| Forfatter |
|
Nwilan Glirt Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har tænkt på at gå over til component signal i stedet for s-video - det skulle jo give et bedre billede. Mit problem er, at jeg ingen steder kan få fat i en adapter der laver scartudgangen på min dvd om til 15 polet component indgang på min projektor. Hvor får man fat i sådan en fætter?
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nwilan Glirt skrev:
| Jeg har tænkt på at gå over til component signal i stedet for s-video - det skulle jo give et bedre billede. Mit problem er, at jeg ingen steder kan få fat i en adapter der laver scartudgangen på min dvd om til 15 polet component indgang på min projektor. Hvor får man fat i sådan en fætter? |
|
|
Medmindre DVD-afspilleren specifikt har component i scart-stikket (det er mig bekendt kun Kiss der har det), så kan det ikke lade sig gøre.
Hvilken afspiller, og hvilken projektor? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
krusell Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et sådan kabel med (scart til component og composit, hvis det skulle være) til min Epson tw-10, hvor man på component indgangen kan vælge mellem RGB eller component, så man kan jo bare vælge RGB på afspilleren, hvis ens projektor kan det samme.
Det skulle stadig give en forbedring.
Jeg ved desværre ikke, hvor man kan få fat på sådan et kabel. Men prøv at tage kontakt til www.ds-display.dk, de kan måske hjælpe dig, da det er der jeg fik min omformer.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver pænt meget i tvivl om hvad det er du vil, for du snakker om component som er 15 polet??? Det eneste jeg kender til som er 15 polet er D-Sub som man bruger til analoge CRTskærme (somputerskærme primært)!
Lige kort, bare for at fjerne en hver mulig forvirring, så findes der følgende tilslutningsmuligheder (når det gælder component):
Component bestående af tre RCA-stik, dvs. 6 ledere (RGB). Component bestående af fire RCA-stik, dvs. 8 ledere (RGBS). Component bestående af fem RCA-stik, dvs. ti ledere (RGBSS).
Men Supra laver stik som går fra scart->component og scart->D-sub Måske du bare skulle kigge deres udvalg igennem, så er jeg 100 % sikker på at du finder hvad du skal bruge!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, det er ny information for mig, DanielV. Det er netop d-sub halløjet jeg mener - jeg troede at det var componentsignal der var i det. 
Otto: Det er en Hitachi HTD-K160 player - det er nok bare almindelig scart uden dikkedarer. Min projektor er en Epson EMP-30. Tror du at scart->D-sub som DanielV taler om fungerer med almindelig scartudgang?
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt du kan få billede på med det som DanielV omtaler, men rent der er mismatch i signalerne.
RGBS fra scart har en 1.0 Vpp analog sync imens RGBHV (vga) har 0.7 Vpp TTL sync. RGBS har et samlet sync imens RGBHV har en adskilt H V sync.
LM1881 chip!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
eeeehh.... ok Sandi, jeg tror jeg glemmer det igen , men tak for alle svarene
Det er vel osse ok kvalitet med mit s-video kabel 
/Nwilan
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes personligt at s-video er elendigt...
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De her har det kabel du skal bruge! Det hedder SyncBlaster RGB og har SCART i den ene ende og SUB D-15 i den anden, ydermere lever det en styre puls på 0.3V som gør du kan køre RGB fra en DVD,op i projektor.
eks. 5.0M (SVGA) model no. SGB14 pris 79,99 pund
www.keene.co.uk
Hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |

|