Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 16:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Manglende lyd fra sub ved Toshiba HD EP35 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 06 April 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt problemer med lyden. Jeg har den tilsluttet min Yamaha RX-V100D via phono, og lyden fra alle højttalere er fin, bortset fra at der nærmest ingen lyd kommer fra sub'en. Jeg har skruet næsten helt op for den; et pænt stykke over hvad den plejer at være på, men det hjælper ikke noget.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Slet ingen bud?

larsl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Sub niveau skal hæves når du bruger analog 5.1 forbindelse, se:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=738278

mvh

Lars

Til top Vis larsl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsl

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

larsl skrev:

Sub niveau skal hæves når du bruger analog 5.1 forbindelse, se:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=738278

mvh

Lars

Tak.

Som du nok kan regne ud efter de 2 temmelig ens brugernavne, er det min tråd du linker til.

Jeg havde ikke set der var kommet nogle svar. Jeg er åbenbart for vandt til at få mail når der bliver svaret i div. fora.

Spørgsmålet er så hvordan jeg hæver basniveau'et. Jeg har kigget i menu'erne på receiveren og i manualen, og kan ikke rigtig finde noget. Kan det passe at det ikke er muligt på alle receivere at hæve sub niveau'et på phonoindgangene?! Umiddelbart hjælper det ikke at hæve niveau'et når jeg køre lyden via optisk kabel. Den piller jeg tit ved, men det ændrer ikke lyden (ved sub), når jeg bruger phono.

Jeg har testet om afspileren overhovedet sender et sub signal ud, ved at bytte rundt på center og sub kabel, så sub signalet blev sendt til centeren og omvendt. Når jeg så afspillede testtonen, var lyden meget dybere i centeren kontra de andre højttalere. Samtidig blev der stadig ikke sendt noget signal til sub'en  

Faktisk virker det som om der slet ikke kommer noget lyd fra sub'en, når jeg kører lyden over Multi Channel. Jeg har ligget længe foran den, og kan ikke rigtig høre noget som helst.

larsl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg havde lige overset at det var din tråd på avforums

Hvis du ikke kan justere niveau på phonoindgangene på receiveren,
 kan du så ikke justere niveau på de analoge udgange på selve afspilleren?

Hvis det virker som på HD-XE1'eren kan du sænke alle kanaler undtagen sub med -10db.

Til top Vis larsl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsl

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg regnede også med at det var noget med at hæve eller sænke niveau'erne på en eller flere af højttalerne.

Men som jeg fortæller i tråden http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=738278 virker det som der slet ikke kommer noget lyd fra sub'en overhovedet.

Et uddrag:

Actually I'm not sure that ANY sound comes from the sub. I spend quite some time in front of it turning up/down and adjusting all sorts af thing, and I couldn't hear anything. So I wondered if the EP35 sent out a sub signal (I did choose "use sub" in the set up menu). I switched two phono cables, so the sub signal was sent to the centerspeaker and vice versa. I then played the test tone, and the sound from the centerspeaker was now a lot deeper vs. the other speakers. The sub was still silent.

Måske er phono sub udgangen defekt, men jeg ved som sagt ikke om det er tilfældet, eller om det er noget der kan justeres på receiveren.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

En lidt underlig update:

Da jeg ikke kunne få det til at virke, kontaktede jeg sælgeren af Yamaha'en for at høre om den stadig kunne repareres under garanti'en. Det kunne den, men det ville nok tage noget tid, og da jeg ikke var glad for at undvære min lyd købte jeg en anden receiver som jeg kunne bruge mens den blev repareret.

Igår skulle jeg så bytte de to rundt, men inden det blev gjort ville jeg lige prøve multi channel udgangen på min alm. dvdafspiller. Til min store overraskelse var der her ingen problemer med lyd fra sub'en, så phono sub på receiveren virkede altså. Jeg sluttede derfor Toshiba'en til igen, og nu virker det sku'!

Hvad der er gået galt, aner jeg ikke. Jeg har testet, byttet rundt på kabler og justeret ved indstillinger i adskillige timer, uden at kunne få det til at virke, og så virker det pludselig.

Jeg kunne have sparet pengene, men nu har jeg i det mindste en reserve receiver stående hvis jeg en dag skulle få brug for det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes