Forfatter |
|
klavil Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har påtænkt at købe dette surround system, men vil gerne have lidt indput inden køb om jeres meninger om produktet. Er lyden god? Kan det spille op i film og musik også i større stuer? Finish? osv?
|
Til top |
|
|
paco Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har det selv, & er meget glad for det :)
Til mit behov er det godt nok... __________________ Samsung LE37M87BD & Samsung LE40M87BD l Harman/Kardon Cinespecial 29 l Samsung BD-P1400 l Harman/Kardon HKTS-11BQ
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
klavil skrev:
Jeg har påtænkt at købe dette surround system, men vil gerne have lidt indput inden køb om jeres meninger om produktet. Er lyden god? Kan det spille op i film og musik også i større stuer? Finish? osv?
|
|
|
Hej
Har selv "nedgraderet" fra store anlæg til dette sæt (Evidence 870/SWA15, B&W 600 serien og den slags) og synes det er absolut minimumstørrelse af et sat-sub sæt.
Det spiller i en 30m2 stue og KUN til film. Med en stærk forstærker a lá H/K så kører det OK - selvfølgelig uden fysisk "tryk".
Men til musik? Nej tak, glem det. Der er alt for stort hul mellem sat og sub og placeringen af subben høres for tydeligt.
Finishen er fin plast kvalitet for sattelitterne, mens subben er lakeret MDF. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
klavil Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT: Jeg har selv en vinkelstue på 36 kvm og har pt cerwin vega front og sub og sony bag. Vil dog gerne have noget som kan smides på væggen og ikke fylder noget. I film kan jeg forstå på dig at det er ok, men ikke musik. Er det når vi snakker højt musik eller er det generelt? Er der anlæg som er af samme kaliber som ville være bedre?
PACO: Hvad er dit behov? Hvor og hvordan er dit opstillet?
Jeg har selv en af de større Pioneer forstærker tror den hedder 915 med 7*110 Watt ved 6 ohm mener jeg.
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
syntes nu hvis man gider at bruge lidt tid til at justere dette anlæg ordenlig ind.At det også kan spille musik. Taget i betragtning at det er sub/sat system. Og så SKAL subben placeres mellem fronthøjtalerene
power
|
klavil Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke den mest krævende når det kommer til højttaler. Jeg har pt mine Cerwin Vega 10" og min Cerwin vega 12" sub og det har virket fint for mig i snart 3½ år, men da det er sjældent at der bliver spillet højt musik og set film med surround på max, ja så syntes jeg det er spild at have højttalere der kan spille max konstant. Jeg kunne dog godt tænke mig at beholde subén men ved ikke om det vil være dumt at bruge en anden subwoofer end den der følger med til HK sættet?
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge harman subben. Da den er aftæmt til satteliterne
power __________________
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
klavil skrev:
CHTT: Jeg har selv en vinkelstue på 36 kvm og har pt cerwin vega front og sub og sony bag. Vil dog gerne have noget som kan smides på væggen og ikke fylder noget. I film kan jeg forstå på dig at det er ok, men ikke musik. Er det når vi snakker højt musik eller er det generelt? Er der anlæg som er af samme kaliber som ville være bedre?
|
|
|
Hej igen - jeg kan forestille mig at du godt kan bruge HKTS11 til baggrundsmusik, men hvis man lytter efter uanset lydstyrke, så hænger lydbilledet ikke særlig godt sammen (hul), er relativt fladt og en lille smule "dåset"/tynd sammenlignet med et "rigtig" stereo sæt. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
klavil Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jeg kan forstå at der er delte meninger omkring sættet og at især ved musik mangler der "mellemtone". Jeg har fået anbefalet, i et andet forumsspørgsmål, Eltax´s eller Tangent´s Evo højttalere som der skulle være lidt mere gang i ift disse her. Jeg takker for jeres indlæg og viden og ønsker jer alle en god pinse
|
Til top |
|
|