Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ASK C20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Multe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg er blevet tilbudt ovenstående projektor af en af mine venners far. Jeg skal give knap 5000 for den! Er det en okay pris? Jeg har fået at vide at den kan vise 16:9 format samt at der er automatisk zoom.

Jeg har slet ingen forstand på projektore........ Skal bruge den i en kommende hjemmebio i min kælder. Er ret ny inden for sourround/projektor, men har leget en del med stereo.

Er det en okay projektor? Er Ask et godt mærke? Tror i den kan monteres i loftet? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd mange tak for hjælpen og forsat god weekend

Til top Vis Multe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Multe

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Ask C20 er en data-projektor og kan jo godt vise 16:9 materiale, men den er en native 4:3 maskine med en opløsning på 800*600 px.

Læs specs her: http://www.ivojo.co.uk/ask-c20.htm

Vigtigste Specs:

Opløsning: 800*600 - For lavt til at gengive levende billeder = screendoor. Dvs der vil være et markant "net" hen over billedet.

kontrast: 400:1 - For lavt til at gengive farvespektret samt dets nuancer tilfredsstillende. Sortniveauet vil ligeledes være under middel: læs gråligt.

Videoinput: S-Video, Composite - intet komponent-input, som giver den bedste signaloverførsel (bortset fra digitale signalkabler).

Blæserstøj: 34 dB - ikke højt i data-sammenhæng, men meget højt i hjemmebiografsammenhæng. Max bør ligge på 28-30 dB.

Der nævnes intet om hvorvidt den kan loftmonteres, således at man kan vende billedet, så det kan den nok ikke.

Det korte af det lange:

Ask C20 kan godt vise et stort billede, men projekteren må stå på et bord eller lign. og jan således ikke gemmes af vejen under loftet. Dens billedkvalitet ligger klasser under den som selv de billigste deciderede hjemmebioprojektorer yder (de ligger på ca. 10.000 - 16.000 kr). Blæserstøjen vil være markant med hele 34 dB.

Jeg ville selv sige nej tak og vente på at jeg fik sparet penge sammen til Sanyo Z1 eller Z2, Panasonic AE300 eller AE500 (alle højere opløs./kontrast, 16:9 native, komponent-input) - for at tage nogle eksempler. Den Ask du er blevet tilbudt er slet ikke 5000 kr værd - i hjemmbiosammenhæng er den ca. 0 kr. værd.

Beklager hvis det er hårde ord, men jeg kalder altså en spade for en spade!

Gem hellere dine penge til noget bedre grej - det vil du ikke fortryde, selv om du måske så skal vente lidt indtil de sidste kr. er sparet op.

Velkommen i hjemmebioverdenen!

VH

Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Ja, helt enig med Agent Cooper. Kr. 5000,- er alt for meget for den projektor.

Du kan få en Sanyo Z1 til Kr. 9932,- og en Infocus X1 til Kr. 8620,-

Begge ovennævnte projektorer er beregnet til at kunne fungere som hjemmebioprojektor og billedet fra disse er klasser over hvad en ASKC20 kan præstere. Og så for du vel at mærke en spritny projektor med garanti. Og med en ny pære!

Personligt ville jeg ikke give over Kr. 1000,- for den ASK projektor. Den har uden tvivl været dyr fra ny, men udviklingen indenfor projektorer går mindst ligeså hurtig som med computere.
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes