Forfatter |
|
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt noget om at der findes en smal og en bred (DVD-bredte) type Blu-ray æske og jeg har både hørt at bestemt film kommer i en bestemt type (de smalle er vist de mest almindelige) og også at hvis man bestiller fra england (f.eks. gennem Amazon UK) så får man flere af den brede type.
Er der nogen der ved nogen som helst om det her, hvordan man kender forskel og sådan? Vil da helst have de smalle må jeg indrømme..
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt og gælder iøvrigt også for HD DVD. De brede covere synes jeg personligt er noget grimmere end de tynde. De tykke BR covers kan vidst genkendes på at logoet er sølvfarvet i toppen og ligger i en ellipsefordybning. Vidst noget af det samme med HD DVD. De tynde covers har kun logoerne printet på.
De tykke covers skulle være mørkere i farven end de tynde.
Prøv evt. en google søgning på billeder (f.eks. blu ray cover), så burde du kunne se de forskellige.
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ok.. Well der er vel ikke noget i vejen for at man så udskifter eventuelle brede covers med smalle covers hvis man vel og mærke kan finde de smalle til en god pris et sted? Eller passer papiret så ikke med den smalle?
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaco skrev:
Hmm ok.. Well der er vel ikke noget i vejen for at man så udskifter eventuelle brede covers med smalle covers hvis man vel og mærke kan finde de smalle til en god pris et sted? Eller passer papiret så ikke med den smalle? |
|
|
Ved nogle film findes kun de bredere (som iøvrigt ikke er bredere end alm. DVD) fordi det kun er de brede som kan indeholde 2 discs. Der er flere udgivelser som har ekstra matriale på en ekstra disk, og det brede cover har plads til et ekstra indlæg til disc 2.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Gaco skrev:
Hmm ok.. Well der er vel ikke noget i vejen for at man så udskifter eventuelle brede covers med smalle covers hvis man vel og mærke kan finde de smalle til en god pris et sted? Eller passer papiret så ikke med den smalle? |
|
|
Ved nogle film findes kun de bredere (som iøvrigt ikke er bredere end alm. DVD) fordi det kun er de brede som kan indeholde 2 discs. Der er flere udgivelser som har ekstra matriale på en ekstra disk, og det brede cover har plads til et ekstra indlæg til disc 2.
/Lars
|
|
|
´
Aha.. Altså jeg skriver alt dette fordi jeg lige har bestilt 9 film på Amazon UK og ved at bruge deres 3 for 2 tilbud har jeg fået 3 af dem gratis :)
Men en af mine venner har fortalt mig at en af hans venner siger at der er større risiko for at få den brede type fra amazon UK end hvis man køber de samme film i de danske forretninger. Vi må vel gå ud fra at samme film ligger på samme antal discs i danmark og england så det er lidt forvirrende, og jeg gad godt at vide om der er noget i det. Bør jeg mon være bekymret?
(det er ikke fordi jeg går vildt sindsygt meget op i det her, men jeg foretrækker bare de smalle og vil gerne gøre lidt for at få dem hvis den kan lade sig gøre uden for stor omkost)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok rigtig at de bred HD æsker (HD-DVD og Blu-ray) er meste normalt fra UK, hvor imod at de tynde æsker er mere normalt i DK og US.
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er nok rigtig at de bred HD æsker (HD-DVD og Blu-ray) er meste normalt fra UK, hvor imod at de tynde æsker er mere normalt i DK og US. |
|
|
Ja, er også det jeg har hørt lidt.. har sgu lidt lyst til at afbestille min bestilling og købe nogle færre film i danmark i stedet og/eller måske købe lidt færre film og gemme pengene til tider med lavere priser.. jeg kunne selvfølgelig også satse på at de ikke er store, men det er de jo nok. Hvad siger I hvor meget betyder det for jer?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et spørsmål om du ikke kan bstille dem i US, nogle er med Danske undertekster og nogle er også reg. fri, og hvis man ikke bliver snuppe i
tolden også biliger, kan god se at de smalle æsker er pænes, men er det ikke lidt dumt at give for meget for en film på grund af æsken
Inden for DVD film, havde tyske den meget smalle æske, se den var smart, men den kunne kun få med tyske udgivlsers  , i fremtid er dette
ikke sikke at ikke komme andre HD æske typer, bl.a. har jeg se Blu-ray film udgivet i digibox (pap omslag).
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mindre end halvdelen af alle UK udgivelser der har danske subs af dem jeg ville have fra Amazon (noget i retning af 20% eller sådan noget), men når jeg tjekker US udgivelser har jeg ikke fundet én eneste med danske subs. Nogengange er der spanske og franske men det er også det. Så det tror jeg godt jeg kan dropppe..
Har spurgt på et andet board også, og så vidt jeg kan forstå er der to lidt forskellige i USA, Amaray og Elite typerne men der skulle i europa altså være en tredje der udskiller sig væsentligt mere end de to førstnævnte og som skulle være den største. Jeg er simpelthen vanvittig meget i tvivl om hvorvidt jeg har lyst til at satse og gå igennem med den amazon bestilling for der er sgu ikke noget ved at have nogle kæmpe cases, det er en detalje, men stadig når man ikke lejer, men køber filmene går man da lidt op i sådan noget.
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
f**kit jeg køber sgu bare de danske og så nogle færre.. men jeg er da lidt bitter over at der er totalt BOGO super offers nirvana i USA med på HD og BD, gavmildhedsbølgerne skvulper kun lidt op af england på amazon uk, men der er INTET i danmark, INGEN bluray tilbud overhovedet.. æv
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Gaco skrev:
|
|
/Lars |
|
|
Det er ikke korrekt - de tynde kan sagtens indeholde 2 discs, og jeg har bl.a. PotC I&II i US udgaver med tynd æske.
Den brede æske er bare blevet normen i UK af en eller anden grund.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Det er helt rigtigt og gælder iøvrigt også for HD DVD. De brede covere synes jeg personligt er noget grimmere end de tynde. De tykke BR covers kan vidst genkendes på at logoet er sølvfarvet i toppen og ligger i en ellipsefordybning. Vidst
noget af det samme med HD DVD. De tynde covers har kun logoerne printet på. |
|
|
De tynde findes også med prægning af logo.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaco skrev:
StarTrek skrev:
Det er nok rigtig at de bred HD æsker (HD-DVD og Blu-ray) er meste normalt fra UK, hvor imod at de tynde æsker er mere normalt i DK og US. |
|
|
Ja, er også det jeg har hørt lidt.. har sgu lidt lyst til at afbestille min bestilling og købe nogle færre film i danmark i stedet og/eller måske købe lidt færre film og gemme pengene til tider med lavere priser.. jeg kunne
selvfølgelig også satse på at de ikke er store, men det er de jo nok. Hvad siger I hvor meget betyder det for jer? |
|
|
Jeg var også lidt irriteret i starten men er kommet dertil, at det er filmen, der betyder noget, og f.eks. 100,- ekstra for PotC III for at få den med dansk cover gider jeg ikke betale.
Derudover ser det ud til at den også har bredt cover i DK.
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaco skrev:
f**kit jeg køber sgu bare de danske og så nogle færre.. men jeg er da lidt bitter over at der er totalt BOGO super offers nirvana i USA med på HD og BD, gavmildhedsbølgerne skvulper kun lidt op af england på amazon uk, men der er INTET i danmark, INGEN bluray tilbud overhovedet.. æv |
|
|
Er fordi konkurrence loven siger noget andet her i Danmark.
F.eks. må man ikke tilbyde noget gratis ved tvunget salg. så vi kan ikke lave "køb 1 og få 1" eller "køb 4 og få 2" eller tilsvarende.
De eneste tilbud vi kan lave er at sinke vores egen profit, som i forvejen er begrænset på Blu-ray/HD-DVD set i forhold til DVD __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Gaco skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Ja, er også det jeg har hørt lidt.. har sgu lidt lyst til at afbestille min bestilling og købe nogle færre film i danmark i stedet og/eller måske købe lidt færre film og gemme pengene til tider med lavere priser.. jeg kunne selvfølgelig også satse på at de ikke er store, men det er de jo nok. Hvad siger I hvor meget betyder det for jer?
|
|
|
Jeg var også lidt irriteret i starten men er kommet dertil, at det er filmen, der betyder noget, og f.eks. 100,- ekstra for PotC III for at få den med dansk cover gider jeg ikke betale.
Derudover ser det ud til at den også har bredt cover i DK. |
|
|
Den har tyndt cover herhjemme :)
De brede covers anvendes meget i UK og Australien da mange af de sikkerhedsforanstaltninger de bruger derhenne kræver denne tykkelse. Derfor har de valgt at anvende samme størrelse. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
Gaco skrev:
f**kit jeg køber sgu bare de danske og så nogle færre.. men jeg er da lidt bitter over at der er totalt BOGO super offers nirvana i USA med på HD og BD, gavmildhedsbølgerne skvulper kun lidt op af england på amazon uk, men der er INTET i danmark, INGEN bluray tilbud overhovedet.. æv |
|
|
Er fordi konkurrence loven siger noget andet her i Danmark.
F.eks. må man ikke tilbyde noget gratis ved tvunget salg. så vi kan ikke lave "køb 1 og få 1" eller "køb 4 og få 2" eller tilsvarende.
De eneste tilbud vi kan lave er at sinke vores egen profit, som i forvejen er begrænset på Blu-ray/HD-DVD set i forhold til DVD
|
|
|
"Gratis ved tvunget valg"? Jeg er da ikke tvunget til at købe noget? Det er da en åndssvag lov.. den er da i hvert fald ikke til forbrugerens fordel som jeg kan se det.
Anyway kan I tage et kig på de her til billeder:
http://ps3.advancedmn.com/images/content/misc/blu-ray%20movi es.jpg - filmene i denne samling har alle ens æsker kan jeg se. Er disse den smalle type?
http://i202.photobucket.com/albums/aa276/Windurst/bluray.jpg - Er det her en case-mixed samling? Jeg vil sige at selvom det ikke ser "perfekt" ud som det første billede der, så hvis det ikke er slemmere end det så ser det jo ikke så roddet ud igen, og det vil jeg godt kunne leve med - men tjek f.eks. MI3 og Ice Age der står ved siden af hinanden; MI3 ligner en smal og Ice Age ligner umiddelbart en bred. Er det korrekt?
Jeg har ikke set forskellen i virkeligheden så jeg kunne godt tænke mig at vide hvor stor den er :)
Og hvor meget går I egenlig op i det?
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må simpelthen bare ikke reklamere for at noget er gratis, når det indebærer at der skal købes noget.
skal du købe er det jo ikke gratis ;) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det faktisk er de tynde alle sammen! Men det er svært at sammenligne ud fra et billede. Jeg kan tage et billede af forskellene så snart jeg kommer hjem! så kan jeg vise det!
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
Jeg tror det faktisk er de tynde alle sammen! Men det er svært at sammenligne ud fra et billede. Jeg kan tage et billede af forskellene så snart jeg kommer hjem! så kan jeg vise det! |
|
|
Nice tak :)
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men allerede nu kan jeg nævne at æskerne har samme farve mm. forskellen ligger bare i bredden hvor den ene (den vi har i danmark) er smallere end en dvd og UK versionen er lige så bred som en dvd. Højde, farve mm. er nøjagtig det samme __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|