| Forfatter |
|
Christian Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Jeg står overfor et mindre problem. Jeg har valget mellem at købe en dvd af mærket Denver 188 eller Denver 438. De er begge udstyret med divx og udgangene ser umiddelbart også ens ud. Prisen er desuden også ens, 700 kr. pr. stk. Er der nogen der kan anbefale den ene frem for den anden og hvorfor?
Med venlig hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
striker123 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
Jeg var i går ude for at købe 188'eren i føtex. Den var udsolgt, men de havde fået 438'eren hjem som erstatning. Ifølge dem er der ingen forskel.
Jeg har været inde på Denvers hjemmeside og sammenligne, og der er umiddelbart et par fordele ved 188'eren, men ifølge kassen, som 438'eren blev leveret i, kan den altså mere, end hvad der fremgår af hjemmesiden.
Eneste umiddelbare ulempe er, at 438'eren ikke er regionsfri, men føtex har lovet at ringe til mig i dag og give mig en vejledning i oplåsning af regionslåsen.
Af udseende er 438'eren umiddelbart lidt mere min stil i det digitaltimeren m.v. nedtones, så den ikke kan ses, når dvd er slukket (jeg tror ikke det er sådan på 188'eren, men kan tage fejl). Desuden er skuffen placeret i midten.
Jeg havde ingen problemer med afspilning af en divX samt en original DVD i går, og fjernbetjeningen er rigtig god.
Skriv gerne hvis du bliver klogere på nogle af modellerne.
Mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
aghrab75 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
Har selv haft dilemmaen med at vælge den rette afspiller til samme pris. Derfor ringede jeg til Supportlinjen hos www.denver.dk. Deres tekniker kunne desværre ikke hjælpe mig med forskel på specifikationerne på disse to afspillere. Jeg blev rent faktisk rådet til at købe begge maskiner og afprøve dem selv derhjemme. *hmmm*.
Udover designforskel så synes jeg nu efter 3 dage, at 188 modellen holder absolut sin første plads i forhold til 438'er. Den er mere lydløst, har mulighed for volumeknap og hovedtelefonstik foran. RGB stik bagi (til bedre farveadskillelse), og sågarekstra analgstik bagi til 2.1 sourrond. Disse fordele besidder 438'er desværre ikke.
Rent Firmwaremæssigt er der sket en lille smulle ændring i lydsetup på on-displayet, ellers er det stadigvæk skuffende at firmwaren på 438'er umiddelbart stadig ikke er blevet opdateret til i forhold til 188'er, i forhold til divx afspilling. Der er stadigvæk ingen lyd på divxfiler med 48 khz bitrate på både 188'eren og 438'eren.
hilsen
shaq
|
| Til top |
|
| |
Christian Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej drenge
Selvom det er længe siden, at jeg skrev det første indlæg, vil jeg gerne takke for jeres feedback
Jeg har købt 188´eren og umiddelbart er jeg udemærket tilfreds med det.
De bedste hifi hilsner fra Christian
|
| Til top |
|
| |
Reaper Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 06:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv 188'eren..Jeg kan simpelthen ikke få tidsdisplayet til at forsvinde når man afspiller divx.. Bliver stående i øverste venstre hjørne..Nogle der kan hjælpe her?
Synes ellers det er en udmærket afspiller.
|
| Til top |
|
| |
striker123 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
På 438'eren skal du bare trykke display på remoten så skifter den mellem at vise afspillet tid, resterende tid og være skjult. Prøv om det virker på 188'eren.
|
| Til top |
|
| |
Reaper Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svaret striker, men det er som om den bare ikke har den med skjult som mulighed...Tror jeg køber 438'eren istedet...kan du anbefale den?
|
| Til top |
|
| |
Reaper Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byttede 188'eren og købte en 438'er istedet. 438'eren har IKKE samme fejl som 188'eren, hvor tidsdisplayet ikke kunne fjernes. Den virker fint, så der er åbenbart en fejl i firmwaren til 188'eren...
|
| Til top |
|
| |
balle Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK! Her kommer en lang smøre...
Jeg har været i lang kontakt med DENVER (som I jo nok ved ikke er så let at komme til). Nogle af 188'eren har fejl, hvorved DISPLAYET IKKE kan fjernes under afspilningen. Andre har det ikke. Tilsyneladende kommer det an på om den er købt hos BILKA, der fik en stor sending (bilkas sending har IKKE denne fejl.) Desuden har 188'eren problemer med at afspille nogle typer DIVX, har testet flere maskiner og ca. 1 ud af 6 divx film kan jeg ikke få til at afspille på 188eren. DENVER har givet udtryk for at der IKKE kommer nyt firmware til 188'eren - det er for dyrt at udvikle.
Jeg har selv lige skiftet til 438'eren. Ja, den er lidt langsommere i optrækket og knap så lydløs. Til gengæld har den kunnet afspille SAMTLIGE divx-cd'er jeg har testet på dem, heri også alle dem som 188'eren ikke kunne tage.
Af problemer med 438'eren har jeg opdaget følgende: Med scartudgang får du kun højre lydsspor til tv'et - det er noget PIS! Også selvom man downmixer på forskellig vis. (Højre kanal er dog med hvis man bruger den analoge audio-udgang!).
Et andet problem med 438'eren jeg har iagttaget er at den IKKE spiller Video CD'er og MPEG2 rent. De hakker og sprutter og kan dårligt afspilles - ikke til at se på! Det er selvfølgelig et format man ikke så ofte bruger.
Min vurdering er: skal man have den bedste for DIVX ikke er alfa-omega, så gå efter 188'eren (den har iøvrigt også progressiv scan udgang). Betyder divx MEGET, tja, så er 438'eren altså den bedste!
HUSK: 438eren kan også ZOOMe og justere LYDNIVEAU på DIVX filer, den kan 188eren IKKE. - du undgår altså at se divx film, der kun fylder ½ af skærmbilledet.
MVH
PS: Nævnte nogen noget nyt audio-firmware til 438eren? Måske dette løser det lydproblem jeg nævnte? Jeg kunne godt bruge et link til omtalte firmware til download, hvis nogen har det...
|
| Til top |
|
| |
balle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten lige et spørgsmål: Striker, du har en 438? Har du bemærket de fejl jeg beskriver? Altså dårlige Video CD (MPEG2) afspilning, og at det ene lydspor mangler ved scart-tilslutning?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som altid - man får hvad man betaler for. Tekniske problemer kan man ikke undgå når vi er nede i den pris. Tænk på at Denver, Prosonic, Luxor, Akai, Dantax osv alle bliver lavet samme sted - et sted hvor de bliver spyttet ud på en lang række og hvor kvalitetskontrol er en by et sted langt væk.
Det er dog utroligt hvor meget man kan få for pengene, og nogle af dem er endda ved at blive rimeligt pæne.. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Reaper Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok..Rart at vide at det er en generel fejl på nogle af 188'erne...Ærgrer mig bare, fordi den er langt mere lydløs end 438'eren. Drevet i 438'eren larmer for meget synes jeg.
Balle: Jeg har 438'eren nu og den afspiller fint begge lydkanaler via scartstikket.
Den afspiller i hvert fald SVCD uden problemer, har ikke prøvet VCD og MPEG. Du skriver også at 188'eren ikke kan zoome og justere lydniveau på divx. Det kunne min i hvert fald, så gad vide om de kører med flere helt forskellige firmwares på 188'eren?
|
| Til top |
|
| |
balle Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, tja, der er vel ikke så meget at sige. Som "Ronin" pointerede; man får hvad man betaler for!
|
| Til top |
|
| |
Reaper Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa....188'eren ville jeg være meget tilfreds med, hvis den ikke havde den irriterende fejl...Flere dyrere modeller er ikke bedre, og derfor er jeg ikke enig i at pris og kvalitet altid hænger sammen.
Masser af tests har vist at det ikke forholder sig sådan...:)
|
| Til top |
|
| |
striker123 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme erfaringer mht. lyd som Reaper, så du må have fået en fredagsproduktion balle. Jeg kunne læse i bilkas katalog i sidste uge, at de solgte 438'eren som regionsfri, mens den jeg købte i føtex ifølge manual m.v. skulle være regionskodet. Jeg hørte aldrig fra føtex om oplåsning heraf (man får, hvad man betaler for :-) Er der nogle, der har erfaringer med om 438 er regionsfri eller regionskodet, evt. om der er forskel mellem bilka og føtex versioner?
|
| Til top |
|
| |
spiff Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kodefri Denver DVD438:
1: Åben DVD-Drevet
2: Tryk på setup på fjernbetjeningen
3: Tryk 1379
4: Nu ser du Versions menuen på skærmen og du kan vælge region med "op/ned" knapperne - virkede fint på den jeg lige har slæbt hjem fra føtex. (og som i modsætning til balles både spiller mpeg2 og vcd uden bøvl)
|
| Til top |
|
| |
Callep Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået en DVD-188..... men jeg kan ikke forstå at lyden fra tv'et spiller
i baggrunden når jeg ser dvdfilm.... nogle som har et godt svar på det
på forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
hellripper Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Callep skrev:
|
Har lige fået en DVD-188..... men jeg kan ikke forstå at lyden fra tv'et spiller
i baggrunden når jeg ser dvdfilm.... nogle som har et godt svar på det
på forhånd tak
|
|
|
Har du prøvet at skrue ned for tvet og kun køre med surroundanlægget
audio stikkene hvid/rød skal sidde i stik 3 og 8 for surroundlyd
|
| Til top |
|
| |
hellripper Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
TEKST TIL DIVX FILM
Jeg ville gerne at man kunne få tekst på divxfilmene på denver 438
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, enten med srt, sub eller txt undertekster? Eller kan opdatere firmwaren, så den kan afspille teksten?
Håber at der er nogen der kan give mig et svar.
Det ville da være rart med undertekst på
|
| Til top |
|
| |
balle Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DENVER 438 støtter IKKE subs! (det er der vist MEGET få divx-stand-alone-afspillere der gør!).
Hvis du vil have undertekster på dine divx'er, skal du implementere dem direkte ind i kodningen - altså faste undertekster.
Linket herunder beskriver hvordan du kan gøre det. HUSK: du kan så ikke slå dem fra, heller ikke på computeren. De bliver således en fast del af filmen!
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=34
- balle.
|
| Til top |
|
| |