Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 12:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: denon 3930 Component scaling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej, selvom jeg har lovet mig selv ikke at købe flere lyd / billede ting i år, gik det kun et par uger ind i den nye år og jeg har alerede brudt min løfte....

Nå, det var jo billigt... 7k for en denon dvd 3930, den bør afprøves. Så er den hjemme for konens stort tilfredshed da hun ikke kan finde ud af den der "skide computer".

Problemet er nu bare at jeg har brugt HDMI indgangen på min projektor til min media center og har derfor tilsluttet 3930'en via Component. Men kan det passe at 3930 ikke kan scalere på component udover den oplysning som DVDen kører med? Nogen der har et godt råd hvad dette angår? Billedet fejler ikke noget, men den er bedre via HDMI.

3930 er faktisk bedre end min Media Center når de kører 720p til projektorer,

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp, det er sgu nederen det her...

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Men kan det passe at 3930 ikke kan scalere på component udover den oplysning som DVDen kører med?

Ja, der er ingen DVD-afspiller (bortset fra en Oppo jeg har hørt om) der kan skalere på analoge billedeudgange.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej Panos, SUPER fed afspiller - har den selv :) Jeg kører dog kun hdmi fra den, men jeg mener at have læst et eller andet i brugsforvirringen om at den godt kan køre PC opløsninger via RGB over Component op til 768. Du må ikke hænge mig op på det dog... Men læs læs

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

siksakset fra hifiklubben.dk omtale af 3930:

Med understøttelse af pc-opløsninger (VGA, XGA m.fl.) har du mulighed for 768 linjers video-output, som er den medfødte standard for de fleste flad-tv og en del projektorer. Dette kan du udnytte til helt at undgå intern opskalering i din billedfremviser, f.eks. hvis den indbyggede scaler er af dårlig kvalitet. Hvis du er i underskud med HDMI-indgange på tv’et eller projektoren, er 768 linjers overførsel et godt alternativ. Selvom der er tale om en analog signalvej, kan du i kraft af den fantastiske HQV-processor i DVD-3930 stadig opnå en særdeles flot billedkvalitet.

Forstår bare ikke hvorfor du køber en 3930 når du kan få en Bluray eller HD DVD som opskalére ligeså godt og så er de billigere. Men det er så en anden snak Tillykke med den alligevel og håber du får stor glæde af den.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Der er ingen Bluray eller HD DVD som opskalére ligeså godt som 3930, "end of story"

Men de komme tæt på, men ikke rigtig i mål.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Der er ingen Bluray eller HD DVD som opskalére ligeså godt som 3930, "end of story"

Men de komme tæt på, men ikke rigtig i mål.

bla bla bla bla bla . Kan det nu også passe ? Har du evt. nogle testhenvisninger hvor den bliver sammenlignet med sådanne bæster ?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Der er ingen HD-DVD eller Blu-Ray afspiller til 7 kilo med HQV-processor.

Derudover tror jeg ikke der er nogen HD-afspillere på markedet der er bedre til dvd end 3930. 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Har set det ved selv syn, på en topklasse 1080/24p projektor (en Barco CineVersum BlackWing), med en XE1, XE1 er tæt på men 3930 har lige det
sidste, plus den på lyd side lyder beder end XE1, selfølig hvis man lave teste med en 1080/24p TV på mellem 32" og 40", blive det sikke så tæt på
at men ikke kan se forskel.

Derfor er der mange der se frem til Denon DVD-3800BD Blu-ray afspille, som minst skulle værre beder end 3930 når det gælder DVD afspilling, og
der er ingen Blu-ray afspille (selv om det er bliver beder på det sidst), der når helt op til 3930.

Så jeg kan god forstå at panos har købe 3930, jeg ville havde gjort det samme.

Der er skam Blu-ray film der er i klasse med normale DVD og hvor der ingen grund til at køben den som Blu-ray.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Har set det ved selv syn, på en topklasse 1080/24p projektor (en Barco CineVersum BlackWing), med en XE1, XE1 er tæt på men 3930 har lige det
sidste, plus den på lyd side lyder beder end XE1, selfølig hvis man lave teste med en 1080/24p TV på mellem 32" og 40", blive det sikke så tæt på
Tillykke med dit skarpe syn, har læst i en test de er forbandet tæt på hinanden og out of the box er Toshiba XE1 en anelse skarpere.

Lidt tysk "
Besonders die satte Farbwiedergabe, das enorm tiefe Schwarz und die sehr harmonische, homogene Darstellung überzeugen, hier schafft es der HD-XE1 sogar, den 3930 knapp in die Schranken zu weisen".

3930 har så en mere avanceret Reonchip, med flere indstillingsmuligheder.

Derfor er der mange der se frem til  Denon DVD-3800BD Blu-ray afspille, som minst skulle værre beder end 3930 når det gælder DVD afspilling, og
der er ingen Blu-ray afspille (selv om det er bliver beder på det sidst), der når helt op til 3930.

Der er skam Blu-ray film der er i klasse med normale DVD og hvor der ingen grund til at køben den som Blu-ray.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

God morgen

Jeg kan stadig ikke finde nogen steder hvor man kan pille ved scalering af den analog signal, jeg har endda læst manualen.

Det ser sgu ikke ud at den super duper HQV ikke kan bruges til komponent. Eller?

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

God morgen

Jeg kan stadig ikke finde nogen steder hvor man kan pille ved scalering af den analog signal, jeg har endda læst manualen.

Det ser sgu ikke ud at den super duper HQV ikke kan bruges til komponent. Eller?

hilsen

Panos

På min billige Denver, skal den stå til HDMI for at jeg kan opskalére på komponent , måske det er noget af det samme på Denon ?

Så måske hvis den står til komponent via HDMI, vil den også smide det ud via komponentudgangen.

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

var det ikke nemmere og købe en hdmi switch og så kun køre et hdmi kabel op til projekteren? og så kan du få glæde af hdmi udgangen på din fine 3930

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

fx sådan en her: http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_switch_186_da/

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
StarTrek skrev:
Tillykke med dit skarpe syn, har læst i en test de er forbandet tæt på hinanden og out of the box er Toshiba XE1 en anelse skarpere.

Lidt tysk "
Besonders die satte Farbwiedergabe, das enorm tiefe Schwarz und die sehr harmonische, homogene Darstellung überzeugen, hier schafft es der HD-XE1 sogar, den 3930 knapp in die Schranken zu weisen".

Derfor er der mange der se frem til  Denon DVD-3800BD Blu-ray afspille, som minst skulle værre beder end 3930 når det gælder DVD afspilling, og

Jeg er selv den meget glade indehaver af en 3930'er. Den kan noget med DVD mediet som ingen andre kan, ser den kun overgået af den alt for dyre storebror Denon DVD-A1XVA - den største forskel i disse er at dens realtachip er noget langsommere og derfor har man ladet en scaler fra DVDO klare opskalering :)

P.S. jeg har desværre ikke lige haft tid til at rode med componet udgangen endnu - skal nok prøve at se om jeg får tid i weekenden :)

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Din super duper HQV Realta chip funker fint til de-interlacing via component. DVD3930 kan ligesom stort set alle andre DVD-afspillere ikke skalere via component.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Lidt tysk "

Jeg har også læst den tyske test, og et eller andet har de fået galt i halsen. Havde tidligere både DVD2930 (som også er med Reon chip) og DVD3930 hjemme samtidigt. Jeg har som sådan ikke grund til at tale dårligt om Reon, men Realta er bare bedre. Dette er vurderet på mit 82" lærred med en Sim2 HT380 projektor.

Med baggrund i min egen oplevelse tillader jeg mig at tvivle på, at den tyske test reelt refererer til DVD3930. Enten er modelnummeret skrevet forkert eller også er der taget fejl af, hvilken HQV chip der sidder i hvilken afspiller.

Såfremt den tyske test skulle være reel nok, forudsætter det, at Toshiba har formået at få mere ud af Reon chippen end Denon har. Sandsynligheden for dette vil jeg lade være op til den enkelte at vurdere.

Hans J skrev:

Forkert. DVD3930 har HQV Realta chip. Det eneste Reon og Realta har til fælles er HQV i navnet.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Der er ingen HD-DVD eller Blu-Ray afspiller til 7 kilo med HQV-processor.

Jo, Toshiba har da en HD-DVD afspiller på markedet med HQV Reon processor.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes