se så meget til her til landes, de skulle hvis lyde rigtig god, men er ikke helt
billige.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er rigtig at Sony og Denon komme med Blu-ray afspille i den dyre ende, men jeg mangel en udspil fra de stor HIGH-END mærker som ML,
Krell og Meridian.
Og hvor maget glæde man har af denne, er det god spørsmål hvis der kun er anden anloge del, den kunne type på at Integra ikke har planer om
at udsend en surrund forærker der understytte de ny lyd formater.
Det er rigtig at Integra er Onkyo HIGH-END serien, som man ikke se så meget til her til landes, de skulle hvis lyde rigtig god, men er ikke helt
billige. |
|
|
Meridian har jo sagt, at der kommer en high-end maskine fra dem. Så det bliver vel det samme som andre ultra high end ting fra Meridian - vildere, hurtigere, bedre, flottere m.m.......... Meridian jeg jo på deres CD område forsket meget i bedre drev m.m. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle havde skrevet ved Meridian "- vildere, hurtigere, bedre, flottere m.m.........." OG DYRE
Når vi se Meridian begynde at udsend en HD afspille (de laver en at de 10 beste DVD afspille i verden), så man ikke at NL og Krell følger efter.
Med Blu-ray 5.1 PCM lyd ville de værre oplagt for div. HIGH-END mærker at kaste sig over HD lyd formate, kan kun tro at det komme til at lyde
rigtig god (og dyrt).
PS. Meridian har sørme også lavet en pj. i den højer kvalitte klasse.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
(Integra er Onkyos exklusiva modellserie)
|
|
|
Ikke helt korrekt. Onkyo, Integra og Integra Research er 3 forskellige mærker med hver sit distributionsnet. Det eksklusive mærke blandt de 3 er Integra Research. Integra er ikke at finde i Europa, men kun i Nord- og Mellemamerika. I Danmark bliver Onkyo distribueret af SAS-Audio og Integra Research distribueres af AB Global.
På baggrund af ovenstående gætter jeg på, at den nævnte Integra HD-DVD afspiller vil være meget lig den der kommer fra Onkyo. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
StarTrek skrev:
(Integra er Onkyos exklusiva modellserie)
|
|
|
Ikke helt korrekt. Onkyo, Integra og Integra Research er 3 forskellige mærker med hver sit distributionsnet. Det eksklusive mærke blandt de 3 er Integra Research. Integra er ikke at finde i Europa, men kun i Nord- og Mellemamerika. I Danmark bliver Onkyo distribueret af SAS-Audio og Integra Research distribueres af AB Global.
På baggrund af ovenstående gætter jeg på, at den nævnte Integra HD-DVD afspiller vil være meget lig den der kommer fra Onkyo.
|
|
|
Korrekt som du formulerer det, men udover det, så er det ganske korrekt at Integra er Onkyo´s eksklusive serie - tidligere hed de Onkyo Integra, men man fandt hurtigt ud af at det amerikanske marked tog bedre imod dem som "tungere" produkter, når de hed "Integra".
Senere kom highend-delen, Integra Research, som blandt andet rummer egen udviklingsafdeling uden skelen til resten af koncernens brands. Disse teknologier smitter så senere hen af, ned gennem rækkerne.
Af de tre mærker, er Onkyo og Integra Research til dels at finde i bl.a. Danmark, mens Integra ganske rigtigt er branded mod USA. Distributionsnet er forskellige, men det er samme firma bag hele vejen igennem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
, men udover det, så er det ganske korrekt at Integra er Onkyo´s eksklusive serie |
|
|
Det er vi som sådan også enige om. Men når snakken går på high end og sammenligningen går på Meridian mv., så ville jeg lige indskyde, at så eksklusiv er Integra dog heller ikke. Den forventede pris på Integra maskinen er ca. 1100 USD, mens Onkyo maskinen forventes at ligge på ca. 900 USD. Jeg tvivler lidt på, at man går fra Onkyo til high end for 200 USD. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så blive jeg så klog, Onkyo har to mærker Integra og Integra Research, hvor Integra Research top mærket og Integra bare er Onkyo navn i
Nord- og Mellemamerika.
Så Onkyo er lige med Intergra og det er de samme prod. bare med forskelig navn.
Og Integra Research blive udvilken for sig selv.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo / BAT sammen arbejde blev til sådan en karl her. Så hedder den "Integra research"

Den originale Bat ser sådan ud , og kan bestilles fra 2 til 6 kanaler. Bare til sammenligning 

Min Onkyo hedder foriøvrigt "Grand integra"
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |