Forfatter |
|
netro Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 07 Februar 2015 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et ca. 6 år gammelt 47" Philips TV.
I går da jeg ville tænde det, kom der i stedet bare et "blåt blink" fra det, og skærmen forblev sort. Jeg prøvede igen at tænde det nogle gange med
samme resultat. I dag kommer der slet ikke noget blink. Det reagerer bare ikke. Power-dioden blinker dog rødt (den plejer at lyse konstant).
Jeg skilte det lige ad, for at se om en kondensator var gået. Men de ser umiddelbart fine ud.
Hedder det bare nyt tv, eller har I nogle forslag?
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 07 Februar 2015 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plejer du at slukke det helt.....eller står det normalt bare stand by.....?..
|
Til top |
|
|
netro Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2015 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primært stand-by.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandsynligvis en død strømforsyning. Aldersmæssigt er det så et spørgsmål om det kan betale sig at koste de par tusind kroner, eller tiden er
kommet til et nyt tv __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
netro Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak :)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Sony Super Trinitron tv, der pludselig heller ikke ville tænde eller rettere, det tændte og gik så ud, men power dioden blinkede så i nogle særlige intervaller, så jeg tror dette blot er en fejl melding, som en reperatør kan afkode. Er det noget lignende med dit?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1108
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst at nogle LG-modeller er udstyret med komponenter der desværre brænder af efter relativ kort tid. Chek netter og din
model, evt. også Youtube.......
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt videoklippet for den fejlmelding mit giver, og det er 6 hurtige blink efterfulgt af kort pause og så forfra. Det er ikke noget, jeg selv lige kan rode med, men det ser ud til at dreje sig om 2 driver chips, der skal udskiftes.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6371
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
A-wich, man kan ikke helt stole på de fejlmeldinger. Når fabrikanten skriver 2 specifikke driverchips, er det tydeligvis omkring det kredsløb, det er galt. Men det kan være alt muligt andet fejlrelateret, der bare påvirker det pågældende kredsløb. Hvis man kunne få en 100% specifik fejldiagnose hver gang, der var noget galt, var det dæl´me nemt at være reparatør __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Boydk, det kan man nok ikke. Men blinkene giver vel en lille info, hvilken retning en reparatør skal søge så. Men det var nu også bare lige, hvad jeg kunne se og forstå på det klip.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6371
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Men blinkene giver vel en lille info, hvilken retning en reparatør skal søge så. |
|
|
Lige præcis __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde samme problem med mit Sony TV der ikke ville tænde, jeg prøvede at koble strømmen helt fra i mindst en time og
til igen.. Det virkede sørme.. Noget med afladning af kondensatorerne, som ikke er helt pålidelige..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu ved jeg ikke hvilket Phillps TV du snakker om - men jeg havde samme problem med mit der dog kun er 3 år gammelt. En softwareopdatering (besværligt) - løste problemet.
http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?8806-4 2pfl6007-h12-dse
Mvh
Jesper
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 10 Februar 2015 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
netro Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standby-dioden blinker to gange, slukker og blinker så to gange igen. Så vidt jeg også selv kan læse mig frem til, indikerer det en fejl på boardet.
Har prøvet tage stikket natten over og diverse tastekombinationer, som andre har anbefalet. Men der sker ikke ret meget.
Det er et Philips 47PFL9603H forresten.
Nørd > Jeg er ikke helt med på det link. Hvad gjorde du? Og hvor fandt du den opdatering?
|
Til top |
|
|