Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Stand up DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Stand up DK! LOL

Nogen der har anbefalinger af fremragende (danske) DVD-stand up comedy udgivelser..?

Og her er det lige meget hvor gamle de er, bare de er gode.

Jeg er ikke den største kender selv, men… Blandt de ”nyere” har jeg hørt at

-         Hartmann X er noget jammer, mere eller mindre

-         Rune Klan’s er ret tynd, både komik-delen og trylle-delen

-         Uffe Holm Show er sindssygt sjovt

Jeg selv kan bidrage med følgende anmeldelser :

MICKTRIX – Ved godt den snart er gammel, men jeg har først set den nu.. Og jeg blev faktisk en anelse skuffet. Showet er da udmærket, men jeg havde forventet mig lidt mere, da Mick Øgendahl normalt er en af mine favoritter. Der er selvfølgelig masser af exempler på hans vanvittige mimik og gestik, men jeg synes alligevel han holder lidt igen..

DEN ÆGTE VARE – God, specielt Anders Anden Matthesen, som runder showet af, er for grineren! Også gode præstationer af Mick Øgendahl, Geo og værten Carsten Eskelund. De to sidste komikere (Jacob Tingleff & Rune Klan) er middelmådige på denne.

TALEGAVER TIL BØRN (2002) – God idé at samle så mange af landets stand up comedians (i dette show 17) på én gang, men det går selvfølgelig ud over udfoldelsesmulighederne, når der kun er 6 minutter til hver.

Anders Matthesen tager pis på det ved at bruge 3-4 minutter på at synge en sang… Udover det mener jeg at Jan Gintberg, Carsten Bang og Jonathan Spang leverer de tre bedste præstationer…

Til gengæld er specielt Thomas Wivel, som åbner showet, langt fra topformen. Og det gælder også de to værter, Lars Hjortshøj og Lasse Rimmer. Jeg er generelt af den opfattelse, at de to sidstnævnte er langt sjovere i ”skæve” TV-programmer som fx Mandrillen / Langt Fra Las Vegas end de er når de står på scenen. Og det samme gør sig gældende for Casper Christensen og Frank Hvam.

Men kom med nogen bud…!? Hva er HOT, hva er NOT?

Dog vil jeg lige gøre opmærksom på : Anmeldelser af Amin Jensen Show har ingen interesse (i hvert fald ikke MIN), da jeg ikke regner manden som en stand up’er.. Han er nærmere at betragte som en (selv-)fed nar, der synes det er usigeligt skægt at høre sig selv trække vejret gennem en mundharmonika.

/Mike

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har anmeldt følgende:

Rune Klan 3i1: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=655 6

Hartmann X: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=658 6

Gintberg - Op på fars Jihad: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=519 7

Anden - 9 Års Jubilæum: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=517 5

Og af de 4 synes jeg, at Anden er den bedste, men de andre er såmænd også sjove.

Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

DVD'en "Anden i Cirkusbygningen" danner skole for de andre...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
DVD'en "Anden i Cirkusbygningen" danner skole for de andre...

Det er rigtigt! Den er nemlig også fremragende. Jeg kan nu også godt li' 5 På Flugt, der også er glimrende underholdning, og når de "kun" får lidt over 20 minutter hver, så når man ikke at blive træt af den enkelte.

Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted

mureren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Lidt OT, men er der nogen der har rippet "Uffe Holm Show" og "Den Ægte Vare" ?

Jeg har haft købt begge dvd'er, men ingen af dem kunne afspilles i hverken min stationære eller min pc-dvd :-(

(og Uffe Holm Show gad jeg BARE godt at se :-))

Mvh.

Mureren

Til top Vis mureren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mureren

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Fem på flugt ... den er supersjov, især jeopardy-rimmer's "indlæg" er kanon.. f**k han er sjov

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Min mening er lige omvendt med hensyn til Uffe Holm og Micktrix. Jeg synes Mich Øgendahl er genialt morsom, mens det virker som om Uffe Holm holder igen. Og så kan han godt være for selvfed, han måtte gerne tage en slapper en gang i mellem..

Fem på flugt er genial, og Den ægte vare er også ganske morsom. Talegaver til børn synes jeg til gengæld er noget rod, fordi de kun får så kort tid hver. Man når knap at høre den første replik før de skal af igen..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Min mening er lige omvendt med hensyn til Uffe Holm og Micktrix. Jeg synes Mich Øgendahl er genialt morsom, mens det virker som om Uffe Holm holder igen. Og så kan han godt være for selvfed, han måtte gerne tage en slapper en gang i mellem..

Uffe H er meget sexfikseret i sine standups - altid, men han er fandme sjov, jeg genså hans show i forgårs ... jeg lå flad af grin hele vejen igennem. Mick øgendahl virker som om han er dødgenert, og vader forvirret rundt på scenen og det er synd, men hans "stil".. du må ikke misforstå min kritik, han er min absolut favorit hvad standup angår. især for hans evne til at gøre talefejl til uhyre morsomme, selvom det ikke er en fejl der ville gøre noget for sammenhængen, så er han så perfektionistisk at han selv retter sine dumme fejl, det er fandme humor.

Fem på flugt er genial, og Den ægte vare er også ganske morsom. Talegaver til børn synes jeg til gengæld er noget rod, fordi de kun får så kort tid hver. Man når knap at høre den første replik før de skal af igen..

Omars indslag i uniformen  ... og det er synd at man ikke må høre Dan (andersen?)'s sang til fru kristoffersen, den er med på tv versionen men ikke dvdversionen, hvorfor ved jeg ikke? den er skide sjov. 

Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg så de første 15 min af Uffe Holm, og så gad jeg sku ikk se mere. Syns simpelthen ikk han er sjov. Derimod er Micktrix og Den Ægte Vare mine favoritter! Og så selvfølgelig Andens show i cirkusbygningen....

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Kom til at tænke på, er der ikke nogen som ved hvor (hvis overhovedet) Stand-Up.dk på DVD??? Har bare ikke kunne finde det. Ved de på et tidspunkt blev udgivet på VHS og siden de er blevet ved med at lave serien, så må de da også ha' udgivet de nyere afsnit???

På forhånd tak! (Beklager det lille sidespring!)

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Stand-up.dk har jeg ledt efter et godt stykke tid, en af mine venner mener bestemt den ER udgivet på DVD ... dog har jeg ikke fundet en butik der kan levere endnu!

Den ville ellers fuldende min samling... jeg tror jeg har de fleste andre stand-up dvder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes