Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Philips DVD 963SA - digital støj :-( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har næsten lige investeret i en dvdafspiller Philips 963SA som har fået stor ros mht. bl.a. afspilning af cd'er. Dog har jeg oplevet at der forekommer noget skratten/digital støj på nogle enkelte cd'er men ikke på nogle andre. Indtil videre har jeg oplevet det på Kim Larsen - 7,9,13 og på Britneys Spears - In the Zone.

Det passer med at de begge to er kopibeskyttet, at den kan være det som er problemet, men jeg har også fx. Robbie Williams - Escapology som også er kopibeskyttet men som lyder rigtigt godt uden nogen form for skratten.

Jeg har også hørt at det kan løses ved at tage en kopi af cd'en, men så falder det hele lidt til jorden, det med at købe en org. cd samtidig med at det ikke er alle kopibeskyttet cd'er som er lige lette at kopiere.

Jeg skulle så vidt have nyeste firmware update, men er der andre der har haft lign. problemer og/eller har en løsning på problemet, for det er mega belastende og man går hele tiden og lytter efter støj som muligvis er der, hver gang man prøver en ny cd.

Mvh.
Michael

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hvad siger Philips til problemet?

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke kontaktet hverken TC (Tape Connection, hvor den er købt)eller Philips endnu, ville først lige helt finde ud af hvorledes fejlen består og om det er noget der forekommer hver gang.

Jeg har dog lige fundet ud af at jeg åbenbart ikke helt har den nyeste firmware, men efter hvad jeg har læst skulle de nye opdateringer ikke løse mit problem. Jeg er også lidt i tvivl om jeg smider mine 3 års garanti ud af vinduet, hvis jeg selv opdaterer maskinen, men det skal jeg lige snakke med TC om.

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Støjen skyldes ridsede plader, du må passe på dine plader....., dette svar gælder dersom støjen er af en lidt statisk karakter, og jeg er sikker på det er det du mener...

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg kan så lige fortælle at det var splinternye cd'er, der gav støj og at jeg passer fint på mine cd'er, hvilket er generelt for alt mit udstyr, så nej det tror jeg ikke...Man må jo ligesom forudsætte at når der bliver lavet sådan et indlæg, så er en ridset cd nok ikke det, der er problemet....

Dog har jeg fundet ud af at der er nogle udenfor Danmark som også har samme problem hvis man ser her, under indlægget copy control!: http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?s=3c0d7f770514da4d647 aa029aae6b70b&showtopic=44268&st=780&searchtime

...men heller ikke dér er der kommet noget svar på hvad det kan være. Jeg tror jeg vil prøve at opdatere firmwareren, men tror desværre det ligger i afspillerens dårlige evne til at afspille kopibeskyttet medier.

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hvad sofware har du ?  Her er den nyeste, såvidt jeg ved,: http://www.homecinema-fr.com/ftp/963SA_4-81-25.zip

Jeg har -24 software og jeg har oplevet det med én plade indtil videre, den var ganske ridset efter at have været i bilen så jeg troede det var derfor.  Ellers er der dårligt nyt, med Philips skal træerne ikke vokse ind i himmelen heller, Philips har så vidt jeg ved ingen løsning på dette problem.  Men, du har jo løsningen selv, tag en kopi af de få plader der giver problemer.

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes