Forfatter |
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 05 November 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt et par BD film og lejet et par stykker i BB. Har en Denon 2803 ss amp, uden HDMI, kan derfor ikke køre de nye lydformater. På mange af filmene er lydsporet på forskellige sprog og forskellige formater, 5.1 PCM (4,5 Mbit/s), Full-Rate DTS (1,5 Mbit/s) og DolbyDigital (640 Kbit/s). Problemet er så at på mange af filmene, f.eks Pirates of the Caribbean 2 og Starship Troopers, kan man vælge mellem engelsk 5.1 PCM eller DD, og på spansk og fransk, mellem Full-Rate DTS og DD. Har man en "oldsag" af en amp som mig, kan man derfor kun køre det dårligste lydspor af 3 mulige. Med mindre man har lyst til at høre Captain Jack Sparrow tale spansk eller fransk. Der burde da være plads på sådan en skive til at inkludere et engelsk Full-Rate DTS lydspor.
Hmm, føler mig presset til at gå ud og investere i en ny forstærker. 
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 05 November 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo et engelsk 5.1 PCM spor ? Ellers kunne de jo blive ved med at tilføje nye audio tracks.
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan overføre de nye lydformater via 5.1!..Men nu ved jeg ikke hvad for en BD-afspiller du har?..Men hvis du tager PCM, så konverter din afspiller vel det ned til et FUll DTS lydspor!..
mvh Zirio
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Du kan overføre de nye lydformater via 5.1!..Men nu ved jeg ikke hvad for en BD-afspiller du har?..Men hvis du tager PCM, så konverter din afspiller vel det ned til et FUll DTS lydspor!..
|
|
|
Det er præcis dét der er problemet, det gør de fleste afspillere netop ikke! Derfor må man med ældre receivere ofte vælge at afspille DD lydsporet i stedet for at få et nedkonverteret HD lydspor, som oftest ville være bedre. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
På PS3'en der downmixer den nu uden de store problemer! Og 5.1 pcm sporet lyder stadig hørbart bedre end 5.1 dd sporet - Begge downmixet til stereo.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, nu har jeg en PS3, der er kun optisk og HDMI udgang. Hvis jeg afspiller PCM lydsporet, konverterer min amp lyden til ProLogicII . Og da der ikke er analoge udgange på PS3´eren, må jeg som sagt køre DD..
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lur mig om det ikke er en enkel indstilling på din forstærker...? Har dog aldrig hørt om en receiver der ikke kunne køre stereo.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min reciever har ingen problemer med at køre stereo. Men foretrækker nu at se film i snurrerundt mode  .
|
Til top |
|
|