Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Spørgsmål til Planet Earth Blu-ray UK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har Planet Earth på Blu-ray i region 2 versionen? Eller andre der kan svare mig på følgende spørgsmål:

BBC's udgave af Planet Earth "The Complete Series" skulle være den bedste repræsentation af serien i dag (i modsætning til Discovery versionen). Den amerikanske BBC udgave står som 1080p og 4-disc udenpå æsken (har fundet billeder på nettet) mens den europæiske BBC udgave står som 1080i 5-disc udenpå æsken. UK udgaven skulle altså være i 1080i med til gengæld med en supplerende disc med noget ekstra materiale. Hvis man kigger på user reviews på amazon.co.uk er mange skuffede over at det er 1080i ikke 1080p, men jeg har fundet en enkelt gut på nettet der siger at det er en fejlprint på boksen og at selvom menuerne er i 1080i, så er alt "main footage" i 1080p, siger hans PS3. Er der nogen der kan hjælpe mig med at afklare dette?

Til top Vis Gaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaco

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Fandt ud af det via et andet forum. I BBC UK versionen er menuerne i 1080i, alt "main footage" i 1080p og ektra materialet på sidste disc i 1080i. Det må man betragte som en 1080p udgivelse, og dermed er angivelsen på æsken forkert. Men nu ved I det også ;)

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Planet Earth er rigtig nok 1080p/24 ja.

Jeg er selv ejer af dokumentaren på BD, og optagelserne er beyond fantastiske! Helt utrolige, og må tangere noget af det flotteste jeg nogensinde har set.

Men pas på tolden hvis du bestiller fra amazon

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

floe du snakker også om UK (region 2) versionen ikke? For det var det der var pointen, at det modstrider angivelsen på indpakningen der siger 1080i :)

Glæder mig...

Men damn jeg troede at amazon.co.uk havde taget højde for told da der under udgiftoversigten når man skal bekræfte sin bestilling står en god udgift under "VAT", hvilket vel er told. Men man må da ikke tage mere told når det er handel indenfor EU landende indbyrdes, er det ikke sådan reglerne er?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 18 December 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Gaco skrev:

Men damn jeg troede at amazon.co.uk havde taget højde for told da der under udgiftoversigten når man skal bekræfte sin bestilling står en god udgift under "VAT", hvilket vel er told. Men man må da ikke tage mere told når det er handel indenfor EU landende indbyrdes, er det ikke sådan reglerne er?

Det har de, da England er et EU-land - de tillægger endda automatisk priserne på deres website 25% dansk moms før du checker ud Hvis du bestiller ved Amazon.com kan du risikere at skulle betale moms & told oveni prisen, hvis pakken bliver snuppet i lufthavnen.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
Det har de, da England er et EU-land - de tillægger endda automatisk priserne på deres website 25% dansk moms før du checker ud Hvis du bestiller ved Amazon.com kan du risikere at skulle betale moms & told oveni prisen, hvis pakken bliver snuppet i lufthavnen.

Mvh Jonas

Ah nice, nothing to worry about then :)

Jeg glæder mig som et lille barn, har nemlig udover Planet Earth også bestilt 12 Blu-rays hvoraf de 4 er gratis

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 18 December 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
Det har de, da England er et EU-land - de tillægger endda automatisk priserne på deres website 25% dansk moms før du checker ud

det er da lidt fesent når du nu kunne have nøjedes med engelsk told

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes