| Forfatter |
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige fortælle jer som overvejer at gå DLP vejen, at der er ved at ske ting og sager indenfor DLP ang. priser og features. Her i løbet af sommeren/efteråret kommer Optoma H77 og dens Mitsubishi-klon HC2000 som yder WXGA (16:9 HD kompatibel), Mustang HD2+, 3000:1 cr, 1200 lumens, 8-segment farvehjul, 5xhastighed, DVI, vert. lensshift, 25 dB blæserstøj, motorstyret zoom+focus og meget mere.
De som har set H77 til demo har sammelignet dens ydelse med Sim2 300+ og Marantz s3 - de koster pt over 120.000 kr. på det danske marked
Priserne på gaden i US forventes at være på $4.000-4.500 hvilket er væsentligt under hvad maskiner med disse features er blevet handlet til op til nu. Det vil også presse alle andre prislejer hvad angår DLP maskiner (og LCD).
Disse maskiner forventes at have samme effekt på DLP markedet som Sony HS10 og Panasonic AE300 havde på LCD markedet for nogle år siden - dvs væsentlige spring fremad i kvalitet og features og priserne falder pga kampen om markedsandele producenterne imellem. Man kan så forvente, at alle de andre producenter vil lave maskiner med identiske eller bedre specs til samme eller lavere priser, hvilket kommer forbrugerne til gode.
Med det in mente, ville jeg afholde mig fra at købe "mellemklasee/dyre" DLP løsninger ligenu - de penge kan bruges meget bedre hvis man har lidt tålmodighed og is i maven. 
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, derfor har jeg crt...
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt svar. Moden teknologi.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
De som har set H77 til demo har sammelignet dens ydelse med Sim2 300+ og Marantz s3 - de koster pt over 120.000 kr. på det danske marked VH Thomas |
|
|
Man kunne også købe en brugt maskine til 20-30.000kr idag og få noget der er bedre en de nævnte til over 120.000kr.
hint: CRT!
Min G808 er er snart 10 år gammel og stadig bedre en nogen af disse sindsygt dyre digitale stoddere....
Men det bliver da spændende at se, når DLP kommer i 1920x1080 udgaver........
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke alle der har pladsen eller lysten til at have en kæmpe CRT hængende. De er jo ikke ligefrem kønne.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sikkert ret Agent Cooper. Men hvis vi så venter 2 år, så er der sikkert igen noget nyt på vej til endnu billigere priser og med bedre specs. Og så kan man igen vente lidt o.s.v. På den måde får man jo aldrig købt noget som helst. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Nu er det jo ikke alle der har pladsen eller lysten til at have en kæmpe CRT hængende. De er jo ikke ligefrem kønne. |
|
|
Jeg vil også gerne have en Hummer, men min garage er for lille. Nej, alvor, ja, jeg forstår, men det er jo et valg. Har man ledig "bordplads" ser jeg ingen problemer. Det er fint at have den i taget, men der er jo også begrænsninger, jeg har ihvertfald ikke lyst til at hive loftet ned bare for at se om der er nogen stærke spær lige på det sted som den kan hænge i. Dette har irriteret mig længe, og jeg ønskede jeg havde en 5 kilos projektor.
Men, jeg er ved at lave et crt bord som den kan ligge i, dette er den bedste løsning for mig. Det der forresten gjorde udslaget for mig var dette med tabet. Man får jo ikke meget for en brugt dlp/lcd projektor nu om dage, det med at købe de brugte er jo forbundet med en vis risiko. En crt købt af en seriøs sælger (!) indbringer nemt det man har givet for den. Jeg købte også crt for at have ro i sjælen, der kommer ihvertfald ikke noget nyt hvert halve år som man "må have".
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa...nu rettede jeg mest denne tråd til de som havde besluttet sig for at gå DLP-vejen, når de ønskede at købe/udskifte projektor, som jeg skrev indledningsvis. Jeg ved godt i er nogle som sværger til CRT og forsager alt andet, hvilket er fint nok. Omvendt er der så nogle som af forskellige årsager ikke er interesserede i en CRT-løsning, hvor muligheden pt. er LCD og DLP.
@Oligru
Man skal nok ikke købe f.eks en Optoma H77 fra Norge til 50.000 - det er som du selv siger dyrt. Skal man købe projektorer fra udlandet, er det nok snarere f.eks Tyskland eller Storbritannien (EU) eller USA/Japan, hvor jeg selv købte min HS10 til 13.000kr under den danske pris alt inkl. (ca. 35% besparelse)
Du kan læse mere om H77 og den generelle udvikling indenfor DLPmarkedet på avsforum.com. Allerede nu går Optomas H30 sin sejrsgang på det amerikanske marked til en pris der kan konkurrere med Sanyo's Z2 og Panny's AE500. Denne udvikling vil uundgåeligt fortsætte.
@webmonkey
Hvis man finder f.eks. en Barco 808 i god stand til 20-30.000 kr, så gør man et godt køb, men det forudsætter jo at man ikke har et problem med CRT. Du nævner, at DLP bliver interessant når de får en opløsning på 1920*1080 (ægte HD). Jeg vil så ikke mene at det er opløsningen som er det mest interessante ved fremtidige DLP-maskiner, men mere kontrastforhold, sortniveau og de indbyggede billedkredsløb/scalere osv. (dvs områder hvor de dyre CRTmaskiner (8" og 9" rørs) indtil videre har beholdt 1.pladsen)
@perejvind
Helt enig i, at hvis man må tage en beslutning på et eller andet tidspunkt, ellers kan man vente i en evighed - det gjorde jeg jo selv med HS10'eren (selvom AE300 var tilgængelig 3-4 måneder tidligere )
Men min hovedpointe er altså, at der er en spændende udvikling igang ligenu på DLP som der ikke har været før. Gode DLP maskiner som H30'eren har ikke før været tilgængelige for Z1/Z2/AE300/AE500 købersegmentet - ligeledes vil priserne måske næste år også falde på de dyrere WXGA DLP'ere (ned på HS20 niveau?) - DLP'ere som Marantz S3 og andre i prisklassen vil forsvinde ind til et meget lille segment (ligesom det er sket med LCD topmodellerne fra Sony og Sanyo)
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| De er jo ikke ligefrem kønne. |
|
|
Du har ikke set en 808'er, vel?
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
God info der Agent Cooper __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Man kunne også købe en brugt maskine til 20-30.000kr idag og få noget der er bedre en de nævnte til over 120.000kr.
hint: CRT!
Min G808 er er snart 10 år gammel og stadig bedre en nogen af disse sindsygt dyre digitale stoddere....
Men det bliver da spændende at se, når DLP kommer i 1920x1080 udgaver........
|
|
|
Det lyder som om at det er et par år siden, du har været ude og kigge på de nye digitale "stoddere", som du kalder dem. De bedste DLP'ere er efter min mening bedre end CRT'erne til ca. samme pris, bortset fra sortniveauet. Jeg synes at du skylder dig selv, at tage et kig på en rigtig god DLP, som f.eks. SIM2 eller Barcos Cineversum serie. Man kan selvfølgelig også vælge at lukke øjnene for alt nyt, og så leve lykkeligt i troen om at det man har derhjemme er verdens bedste. __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
vjacob Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker for info - btw Agent Cooper, er det nogle bestemte subfora du læser på avsforum.com ? Jeg kunne nemlig godt finde på at læse lidt med...
|
| Til top |
|
| |