Sendt: 02 November 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at DVD på en virkelig god maskine, med kælen for alt, kan se rigtig godt ud. Og ligne noget der tangerer fornemmelsen fra HD-film.
(Hvad f... snakker i alle sammen om mht. vhs!? Stadig godt? :-D I er da for sjove.)
Anywho, hvis du ikke er klar til at gå ud og investere dine surt opsparede sparepenge på en dyr Blu-Ray afspiller fordi billedet er "omtrent" det
samme, så køb en billig afspiller, ex. en PS3 til Blu-Rays og behold din DVD afspiller. Hvis den er så god som du siger, så får du formegentlig
noget nær det optimale ud af dine skiver.
Men så stopper den også der for mig. Blu-Ray er DVD laaaaangt overlegen, både i billede og lyd. Men igen, hvis du har et perfekt DVD setup som
reference og har set nogle tarvelige Blu-Ray setup, så er det meget muligt at du ikke mener der er den store forskel.
Jeg tror jeg ville gøre følgende i dit sted:
Hvis en billig Blu-Ray afspiller, ex. en PS3, er sammenlignelig med din DVD, så vær fremtidssynet; - køb denne billige Blu-Ray afspiller og undlad
at gå fra hus og hjem - og begynd at købe dine nye film på Blu-Ray (Amazon.co.uk har dem ex. ret billigt).
Lige nu mener du måske ikke der er den store forskel, men med tiden, som skærmteknologier og afspillere bliver, lad os sige, *endnu* bedre, vil
DVD formegentlig selv for dig vise sig mærkbart slået af Blu-Ray (jeg vil æde min gamle hat på det). Til den tid vil du være glad for at de skiver
du valgte at investerede i dengang (dvs. nu og dvs. Blu-Rays) havde denne fremtidsikring indbygget i form af at kunne udnytte de teknologiske
fremspring. - Og derefter gå ud og købe en god og passende dyr Blu-Ray afspiller.
Easy! :-)
|