Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: pioneer bpdlx70a (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker på at købe pioneers bluray bpdlx70a. Hvordan klarer den billedbehandling, samt de nye lydformater. Grunden til dette spørgsmål er, at jeg har muligheden for at købe primare spa 31, som ikke har hdmi indgang til en fordelagtig pris, istedet for at vente på spa32, der har hdmi indgang. + Der er vel ikke nogen der ved (endnu) om der er den store forskel på spa31 og spa 32 ift stereogengivelse ?

På forhånd tak

Flora3

Til top Vis Flora3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flora3

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Flora3 skrev:

Jeg tænker på at købe pioneers bluray bpdlx70a. Hvordan klarer den billedbehandling, samt de nye lydformater.

Det korte svar er "vent på Denon DVD3800BD eller Marantz BD8002". Pioneer'en er stinkende ringe (til prisen i hvert fald) til SD-DVD og dens lyd setup matcher ikke de krav du har, når du kører analog fra afspilleren.

Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
[QUOTE=Flora3]

Jeg tænker på at købe pioneers bluray bpdlx70a. Hvordan klarer den billedbehandling, samt de nye lydformater.

Det korte svar er "vent på Denon DVD3800BD eller Marantz BD8002". Pioneer'en er stinkende ringe (til prisen i hvert fald) til SD-DVD og dens lyd setup matcher ikke de krav du har, når du kører analog fra afspilleren.

Gerdes mener du seriøst det, har du set/hørt den i aktion?

Flora3 

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Flora3 skrev:

Jeg har hverken set eller hørt den. Så på den baggrund må du gerne kalde mig arrogant . Men Pioneer'en skuffer på DVD-siden. Den matcher ikke eksempelvis Pioneers egen DV989 (og det bør den gøre med den vejl. pris den har). Bass management (indstilling af højtalere mv.) lader også noget at ønske.

Lydmæssigt (med de begrænsninger den nu har) er den sandsynligvis den bedste BD-afspiller på markedet pt.

Men det er min opfattelse at Pioneer'en ud fra en helhedsbetragtning ikke kan retfærdiggøre prisen.

Selv venter jeg på Denon/Marantz afspillerne. Jeg synes ikke, der pt. er nogle BD-afspillere, som er gode nok.

Men i sidste ende er det dine behov afspilleren skal dække og ikke mine.

Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej Gerdes

Jeg kunne ikke finde på at kalde dig arrogant, jeg er bare nysgerrig mht ydelse.

Hvornår kommer Denon/Marantz maskinerne og hvad koster de?

Er det ud fra specifikationer, at du kategoriserer pioneeren?

Mvh Flora3

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Flora3 skrev:

Hvornår kommer Denon/Marantz maskinerne og hvad koster de?

Godt spørgsmål. Prisen i USA for Denon DVD3800BD er 1.999 USD, så prisen i DK lander nok på 15k-20k. Marantz afspilleren bør ikke prissættes meget anderledes.

Det seneste jeg har hørt fra Hifi Klubben vedrørende DVD3800BD er "sensommeren 2008". Ukendt lanceringstidspunkt for Marantz afspilleren.

Flora3 skrev:

Er det ud fra specifikationer, at du kategoriserer pioneeren?

Det er på specifikationer og reviews på nettet.

Du kan læse her og her omkring billedechip og specifikationer på lydsiden.

Et review af Pioneer-afspilleren kan du finde her.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Flora3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Ok tak Gerdes

Flora3

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Flora3 skrev:

Jeg har hverken set eller hørt den. Så på den baggrund må du gerne kalde mig arrogant . Men Pioneer'en skuffer på DVD-siden. Den matcher ikke eksempelvis Pioneers egen DV989 (og det bør den gøre med den vejl. pris den har). Bass management (indstilling af højtalere mv.) lader også noget at ønske.

Lydmæssigt (med de begrænsninger den nu har) er den sandsynligvis den bedste BD-afspiller på markedet pt.

Men det er min opfattelse at Pioneer'en ud fra en helhedsbetragtning ikke kan retfærdiggøre prisen.

Selv venter jeg på Denon/Marantz afspillerne. Jeg synes ikke, der pt. er nogle BD-afspillere, som er gode nok.

Men i sidste ende er det dine behov afspilleren skal dække og ikke mine.

- Det må jeg sige... - Beklager, men jeg kan ikke genkende ovenstående problemer på min egen maskine!! - En software-opdatering kan muligvis løse "problemerne"...??

Det eneste jeg umiddelbart vil brokke mig over, er at den er Laaaaangsom - i forhold til en DVD, der er Pana'en noed hurtigere...!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
Det eneste jeg umiddelbart vil brokke mig over, er at den er Laaaaangsom - i forhold til en DVD, der er Pana'en noed hurtigere...!!

Det er vel egentlig meget generelt for alle HD afspillere. Det får mig til at værdsætte min ellers relativt langsomme denon 2910 lidt mere ved SD DVD.

Men derudover håber og tror jeg på at Denons afspiller trods manglende 2.0 profile er meget lig 3930 hvis prisen holder, her tænker jeg mest på lydsiden. Hvis den så er lige så meget langsommere som andre blu ray afspillere som deres DVD'er er er det så næsten ulideligt at bruge dem til CD afspilning, men jeg håber kvaliteten er der

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes