Ask C20 er en data-projektor og kan jo godt vise 16:9 materiale, men den er en native 4:3 maskine med en opløsning på 800*600 px.
Læs specs her: http://www.ivojo.co.uk/ask-c20.htm
Vigtigste Specs:
Opløsning: 800*600 - For lavt til at gengive levende billeder = screendoor. Dvs der vil være et markant "net" hen over billedet.
kontrast: 400:1 - For lavt til at gengive farvespektret samt dets nuancer tilfredsstillende. Sortniveauet vil ligeledes være under middel: læs gråligt.
Videoinput: S-Video, Composite - intet komponent-input, som giver den bedste signaloverførsel (bortset fra digitale signalkabler).
Blæserstøj: 34 dB - ikke højt i data-sammenhæng, men meget højt i hjemmebiografsammenhæng. Max bør ligge på 28-30 dB.
Der nævnes intet om hvorvidt den kan loftmonteres, således at man kan vende billedet, så det kan den nok ikke.
Det korte af det lange:
Ask C20 kan godt vise et stort billede, men projekteren må stå på et bord eller lign. og jan således ikke gemmes af vejen under loftet. Dens billedkvalitet ligger klasser under den som selv de billigste deciderede hjemmebioprojektorer yder (de ligger på ca. 10.000 - 16.000 kr). Blæserstøjen vil være markant med hele 34 dB.
Jeg ville selv sige nej tak og vente på at jeg fik sparet penge sammen til Sanyo Z1 eller Z2, Panasonic AE300 eller AE500 (alle højere opløs./kontrast, 16:9 native, komponent-input) - for at tage nogle eksempler. Den Ask du er blevet tilbudt er slet ikke 5000 kr værd - i hjemmbiosammenhæng er den ca. 0 kr. værd.
Beklager hvis det er hårde ord, men jeg kalder altså en spade for en spade! 
Gem hellere dine penge til noget bedre grej - det vil du ikke fortryde, selv om du måske så skal vente lidt indtil de sidste kr. er sparet op.
Velkommen i hjemmebioverdenen!
VH
Thomas