Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Panasonic BD30 vs PS3 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Sagen er den, at jeg nok har +2000 DVD'er og ser i gennemsnit nok 2-3 film om dagen - ja, det er en gammel arbejdsskade og nok ikke helt normalt, men jeg har lært at leve med det ;-)

Og nu kan jeg ikke vente længere med at hoppe på HD-vognen, og skal ha' en Blu-ray afspiller - men da jeg jo har en del DVD-film og ikke forventer at gå helt over til Blu-ray foreløbigt, er det ret væsentligt for mig, at min kommender afspiller også håndterer SD DVD fornuftigt.

P.t. har jeg en Pioneer AV696 DVD - det er jo bestemt ikke spitzen-klasse, men den gør det egentlig udemærket.

Spørgsmålet er så, hvilken afspiller jeg vil blive mest tilfreds med - valget står mellem en Panasoninc BD50 (som jeg formoder på SD DVD er tilsvarende BD30) eller en Playstaion 3 ?

PS3 skulle så vidt jeg har kunnet læse mig til, være ret god til SD DVD, mens BD30 skulle være "middelmådig"...

Er der nogen der kender begge modeller og som kan sige noget om forskellene på disse, når det drejer sig om SD DVD afspilning ?

Jeg formoder de begge er fortrinlige til BD afspilning, dog har BD50 jo den fordel at den selv kan dekode alle HD-formaterne, men da jeg sandsynligvis alligevel snart skifter min reciever ud, er dette egentlig af mindre betydning...

/erla

P.S: Mit setup iøvrigt: Reciever: Pioneer VSX-1016-V Højtalere: M&K 750 THX Skærm: Panasonic PX80 37" og Panasonic PT-AX100E projector.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en ps3, og der er flere fordele.

-Designet er jo meget godt

-Du kan finde dit indre barn frem, eller bare invitere nevø, børn etc. på et spil

-Du kan downloade demoer til film fra ps3 i 1080p, og det er selvfølgelig trådløst.

-Den er ret hurtig

-Controllerne er nemme at styre ( medmindre du invisterer i remote )

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

erla, jeg har selv stået i samme ind til i sidste uge. Jeg havde sat mig for at købe Panasonic BD 50 da den har intern dekoder med de nye audio formater og ikke mindst den kan sende 7.1 ud på LPCM over HDMI, jeg har ikke behov for at få signalet via bitstream da min amp ikke kan dekode de nye audio fomater adligevel og jeg ønsker faktisk ikke at skifte den ud.

Men jeg læste så at med den nye opdatering "2.30" til PS3 at den kunne dekode DTS HD MA, hvilket den manglede for at kunne opfylde mit behov. Den dekoder og sender alle HD audio fomater ud via LPCM over HDMI op til 7.1, den kan så ikke bitstreame så signalet dekodes i min amp.

Jeg har selv været meget i tvivl om PS3 og dennes muligheder, men efter at have læst dvs. forum igennem også her på hifi4all, så kunne jeg ikke vente mere.

Hvad giver PS3 mig så, ja min søn er da mindst lige så glad, om men ikke mere da han nu også kan spille på en PS3, herligt ikk. Man får den til en pris der næsten  er den halve af hvad en BD 50 vil koste. Oki en BD 50 kan så bitstreame og har 7.1 analog ud, hvilket jeg ikke har behov og brug for, PS3 har så andre spændende muligheder. Vælger du en PS3, køb en remote kontrol med.

Jeg har ikke prøvet DTS HD MA endnu, de 2 film jeg har er der kun PCM eller DD5.1 men jeg var lige forbi en shop i går og købte en række film, b.la. Det gyldne kompas, Nania.

Hilsner

OleH

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

interfacelift, lige et lille spørgsmål. Har en PS3 40GB trådløst netkort? syns ikke jeg har fundet noget om det.

Hilsner

Ole H

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Ja, der er trådløst interweb på PS3'en. Også den nye udgave.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Oki, Naiere, hvoooen i alverden har jeg kunne overse dette? jeg måtte ud i mine gemmer fra min tid som it mand og måtte finde et langt kat 5 kabel så jeg kunne få ps3 opdateret. Jeg må lige hjem og læse på lektien.

takker

Hilsner

Ole H

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ikke husker forkert, så kan PS3 ikke håndtere et 7.1 Spor!..Kun 5.1...

Det kan sagtens dekode et (eks 7.1 DTS HD MA), men så bliver dekodet til et PCM 5.1!...Korrigerer mig, hvis det er forkert, jeg er lige stået op, og har lidt ondt i hovedet!
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:

Oki, Naiere, hvoooen i alverden har jeg kunne overse dette? jeg måtte ud i mine gemmer fra min tid som it mand og måtte finde et langt kat 5 kabel så jeg kunne få ps3 opdateret. Jeg må lige hjem og læse på lektien.

takker

Hilsner

Ole H

Bare ind i netværksindstillinger, så er det nemt at finde.  

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Det kan sagtens dekode et (eks 7.1 DTS HD MA), men så bliver dekodet til et PCM 5.1!...Korrigerer mig, hvis det er forkert, jeg er lige stået op, og har lidt ondt i hovedet!

Det aner jeg ikke noget om, men erla har kun 5.1

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

zirio skrev:

Har faktisk 7.1, så det er bestemt relevant

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

PS3'en kan godt håndtere et 7.1 spor. Der er dog enkelte film, hvor DTS-HD MA 7.1 outputtes som 5.1. Der er sandsynligvis tale om en fejl der kan rettes med firmware. Eftersom andre film virker helt som det skal, så lyder det dog for mig som om, at det er noget firmaerne kan tage højde for i fremtiden.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:

Der er mange rapporter om problemer med PS3 og diverse routere, specielt hvis du har sikkerhed på den trådløse. WEP virker vist for det meste, men WPA kan drille. Så hvis du har problemer med én konfiguration, så prøv at skifte til en anden i routeren, og se om det så ikke kommer hul igennem.

/Lars

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
interfacelift skrev:

zirio skrev:

/erla

m&k 750 er da standart kun 5.1 ?`

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
erla skrev:
interfacelift skrev:

zirio skrev:

/erla

m&k 750 er da standart kun 5.1 ?`

Ja - har suppleret med et par baghøjtalere

/erla

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Prøvet så i går aftes med Det Gyldne Kompas, min amp modtager alle 7.1 kanaler via LPCM over HDMI og kvitterer med at hver enkle ikon på min amp tænder, menu´en er dog kun 5.1 kanal og der er kun 6 ikoner tændt. Ved tryk på display på min remote til PS3, skriver den DTS HD MA 7.1 bitrate ligger mellem 6.0 til 6.8 mbps og billedet op til ca.36 mbps.

Jeg købte også Rumrejsen 2001, sikken et billede på sådan en gammel film. I et kort øjeblik trode jeg at jeg havde fejl på min skærm, da i starten på filmen og dennes baggrund lignet noget som var hjemme malet, ligesom kaffe som er hældt ud på papir og tørret.

PS: vedr. Det Gyldne Kompas undre jeg mig over at DTS HD MA er den eneste audio man kan se på menu´en og der kan ikke ses eller vælges andre audio spor herfra?? Jeg har dog ikke tjekket om man direkte kan vælge et andet spor via audio knappen på remote. 

Hilsner

Ole H

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej Erla

Hvis du kan Tysk, så er der en test af BD 30A'ern på AREADVD, hvor den bl.a. sammenlignes med PS3'ern.

Sammenfattende kan man sige, at de begge er udemærkede til både DVD og BD, med kun nuancer til forskel.

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:

Prøvet så i går aftes med Det Gyldne Kompas, min amp modtager alle 7.1 kanaler via LPCM over HDMI og kvitterer med at hver enkle ikon på min amp tænder, menu´en er dog kun 5.1 kanal og der er kun 6 ikoner tændt. Ved tryk på display på min remote til PS3, skriver den DTS HD MA 7.1 bitrate ligger mellem 6.0 til 6.8 mbps og billedet op til ca.36 mbps.

Jeg købte også Rumrejsen 2001, sikken et billede på sådan en gammel film. I et kort øjeblik trode jeg at jeg havde fejl på min skærm, da i starten på filmen og dennes baggrund lignet noget som var hjemme malet, ligesom kaffe som er hældt ud på papir og tørret.

PS: vedr. Det Gyldne Kompas undre jeg mig over at DTS HD MA er den eneste audio man kan se på menu´en og der kan ikke ses eller vælges andre audio spor herfra?? Jeg har dog ikke tjekket om man direkte kan vælge et andet spor via audio knappen på remote. 

Hilsner

Ole H

Grunden til at din PS3 skriver DTS HD MA 7.1 er:
Den PS3 kan sagtens modtage det lydspor, hvilket den så skriver i displayet!.. Men den dekoder det derefter til et PCM 5.1, og sender det over til forstærkeren!..

Vedr TGC, så kender jeg ikke lige filmen (hvordan den fungerer lydmæssigt). Men det er vel også lige meget, med andre lydspor, det er jo PCM-forstærkeren skal have!...

Grunden til der er 6 ikoner på forstærkeren, er vel 5 højtalere og 1 sub..

Mvh Zirio

CineZirio - Opdateret 12 maj
Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

zirio, alle 8 ikoner en´ for hver højtaler lyserop når, Det gyldne Kompas afspilles "filmen" under dennes menu når den vises er der kun 6 ikoner der lyser op.

Så jeg er faktisk sikker på den smider 7.1 ud, men jeg kan jo tage fejl. Jeg syns det lyder mærkeligt at alle 8 kanaler bliver aktiveret på denne film som har DTS HD MA 7.1, hvis jeg f.eks. ser film med 5.1 PCM så tændes også kun 6 ikoner. 

Jeg mener det er den eneste film jeg har med DTS HD MA, måske DVE Basis har et lydspor af samme, det vil jeg lige tjekke en af dagene. Jeg syns nu det skulle lyde mærkeligt at PS3 ikke skulle smide 7.1 ud, nu når den endelig har fået underståelse DTS HD MA.

Er nogen der kan bekræfte om PS køre 7.1 eller 5.1 DTS HD MA

Nogen der kender til andre film med 8 lydspor?

Hilsner

OleH

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

der findes en del recievere der kun kan modtage 5.1 pcm via hdmi.
det er nok her at det bliver et "problem" at ps3 ikke kan sende bitrate?
jeg er sikkert på at ps3 sender 7.1 pcm.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:

zirio, alle 8 ikoner en´ for hver højtaler lyserop når, Det gyldne Kompas afspilles "filmen" under dennes menu når den vises er der kun 6 ikoner der lyser op.

Så jeg er faktisk sikker på den smider 7.1 ud, men jeg kan jo tage fejl. Jeg syns det lyder mærkeligt at alle 8 kanaler bliver aktiveret på denne film som har DTS HD MA 7.1, hvis jeg f.eks. ser film med 5.1 PCM så tændes også kun 6 ikoner. 

Jeg mener det er den eneste film jeg har med DTS HD MA, måske DVE Basis har et lydspor af samme, det vil jeg lige tjekke en af dagene. Jeg syns nu det skulle lyde mærkeligt at PS3 ikke skulle smide 7.1 ud, nu når den endelig har fået underståelse DTS HD MA.

Er nogen der kan bekræfte om PS køre 7.1 eller 5.1 DTS HD MA

Nogen der kender til andre film med 8 lydspor?

Hilsner

OleH

På min receiver er det enten eller. Den aktiverer ikke først 6. og 7. kanal hvis det er 7.1, så smider den 4. og 5. kanal ud i de to sidste. Men man kan til gengæld se hvilke kanaler den får ind og hvilke den spytter ud igen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes