Forfatter |
|
dhansen666 Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag modtog jeg tre sæt lækre Lindy phono kabler som jeg havde bestilt over nettet. Disse blev straks pakket ud og tilsluttet min BD55 -> min Yamaha reciever, istedet for det optiske kabel som jeg har brugt indtil nu. Derefter ændrede jeg indstillingen "BD-Video Secondary Audio" til "Off", derved burde afspilleren sende den ægte lyd direkte til min reciever eller hvad?
Derpå satte jeg Transformers på for at se/høre hvad forskellen ville være fra det optiske kabel. Synes at lyden virker mere ren og tydelig end før, men samtidig synes jeg at lyden ikke længere er lige så eksplosiv/sprød som tidligere. Subwooferen var nærmest ikke eksisterende og jeg blev nød til at skrue meget mere op for volumen for at få det samme høje lydniveau, som jeg var vant til. Er det bare sådan det skal være når man kører analogt eller er det mig som har lavet kludder i et eller andet? __________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
Film skal ses i hjemmebiografen ;-)
|
Til top |
|
|
rjcr Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo bedtyde, at der sidder nogle bedre D/A konverete i Yamahaen end i BD-55'eren.
Jeg kender ingen af produkterne (og dermed heller ikke indstillingsmulighederne), så det er bare et bud. Det kan være du skal læse manualen en ekstra gang. Jeg har et separat sæt multi-indgange på min surroundforstærker der bypasser enhver form for digital behandling.
Jeg har selv haft den modsatte oplevelse af dig, da jeg skiftede til et sæt rigtig gode analogkabler (Tara Labs Vector 2) mellem min DVD (Denon DVD-A11) og min surround for-forstæker (Rotel RSP-1098). Jeg fik en klarhed og en sprødhed i lyden, jeg ikke havde før - hverken med de billigere analogkabler eller med et 1000,- kr's van den Hul digitalkabel.
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke forstand på sådan noget med D/A konvertere. Og mener selv at jeg har gjort som der står i manualen til BD-55'eren. Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har BD-55'eren eller kender noget til indstillingsmulighederne i den. Råd modtages gerne. __________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
|
Til top |
|
|
Matshui Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du oplever er ganske normalt, bruger du de anolage udgange på BD-afspillere så skal du ind og skrue godt og grundigt op for din subwoofer i recieveren - af en eller anden grund er det signal nemlig meget svagere via de analoge udgange end digital, vist noget med at Bass Management eller sådan noget bliver slået fra ved brug af de analoge udgange...
Så ind og skru op, og så skulle du kunne nyde lyden igen 
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvid det er "den klassiske bass-management" der "kikser" så skal du skrue 10dB op - det er den forskel der er med og uden DSP.
Mvh. Offcourse.
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene drenge, det bliver lige prøvet senere
__________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
|
Til top |
|
|
dhansen666 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg prøvet at teste lyden efter at jeg skruede op for selve Sub volumen på recieveren og jo det hjalp da, men synes stadig der mangler lidt power. Jeg tror at næste skridt må være at skifte det åletynde Jamo subwoofer kabel ud med et som der er noget mere gods i, tænker lidt på et Supra Sublink kabel evt. Så må jeg se hvor meget forskel det kan gøre.
__________________ Sanyo PLV Z5
85" Quality Screen
Panasonic DMP BD-55
Harman Kardon 970
Xbox 360
Yamaha RX-V650
Jamo E8 Series
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Hvid det er "den klassiske bass-management" der "kikser" så skal du skrue 10dB op - det er den forskel der er med og uden DSP.
Mvh. Offcourse.
|
|
|
mener i øvrigt det er 15dB. Min denon er sat til det som fabriksstandard, hvilket vel egentlig er fair nok, hvis de ikke mener at receiveren skal pille ved bass management på den analoge 7.1 indgang __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være jeg husker forkert - men som udgangspunkt er 10-15 dB også rigtigt meget. her lige lidt om dB vs krav til forstærkeren: for every 10 db increase in POWER you get a decade increase in Wattage:
0 db increase = same power 3 db increase = 2 x power 10 db increase = 10 x power 20 db increase = 100 x power 30 db increase = 1000 x power 40 db increase = 10,000 x power
Så der er nogle heftige krav til mere kraft på forstærker-siden - mange subs løber tør for kræfter, når man "kun har fx. 200 eller 400 w at gøre godt med.
Derfor er det også vigtigt ved køb af sub at vide hvor højt man har tænkt sig at spille, og hvor højt ens fronter spiller "der" - da man ellers ofte løber "tør" for dB / Watt i subben inden fronterne, og derved opnår en "plateau-effekt" hvor subben stopper/ ikke spiller højere selv om man skruer mere op - før fronterne, og derfor virker for tynd.
Blot hvis du engang skal have vildere grej...så find ud af hvad der er "svageste led".(Kender ikke den serie du bruger)
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|