Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD til max 2k. Anbefalinger? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at skulle investere i en ny dvd-afspiller, men jeg må indrømme at markedet er ret uoverskueligt.

Mine Behov:

Bedst muligt billede via SCART/RGB (højeste prioritet) til et alm 32" fjernsyn.

Må også gerne have fornuftig stereo lyd ved alm cd afspilning, men ikke nær så vigtigt som billedet.

Pris: max 2000 kr, men gerne mindre, hvis en billigere afspiller opfylder mine behov.

Jeg har ikke brug for progressive scan og DD/DTS dekoder, så disse funktioner vejer jeg ikke højt. Planen er at spare pengene nu, og få en afspiller med DVI o.lign. når jeg engang får råd til en projektor (til den tid er det vel standard i mellemklasse modellerne).

Så hvad siger i derude, hvilken afspiller i prisklassen klarer sig bedst ved afspilning på alm. fjernsyn?

Til top Vis Maniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniac

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har to forslag:

1) Køb en helt billig DVD fra Bilka. Jeg har selv erfaring med en model til 479,- fra teletech. Mange griner, for sådan en billig maskine "kan da ikke væer lavet ordentligt". Nå ikke.... Nej det troede jeg heller ikke. Derfor startede jeg med at købe en voldsom fin Denon DVD1600 til 5.999,-. Jeg var dog lidt skuffet over denne maskine, idet jeg ikke synes den performede som jeg havde ventet af så dyr en maskine. Men iflg. HIFI Klubben var det en meget fin maskine, og det ville være meget dyrt at få noget bedre.

Så kom jeg til at sammenligne med en bekendts TELETECH fra Bilka. Og det første der sloig mig var, at billedet var meget bedre. Det ar på samme tid meget skarpere og mere behageligt at kigge på.

Senere blev der lavet en lyttetest med ren CD-lyd, og denne faldt ligeledes ud til den billige TELETECH's fordel.

Og hvordan kan det så være?? Ja, det spurgte jeg også mig selv. Derfor pillede jeg låget af dem begge. Og til min store overraskelse, så var en billige bygget langt bedre end den dyre "fine" Denon. Eksempelvis benyttes en langt bedre D/A-converter i audiodelen, og generelt er der brugt bedre komponenter. Og så har den billige maskine rent faktisk en analogdel. Det er "sparet" væk på den dyre. Strømforsyningen er kraftigere, og så benyttes der glasfiberprint overalt hvor der befinder sig audio/billed-signaler. Den dyre Denon måtte nøjes med et lille glasfiber addon-print og så resten i billig 80'er Pertinax. Og, ja... så kommer det vel heller ike bag på nogen, at den billige faktisk veje 50% mere end den dyre (et godt tegn på kvalitet). Måske fordi kabinettet er lavet af knap så tyndt blik som Denon bruger.

Det kan derfor undre mig, at HIFI Klubben stadig holder hånden over Denon, som værende noget ganske særligt og lækkert. Nej vel...

2) Kan du ikke leve med en billig maskine, så kig i den blå avis efter en SONY DVD-S7700. Jeg har tidligere haft denne maskine, og har kun godt at sige om den. Den har klart det bedste billede på nogen maskine jeg har set, selvom den nøjes med gamle 27MHz billed-converter. Til gengæld er det lavet ordentligt fra starten. Lyden er ligeledes i top, og kan måle sig med mange rene CD-afspillere i samme prisleje. Og så er den bare så lækker at se på, med det motoriserede frontpanel der lækkert glider ned når man loader en ny plade.

NTSC-udgaven scorede 13-tal for både lyd og billede i bladet "Hifi & Elektronik", med følgende henstilling til SONY om den kommende PAL-udgave. "Efter devisen om, at det er dumdristigt at forsøge at forbedre perfektion, må vi henstille til SONY, at de ændrer så lidt som muligt ved denne maskine".

Den fås omkring 2.000,- i den blå avis.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hmm nemlig nemlig. Jeg gjorde det samme for et par år siden, dvs det var et par VHS optagere jeg pillede låget af. Den ene var en super model fra JVC, til næsten 5000 kr, den anden var en Goldstar fra den lokale tv biks til 1799.-

Man må jo sige at forskellen i det indre var til at få øje på, mange komponenter var de samme og da både lyd og billede kvaliteten var ens, ja så var det jo dumt at smide penge ud af vinduet. JVC'n var dog en smule tungere, men det var kabinettet der vejede, ikke indholdet.

Bliv ikke forblændet af smarte sælgere, mærkevarer er tit det rene spild af hårdttjente penge.

Har dog ikke noget dårligt at sige om Denon, har haft flere maskiner fra dem, og blev ikke skuffet.

Og der kan sagtens findes en skidegod DVD til under 2000... (også i Bilka)

Til top Vis JanM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanM

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

skiftede fra en jvc xvn 33 der er en ok billig maskine til harman kardon dvd 30..

kæmpe forskel både i lyd og billede   

hvis du skal ha en dvd der kan holde et år eller to er de billige ok men absolut heller ikke mere.. at de skulle bruge bedre d/a convertere kan jeg ikke tro skulle ha noget på sig.. med navne som denver dantax prosonic osv har man en kanon dvd til ungerne/sommerhuset/båden eller hvor man nu kan bruge dem..

men absolut ikke til ens anlæg..

ville selv finde en dvd 25 fra hk til den pris.. men skal jo passe sammen med resten

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. kigge brugt måske en Pioneer DV-717/737 ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes