| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg også kommet med på Blue Ray bølgen Byttede lige min X-Box 360 med 6 spil til en PS3 for 1100,- i EB-Games.
Billede er som forvendtet betydeligt bedre, end hvad min Denon 1930 kan prestere, men LYDEN...... f**k den er god i ukompremeret format Der blev jeg dejligt overrasket 
Men er egenligt lidt skuffet over at de fleste fede film titler er på HD-dvd (fx. Transformer )
Kan den egenligt bruges som hdoptager fra fjernsynet?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Men er egenligt lidt skuffet over at de fleste fede film titler er på HD-dvd (fx. Transformer )
|
|
|
Skulle du så ikke have haft et HD-DVD drev til din X-box i stedet for? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Skulle du så ikke have haft et HD-DVD drev til din X-box i stedet for?
|
|
|
Det var egenligt også det jeg gik ind efter, men efter som at en X-box kun kan tilsluttes med compoent signal (jeg havde den gamle model) og en extern HD kostede 1700,- så følte jeg at det var en bedre investering at bytte min x-box med spil som jeg egenligt aldrig spillede til en PS3
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Pierre skulle ikke havde bytte sin XBox 360 for en PS3, men købet 40gb udgavn af PS3, plus et HD-DVD drive til XBox 360, for at kunne købe
de fede HD-DVD titler som Transformer m.m. som kun bliver udgivet i HD-DVD (og Lord of the Ring som nok kun udkomme på HD-DVD), så surt
show Pierre
Det er nok lidt for tidlig at vælge HD side
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek: Hold kæft hvor er du bagklog på den hånende og ubehagelige måde  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Karlsson Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| (og Lord of the Ring som nok kun udkomme på HD-DVD) |
|
|
Det er nu ikke korrekt så vidt jeg kan læse mig til. LOTR udkommer både på Blu-ray og HD-DVD. Theatrical version udkommer dog kun på HD-DVD, mens de udvidede dvd-versioner udkommer på Blu-ray:
The Lord of the Rings Trilogy will be released on both Blu-ray and HD-DVD on November 23, 2007.
As a gesture of good faith over the Matrix release, New Line/WB will be releasing only the Extended Editions on Blu-ray at this time, while HD-DVD will get only the Theatrical Versions.
The Blu-ray version will be on a BD50 in VC-1 with PCM. It will also showcase a lot of the neat features of BD-J.
Kilde: http://nofi.wordpress.com/2007/03/27/lord-of-the-rings-trilo gy-goes-hd-dvd-and-blu-ray/
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977: det var nu ikke få at virker bagklog på den hånende og ubehagelige måde, selv Otto var inde på det samme
"Startrek: Hold kæft hvor er du bagklog på den hånende og ubehagelige måde"
At LOR også udkomme på BD, er der kun glædig, men Pierre ville jo også se Transformer i HD, ikke
Der komme vel snart en by XBox med HDMI og 1080p
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke lade være hva´?
Ville ønske de her debatter der læner sig op af formats-religion kunne holdes lidt mere konstruktive, men der er altid en håndfuld der skal brække sig ud over det hele 
Pierre har jo handlet... hvad kan han så bruge disse indput til?
Pierre: Tillykke med dit køb. Tror du bliver glad for den (det er jeg for min). Er enig med dig i at lyd og billede er super alt taget i betragtning. Transformers og de andre skal nok komme på BD, men ikke lige forløbigt... der er lige en formatkrig der skal køles af først. I mellemtiden kan du så glæde dig over den udemærkede scaler __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er da også glad for at Pierre er glad for sin PS3, men af overfalde en på den måde, på grund af det jeg skrive (Det var nu kun får hjælpe Pierre)
Men det er da i orden at du ønsker at side med hændre i skødet og vente på at Blu-ray vinder kampen, så alle film der nu er udgivet (og bliver
det) komme på Blu-ray, jeg ville nok tage det lidt med ro
Så god ord Frede1977, ikke
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil nu heller ikke holde vejret indtil Transformers kommer på BD plader hehe :D ^^
Men at LOTR Extendend kommer på BD er da kun fedest.. :) dem jeg skal ha ^^ når man da lige kan få fat i Samsungs DF maskine :) for så kan da få begge hvis man har alt for mange penge ^^
Men tillykke med købet, skulle efter signende være en dejlig maskine. Men da jeg ikke personligt har tænkt mig at bruge den som en spille konsol(som den også er tænkt som) har jeg ingen intentioner om at købe sådan en kasse.
__________________ Ph'lips Sony System Audio
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har på ingen måde fortrudt mit køb af PS3 og mener heller ikke at jeg skulle havde købt en ekstern HD til x-boxen, da den har et ringe signal udput og LARMER som en kampvogn.
Jeg havde bare et ønske om at få en high def. afspiller til en overkommelig pris, da jeg ikke vil gi en formue for en afspiller som ingen ved om den overhoved har en fremtid. Så på denne måde kunne jeg få en RIGTIG billig afspiller (1100,-) som jo også har fået en del ros.
Så er det jo bare ærgeligt at transformer er på et andet format, men så er der jo også andre film som ikke kan får på HD, så alt ialt så er der + og - ved alt vælge det ene frem for det andet format.
Men jeg kan forstå at du STAR TREK er en helt igennem X-Box mand og det er også en ok maskine, men efter at havde prøvet begge 2 nu så er jeg rigtig glad for at havde skiftet. ikke pga high def muligheden, men som maskine i helhed.
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg har på ingen måde fortrudt mit køb af PS3 og mener heller ikke at jeg skulle havde købt en ekstern HD til x-boxen, da den har et ringe signal udput og LARMER som en kampvogn.
|
|
|
Siden hvornår er component blevet ringe? Jeg kører fint 720p her på et 42" Pioneer, og billedet kunne ikke stå bedre. Giver dig ret med hensyn til støjen, sådan en xbox larmer desværre alt for meget... heldigvis kan man jo placere den lidt langt væk fra sofaen  __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal det også siges at Transformers udkommer på Blu-ray i Korea i December ;)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
| Nu skal det også siges at Transformers udkommer på Blu-ray i Korea i December ;) |
|
|
Ser du, så ved jeg hvad jeg ønsker mig i julegave 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke for at være hånende, jeg undrede mig bare lidt over beslutningen... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det samme her ?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobywan skrev:
Siden hvornår er component blevet ringe? Jeg kører fint 720p her på et 42" Pioneer, og billedet kunne ikke stå bedre. |
|
|
Jo det kan! Men det betyder ikke at det er dårligt... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
best med en god component udgang end en ringe HDMI udgang
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gør jeg ikke for hd-dvd adon vil ikke give de nye lydformater. Der skal du have en rigtig afspiller.
ps. det var min første hd afspiller __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |