Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: OPPO 981 lydproblemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Murdoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens,

Igår fik jeg både mit fjernsyn (TH42PX70), samt min dvd-afspiller OPPO DV-981HD. Det hele blev selvfølgelig sat til, og resultatet er kanon. Jeg er virkelig imponeret over billedkvaliteten. Kvaliteten er i særdeleshed god når jeg afspiller dvd'er på OPPO'en. Jeg er vildt imponeret!!!

Nå... der skal selvfølgelig være et problem også: Jeg har tilsluttet et sæt eksterne højttalere til Oppo'en. Sættet er absolut ikke topklasse, men bedre end lyden i tv'et. Det er af mærket Logitech, og består af to små højttalere og en sub. Det er indbygget forstærker i sub'en.

Jeg har altid haft højttalerne koblet på en dvd-afspiller uden problemer, men på Oppo'en får jeg ingen lyd... eller det vil sige - jeg får en kraftig brummen, og en meget svag lyd som jeg kun kan høre hvis jeg lægger mit øre til højttaleren.

Jeg har tidligere spurgt herinde hvilken phono-udgang på Oppo'en jeg skulle benytte. Jeg fik at vide at det skulle være "mixed", men fik igår at vide fra Oppo at det skulle være "Front". Men begge dele giver samme resultat. I Oppo'ens indstillinger har jeg sat den til stereo, og aktiveret sub. Ellers har jeg forsøgt at skifte rundt på alle lydindstillinger, men resultatet er hele tiden det samme... en kraftig brummen.

Oppo'en er tilsluttet tv'et via HDMI.

Jeg har prøvet at sætte højttalerne direkte til tv'et og der er der ingen probs. Men det er lidt træls at jeg skal hen til højttaleren for at skrue ned. Og det er endnu mere træls at skulle have tv'et tændt for at høre en musik-cd.

Nogen der har et forslag til hvad problemet kan være? Ellers må den retur så den kan blive ombyttet :-(

Da jeg modtog Oppo'en fra Sverige var den sat til region 1, hvilket undrede mig lidt, men den er jo nem at gøre kodefri, så det fik jeg hurtigt løst. Derefter forsøgte jeg at opdatere firmwaren, da jeg kunne se at det ikke var den nyeste der var installeret. Oppo'en kunne ikke genkende disc'en. Kan det passe at firmwaren SKAL brændes på en alm. cd, og ikke en dvd?

Håber at der er nogen der kan hjælpe :-)

Hilsen Rasmus (Spørge Jørgen)

Til top Vis Murdoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Murdoch

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes