Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: hvilken Sony Bluray afspiller ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden fundet ud af jeg skal ha denne skærm Sony KDL-46X3500 når den kommer frem og er dalet lidt i pris, jeg skal så bare ha en Blu-ray afspiller også og ville høre jer hvilken Sony model I vil anbefale. Og om en PS3 ville være en go løsning/alternativ, må indrømme jeg ikke spiller rigtigt (er PC mand).

Har også en Sony HD HX RDR 1010 Hd optager, kan jeg  sætte den til et sted i setuppet hvis jeg nu vil ha TDC kabel til at fungere med den DVB-C tuner der er i tvet ??

Hører meget gerne om priser, for/imod samt links til forslag

tusind tak for hjælpen

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke sammenlignet dem direkte, men umiddelbart vil jeg anbefale en PS3 hvis ikke dit setup er meget følsomt over for støj.

Det er suverænt den bedste maskine med hensyn til betjening, og i hvert fald nogle tests siger det også er en af de bedste til at afspille Bluray. Og så er prisen ret god.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg havde mulighed for at købe både PS3 og BDP-S1E til nogenlunde samme pris igennem firmaet (BDP-S1E koster ellers ca. 13K i Fona) Men jeg valgte nu aligevel PS3'en! Af flere grunde, billedekvaliteten som jeg har sammenlignet har ikke været betydeligt, hvis overhovedet bedre på S1'eren trods prisforskellen, og med hensyn til blæser støj, så har S1 også en blæser... Men PS3 er så overlegen på features at mit valg ihvertfald faldt på denne, og så var den noget mere kompatibel med andre medier.

Eneste minus jeg oplever med PS3'en er at den ikke har noget display, og man derfor skal tænde sit tv, selvom den bare skal spille eks. cd. Og så er controlleren ikke lige den bedste remote, men der fås dog en tilbehørs ved siden af.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

S1E har jo 5.1 analog udgange og HDMI 1.3, plus at S1E kan tale med dit TV

Både S1E og PS3 er ringe til at afspille normale DVD
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Uden at jeg følger helt med i detaljerne, var det så ikke kun før firmwareopdateringer, at PS3 var ringe til at afspille dvd?

Jeg forstod det i hvert fald sådan, at den var blevet markant bedre til det, herunder opskalering, efter nogle opdateringer. Den er selvfølgelig
anderledes, fordi det er softwarebaseret og ikke baseret på en bestemt chip til deinterlacing og skalering
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 September 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Faktisk er PS3 meget god til DVD og kan forbedres hele tiden.

Dens skalér metode er software baseret og ikke hardware baseret som set i meget andet. Dvs. den kan konstant forbedres hvilken den har været gjort under de sidste firmwares.

Dertil skal det nok også påpejes at S1E ikke er dårlig til dvd, men ja der findes bedre scalere derude...

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 27 September 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

PS3 benytter også HDMI 1.3, og den "snakker" også med fjernsynet ;-) opløsnniger osv. bliver automatisk genkendt, og lige så snart jeg skifter over på HDMI indgangen, så sætter afspilningen igang, men ikke før... Medmindre jeg trykker play på controlleren self.

Men mit indtryk er ihvertfald at PS3 er ret god som DVD afspiller, men upscaleren er elendig! Men hvis man bare køre std. opløsning, så er den klasser bedre end min tidligere NAD, som heller ikke var helt dårlig.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 September 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det kunne værre sjovt med en samlining af Sony S1E og Sony PS3 som ren Blu-ray afspille og hvordan de behandler de normale DVD 

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 September 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

StarTrek skrev:

PS3 benytter også HDMI 1.3, og den "snakker" også med fjernsynet ;-) opløsnniger osv. bliver automatisk genkendt, og lige så snart jeg skifter over på HDMI indgangen, så sætter afspilningen igang, men ikke før... Medmindre jeg trykker play på controlleren self.

Men mit indtryk er ihvertfald at PS3 er ret god som DVD afspiller, men upscaleren er elendig! Men hvis man bare køre std. opløsning, så er den klasser bedre end min tidligere NAD, som heller ikke var helt dårlig.

Har du husket at opdatere den? For jeg synes overhovedet ikke at den opscalerer dårligt! tværtimod..

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 September 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hvornår komme der en opdatering til Sony S1E ?????

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 28 September 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
micma18 skrev:

StarTrek skrev:

Har du husket at opdatere den? For jeg synes overhovedet ikke at den opscalerer dårligt! tværtimod..

Skal måske også omformulere det lidt så... Mit tv scalere meget bedre end PS3! ;-) Desuden hakker billedet en smule når den skal gøre det, det lisom den slår over og køre 24fps som ved blu-ray, og det er forfærdeligt at kigge på :-( Eneste ulempe ved blu-ray...

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 28 September 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Afspille af normale DVD og Reg. kodning, både på DVD siden og Blu-ray side er de stor ulæmpe der er med Blu-ray, et problem som HD-DVD ikke
har.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 29 September 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Men derimod har Blu-ray mere plads, større hastigheder samt seamless branching ;) jeg kan leve med regionskodning på filmene (det er en meget lille del alligevel som er regionskodet)

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 September 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke leve med reg. kodning verken på DVD siden eller Blu-ray og at DVD afspille er så ringe på Blu-ray afspille.

Den enste fordel jeg kan se med Blu-ray er mere plads, større hastigheder samt seamless branching og 5.1 PCM.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 29 September 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

DVD afspilningen afhænger af hvilken afspiller du har. Du kan sagtens få afspillere som er lige så gode til DVD som HD-DVD. Der er også nogle af HD-DVD afspillerne som er dårligere end de andre ;)

EDIT: synes også det er lidt sjovt du siger "eneste fordel" og så lister en del ting ;) de ting der har mange ting under sig så der er en del fordele at hente teknisk =) Det eneste som HD-DVD snart har med sig er at der ikke er regioner pt.

Priserne falder snart på produktion, samt at de også har udviklet en ny Blu-ray skive som også kan produceres på gamle faciliteter ligesom HD-DVD.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 September 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Har ikke set (endnu) nogle Blu-ray afspille der kan afspille DVD lige så god som en nomale DVD afspille eller en HD-DVD afspille, det kan god
værre at der er nogle model på det US market eller i det Japansk market der kan det, med det har vi lige som ikke meget glæde af her.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 29 September 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Du kan jo evt. se på hvilke afspillere som vi får på markedet nu her :) De har næsten alle gode skaler chips =)

Men du snakker som om HD-DVD er god i alle afspillere, men det er stadigvæk kun nogen af dem ;) - så kan vi jo også begynde at hive frem at nogle HD-DVD afspillere kun afspiller 1080i og ikke 1080p. Er små bagateller vi ser på.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 September 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Alle HD-DVD afspille der er på market har en beder skaler chips, end de Blu-ray afspille der er på market lige nu, plus at DVD afspille er mere
stabil på en HD-DVD afspille end en Blu-ray afspille.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 29 September 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Nu kommer der mange afspillere her i Q4.

Vil ikke decideret kalde dem dårlige til DVD på Blu-ray siden! - men ja bedre kunne de blive og det kommer i de nye afspillere!

At kalde HD-DVD afspillerne mere "stabil" er fis. Altså så kan man jo lave det samme og sige at Blu-ray er mere "stabil" på HD afspilning da alle afspillere kører 1080p

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 September 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Nu er det tale om den normale DVD afspille på en Blu-ray afspille der er mindre stabil en en DVD afspille på en HD-DVD afspille.

Det hjælper ikke at alle kan scale op til 1080p, hvis Blu-ray afspille gør det ringen en HD-DVD afspillen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes