Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Intet billede fra DVD til TV. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Har lige fået sat min nye receiver samt dvd-afspiller (Harman/Kardon Cinespecial 29) til mit Samsung LE40M87BD tv.

Problemet er bare at jeg ikke kan få noget billede frem på tv'et når jeg kører en dvd-film! Lyden kommer, men ikke billedet  Har tjekket alle kabler, og det skulle alt være sat til + har læst og gjordt ved i manualerne... Men uden held.

Håber nogen evt. kan hjælpe ?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Du må nok fortælle lidt mere om hvordan du har koblet delene sammen. Går billedet fra DVD'en gennem forstærkeren eller direkte i TV'et..? Hvilke kabler bruger du, scart, s-video, component, hdmi..?

Bruger du f.eks. hdmi kunne jeg godt forestille mig at du skal ind i setup menuen på afspilleren og aktivere hdmi udgangen - dette kræver så at du har sluttet den til via en af de analoge udgange først...

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

nu kører den vel ikke noget progressiv som dit tv måske ikke kan tage (har ikke gidet tjekke)

Ellers tjek om afspilleren står til component hvis du bruger SCART eller omvendt.

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Du må nok fortælle lidt mere om hvordan du har koblet delene sammen. Går billedet fra DVD'en gennem forstærkeren eller direkte i TV'et..? Hvilke kabler bruger du, scart, s-video, component, hdmi..?

Bruger du f.eks. hdmi kunne jeg godt forestille mig at du skal ind i setup menuen på afspilleren og aktivere hdmi udgangen - dette kræver så at du har sluttet den til via en af de analoge udgange først...

Med HDMI DVD -> Receiver -> TV

Hvordan analog?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

paco skrev:
RogueAgent skrev:

Med HDMI DVD -> Receiver -> TV

Hvordan analog?

Alt andet en hdmi - Scart, s-video, composite eller component udgangen. Sæt f.eks. et scartstik direkte i tv'et fra DVD'en og se om der kommer billede på. Så kan du gå ind i afspillerens setup menu, og se hvilke indstillinger der evt. skal ændres, som f.eks. "enable hdmi" eller lignenden.

Det kan også være receiveren der er sat forkert op - hvis hdmi indgangen er koblet til det forkerte input, eller også her ikke er "tændt" eller lignende..?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes