Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken Blue-Ray til 2-3k? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej
Har besluttet mig for at jeg nu også skal have en blue-ray afspiller. Den skal helst være rimelig til at opscalere DVD men selvfølgeligt også til at afspiller BR. Jeg kommer fra en Toshiba HD EP-35. Jeg har intet at bruge de analoge udgang til da min reciever kan tage LPCM men afspilleren skal også kunne spytte bitstream ud da jeg efter planen skifter anlæg til næste sommer.
Så hvilken kan i anbefale af afspillere til 2-3k? Har kigget på Panasonic s-55 og Sony s-550 men hilken er bedst? Har også overvejet lidt de to mindre modeller men hvor stor er forskellen?

PS: jeg er ikke interesseret i en PS3 da jeg nøjes med at spille på computeren og er heller ikke så vild med dens strømforbrug
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 November 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

For det første så hedder det blu-ray og BD - ikke blue-ray og BR 

Du kan sagtens nøjes med hhv. 35 eller 350-modellen fra Pana eller Sony, da forskellen på de små og store modeller stort set kun er de analoge udgange. Personligt ville jeg købe Panasonic'en, da den kan fås kodefri, men det er bare min præference.

Hvis skalering af DVD er meget vigtigt for dig, så kan du også kaste et blik på Samsungs nyeste BD-P2500, der er udstyret med et usædvanligt fint chipsæt til skalering af alm. DVD. Der findes en tråd om netop den model på Dahf.dk, hvis det er noget for dig.

Lige i øjeblikket er der ikke ret meget andet end de tre modeller, der er interessante i det nævnte prisleje.

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Panasonic DMP BD55 har lige vundet en test i T3 som den bedste blu-ray afspiller. Der var 5 afspiller med i testen fra 3500,- til 7000,- og de skrev bla dette om Sony BDP-S550: Sonys nye afspiller er ikke meget bedre end PS3, hvorfor den er et bedre valg da man får gaming muligheden med.

Har selv kig på en Panasonic DMP BD35 eller BD55 men vælger nok en BD35 da jeg ikke har brug for den analoge 7,1 udgang.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:

Panasonic DMP BD55 har lige vundet en test i T3 som den bedste blu-ray afspiller. Der var 5 afspiller med i testen fra 3500,- til 7000,- og de skrev bla dette om Sony BDP-S550: Sonys nye afspiller er ikke meget bedre end PS3, hvorfor den er et bedre valg da man får gaming muligheden med.

Har selv kig på en Panasonic DMP BD35 eller BD55 men vælger nok en BD35 da jeg ikke har brug for den analoge 7,1 udgang.

Nu har jeg ikke læst den pågældende anmeldelse, men generelt giver jeg ikke ret meget for de "hifi"-anmeldelser der laves i T3
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 27 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

cktoft skrev:
biojensen skrev:

Nu har jeg ikke læst den pågældende anmeldelse, men generelt giver jeg ikke ret meget for de "hifi"-anmeldelser der laves i T3

At kalde T3`s anmeldelse for Hifi anmeldelse er måske lige at stramme den

Der er mange som roser Panasonic BD-35 & 55 se bla denne test fra whathifi

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

tak for svarene alle sammen, har læst inde på recordere.dk og på whathifi roser de også begge Sony. Jeg hælder mest til Sony S-350 for der er en rimelig slat synes jeg at spare på den i forhold til dens storebror og tror jeg kan overleve at undvære at den kan lave DTS HD-MA om til LPCM (har alligevel ikke det vildeste anlæg lige pt og efter planen opgraderer jeg til en Denon AVR-3808 til næste sommer) og så kan jeg vist også klare at fjernbetjeningen ikke har indbygget lys i tasterne. Vil hellere bruge de 6-800kr på film istedet.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Update:
Besluttede mig for at det alligevel skulle være en Sony S-550 og nu er den så bestilt, så venter jeg bare på at den kommer om en uge

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Sendt: 03 December 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hehe... Ja, det kan være svært at beslutte sig for en mindre model, kan man se. Hehe...

Men du må lige melde tilbage min dine erfaringer, når du har modtaget den. :)

- CK

Til top Vis CerealKiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CerealKiller

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

endte med at tage den større model fordi den lille ikke kan dekode DTS-HD MA og sende over LPCM og så fordi jeg synes at det er en lækker detalje med den baggrundsbelyste fjernbetjening.

Nu venter jeg så bare på at pakken kommer, skulle være blevet sendt igår men der er ikke meget og se på track&trace og desuden er Post Danmark jo heller ikke ligefrem de hurtigste generelt (de skulle jo nødigt risikere at folk kunne beskylde dem for at give service til kunderne)

Rebellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 December 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står også og skal købe mig en Bly-ray afspiller, jeg køber via en tysk hjemmeside (idealo.de), som jeg tidligere har
benyttet mig af (priserne er ret gode), og umiddelbart vælger jeg en af følgende:

1. Samsung BD-P2500 (ca. 2500 kr.)

2. Panasonic DMP-BD55 (ca. 2749 kr.)

3. Sony BDP S-550, inkl. Batman Begins (ca. 2100 kr.)

Nu jeg har oplyst hvilke priser der er tale om, hvilken ville du/i så foretrække, og hvorfor?

Venlig hilsen
Jesper

Til top Vis Rebellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rebellen

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

lovede vist at komme med en tilbagemelding. Men fik hentet den på posthuset i fredags og så var det ellers igang med at se film, efter den blev sat op. Der fulgte Hancock og MIB med. Jeg synes den giver et fint billede men jeg har dog kun en 32" skærm så det er nok ikke det bedste udgangspunkt men den var i foråret Sony's topmodel.
Det er en fin detalje med det blå baggrundslys, er dog kun i omkring 1/3 af tasterne og så synes jeg at det er lige kraftigt nok når man sidder og mørket. En dejlig funktion i fjernbetjeningen er at der er knapper til at skife kanal, indgang og volume på mit TV og den kan vist programeres til nogle af de andre mærker end Sony.
En lille ulempe er efter min mening at afspilleren ikke er ret dyb og derfor er den hos mig nødt til at stå ovenpå mit tv-møbel foran tv'et eller ovenpå forstærkeren.
Jeg har prøvet BD Live af og det er nu snart for langsomt efter min mening, men forhåbentligt bliver det bedre med tiden, efter at have brugt hundrede år på at taste nogle af mine personoplysninger ind for at oprette mig som bruger på BD Live gad den så ikke registrere mig, så det hjalp ikke ekstra på mit førstehånds indtryk.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes