Forfatter |
|
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har Planet Earth på Blu-ray i region 2 versionen? Eller andre der kan svare mig på følgende spørgsmål:
BBC's udgave af Planet Earth "The Complete Series" skulle være den bedste repræsentation af serien i dag (i modsætning til Discovery versionen). Den amerikanske BBC udgave står som 1080p og 4-disc udenpå æsken (har fundet billeder på nettet) mens den europæiske BBC udgave står som 1080i 5-disc udenpå æsken. UK udgaven skulle altså være i 1080i med til gengæld med en supplerende disc med noget ekstra materiale. Hvis man kigger på user reviews på amazon.co.uk er mange skuffede over at det er 1080i ikke 1080p, men jeg har fundet en enkelt gut på nettet der siger at det er en fejlprint på boksen og at selvom menuerne er i 1080i, så er alt "main footage" i 1080p, siger hans PS3. Er der nogen der kan hjælpe mig med at afklare dette?
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt ud af det via et andet forum. I BBC UK versionen er menuerne i 1080i, alt "main footage" i 1080p og ektra materialet på sidste disc i 1080i. Det må man betragte som en 1080p udgivelse, og dermed er angivelsen på æsken forkert. Men nu ved I det også ;)
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Planet Earth er rigtig nok 1080p/24 ja. Jeg er selv ejer af dokumentaren på BD, og optagelserne er beyond fantastiske! Helt utrolige, og må tangere noget af det flotteste jeg nogensinde har set.  Men pas på tolden hvis du bestiller fra amazon
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe du snakker også om UK (region 2) versionen ikke? For det var det der var pointen, at det modstrider angivelsen på indpakningen der siger 1080i :)
Glæder mig...
Men damn jeg troede at amazon.co.uk havde taget højde for told da der under udgiftoversigten når man skal bekræfte sin bestilling står en god udgift under "VAT", hvilket vel er told. Men man må da ikke tage mere told når det er handel indenfor EU landende indbyrdes, er det ikke sådan reglerne er?
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaco skrev:
Men damn jeg troede at amazon.co.uk havde taget højde for told da der under udgiftoversigten når man skal bekræfte sin bestilling står en god udgift under "VAT", hvilket vel er told. Men man må da ikke tage mere told når det er handel indenfor EU landende indbyrdes, er det ikke sådan reglerne er?
|
|
|
Det har de, da England er et EU-land - de tillægger endda automatisk priserne på deres website 25% dansk moms før du checker ud Hvis du bestiller ved Amazon.com kan du risikere at skulle betale moms & told oveni prisen, hvis pakken bliver snuppet i lufthavnen.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Det har de, da England er et EU-land - de tillægger endda automatisk priserne på deres website 25% dansk moms før du checker ud Hvis du bestiller ved Amazon.com kan du risikere at skulle betale moms & told oveni prisen, hvis pakken bliver snuppet i lufthavnen.
Mvh Jonas
|
|
|
Ah nice, nothing to worry about then :)
Jeg glæder mig som et lille barn, har nemlig udover Planet Earth også bestilt 12 Blu-rays hvoraf de 4 er gratis 
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Det har de, da England er et EU-land - de tillægger endda automatisk priserne på deres website 25% dansk moms før du checker ud  |
|
|
det er da lidt fesent når du nu kunne have nøjedes med engelsk told __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|