Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er beste at få HD lyd ud af en Blu-ray afspiller, er det
LPCM over HDMI
Eller
HD-bitstrime
Eller
Analog udgang fra Blu-ray afspiller ?
Har hørt lidt forskæli meninger om dette, så er blivet lidt i vildrede om dette emne.
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI er selvfølgelig det bedste. Om du bitstreamer eller dekoder internt er ligegyldigt for lydkvaliteten.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at få det på det rene, så ville det sige at HD-bitstreame og LPCM over HDMI er lige god, ikke ?
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. TrueHD og DTS-HD MA kan kun pakkes ud på én måde. Ligesom ZIP-filer der ikke bliver pakket bedre ud af at blive pakket ud på en Core 2 Duo i stedet for en 486'er.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera har ret i teorien, og det skulle lyde ens!.. Men MIN SUBJEKTIVE HOLDNING er ikke til at rokke!..Bitstream over PCM!..Har selv lavet nogle tests (med forskellige former for udstyr)!..Hvor jeg lod afspilleren dekode, og hvor jeg kørte Bitstream!.. Og jeg syntes bestemt BT er bedst (ikke avisen  )
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Men MIN SUBJEKTIVE HOLDNING er ikke til at rokke!..Bitstream over PCM!..Har selv lavet nogle tests (med forskellige former for udstyr)!..Hvor jeg lod afspilleren dekode, og hvor jeg kørte Bitstream!..
|
|
|
Af ren interesse vil jeg gerne høre hvilket grej du har brugt og med hvilket resultat  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Men MIN SUBJEKTIVE HOLDNING er ikke til at rokke!..Bitstream over PCM!..Har selv lavet nogle tests (med forskellige former for udstyr)!..Hvor jeg lod afspilleren dekode, og hvor jeg kørte Bitstream!..
|
|
|
Så er det fordi din receiver eller din afspiller behandler de to ting forskelligt. Det burde man kunne indstille sig ud af, ellers er det du har købt ikke konstrueret godt nok.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen med så mange andre ting, så er teorien jo ikke nødvendigvis lig praksis. Det undrer mig da ikke hvis diverse afspillere der skal udpakke bitstream til pcm gør et eller andet forkert i behandlingen. Jeg tror til gengæld receiverne er mere gennemtestede (alt efter udstyr selvfølgelig)
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, behandlingen. Ikke udpakningen. Der kan selvfølgelig gøres en hulens masse ting ved PCM'en efter TrueHD'en eller DTA-HD MA'en er pakket ud, men det kan en dårligt konstrueret eller indstillet receiver skam også gøre!
Faktum er, at det lydspor der kommer ud af TrueHD og DTS-HD MA er præcis lige godt, uanset hvor det pakkes ud. Så er det op til udstyret ikke at gøre noget forkert ved det, men det ændrer ikke på det faktum, at f.eks. en PS3 pakker DTS-HD MA ud præcis ligeså godt som f.eks. en Onkyo 905.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
zirio skrev:
|
|
|
Af ren interesse vil jeg gerne høre hvilket grej du har brugt og med hvilket resultat .
|
|
|
Jamen jeg har prøvet det 2 forskellige steder!.. 1. Hos Christian fra CSN-teknik (ham kender du nok godt)  ....Der prøvede vi en blindtest hvor hans Onkyo dekode lyden, og hvor den sendte BT, og vi var begge enige, BT var bedst!.. 2. Hjemme hos mig selv (B&W 5 + sub sæt)..Med en Toshiba HD-XE1, samme resultat!... Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 12 maj Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost Og igen må jeg pointere, at jeg godt ved at det skulle lyden ens, men i disse tilfælde er der ingen tvivl om at BT'en lød bedst!..
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis XE1 og Onkyo HD DVD-afspilleren (som langt hen ad vejen er samme afspiller) er også kendt for at gøre noget forkert ved PCM-outputtet, så bitstream lyder bedre.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant udtalelse!..Hvor har du dine informationer fra?...
Har aldrig selv læst det noget sted, så ville det være fedt hvis du lige kunne smide et link, som understøtter din udtalelse!..
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været oppe at vende på forskellige fora. Jeg husker ikke specifikke links.
Men noget der jo understøtter min udtalelse er jo netop, at du/I hører forskel på bitstream og afspiller-dekodning af TrueHD! Det er indiskutabelt fakta, at intern og ekstern dekodning af de nye lydformater er præcis lige godt (når man lige ser bort fra de begrænsninger ekstern dekodning giver, selvfølgelig), men at efterbehandling selvfølgelig kan få tingene til at fremstå anderledes. De erfaringer du beskriver, baseret på oplevelser med lige præcis de to afspillere, beviser bare dette.
|
Til top |
|
|